[QUOTE]Originally posted by habo:
[qb] de belastingdienst mag rustig meelezen. schalks vraagt niet om tips om te frauderen. en de mazen in de wetgeving gebruiken is absoluut geen fraude. een van de grotere aanbieders in duitsland heeft zijn licentieholding in czechien, daartussen nog een andere firma in duitsland waarbij natuurlijk beidefirmas in duitsland royalties (vergoeding voor licentierechten) moeten afdragen naar de firma in czechien. absoluut legale konstruktie. zolang europa niet erin slaagd de belastingen binnen de unie te harmonisieren is iedereen vrij van de nationale verschillen gebruik te maken. ook dat is een onderdeel van de vrije economie. en als de zogenaamde Bolkenstijn-richtlijn van kracht gaat worden, wordt het nog veel mooier. want dan mag je zelfs in bv. Litouwen gaan wonen en in NL werken aan de voorwaarden en wetten van Litouwen. [/qb][/QUOTE]Hij gebruikt het het zinnetje legale tips idd.
Maar daarna een voorbeeld met bouwfraude en als straf tuintjes schoffelen (ik lees hier een misdaad plus straf)

ik zal het wel weer fout hebben.

Mazen in de wet zijn nooit bedoeld om misbruikt te worden dat lijkt me gewoon logisch.
Als ik schoenen steel en ongemerkt naar buiten weet te komen ben ik nog steeds strafbaar al ben ik door die maas gekropen.

gegroet Marsje