Ik denk dat de bouwfraude geen goed voorbeeld is, maar van der Valk wel. Van der Valk zoekt de grijze gebieden op en vecht dit aan tot de hoogste rechtbank. Uiteindelijk verliezen ze enkele zaken, maar veel ook niet. Vaak onderhandelt de belastingdienst over grijze gebieden. Misschien is er wel een soort adult-webmaster deal mogelijk, zoals de kamp-bewoners ook hadden in hun vrijstaatjes

Het gaat mij echt om de leuke trucjes, zoals een auto uit Luxemburg, hoewel ik mijn auto juist ga verkopen. Maar het opzoeken van grijze gebieden lijkt mij logisch door de inconsequente belastingen in Europa. Aan de ene kant willen ze het gelijk trekken, aan de andere kant betaald men in Duitsland 100.000 voor een bolide en in Nederland 140.000! Dat is wel een compleet jaarsalaris, volgens de EU een onwettige belasting maatregel..... Als we dit allemaal acccepteren krijgen we nog meer wetten die tegen de EU regels indruisen.

En als het voordelig is om een server naar het buitenland te verhuizen, waarom zouden wij dat niet doen? Internationale ondernemeingen veranderen toch ook van hoofd-vestiging naar het land met het beste belasting-klimaat.