[QUOTE]Originally posted by _Schalks_:
[qb] Ik lees op het forum dat sommige mensen in Belgi? hun inkomsten via een stichting innen. Daarnaast schijnen sommigen geld via het buitenland te innen.

Nu vroeg ik mij af op welke legale manieren wij zo min mogelijk belasting hoeven te betalen Het is natuurlijk eenvoudig om servers te verplaatsen naar een ander land. En ook een rekening openen in Brazili?, ergens in Azi? of een ander land is waarschijnlijk geen probleem.

Het lijkt mij dat hiervoor wel legale oplossingen voor zijn. Uit de Bouwfraude affaire en de belastingaffaire met Van de Valk is in ieder geval gebleken dat dit kan lonen. Zij drukten honderden miljoenen achterover en hoefden naderhand slechts een fractie terug te betalen en een weekje tuintjes te schoffelen.

Welke stappen moet men ondernemen om te zorgen dat wij hier geen belasting meer betalen over inkomsten? Wegenbelasting ontduiken zal immers lastiger zijn [/qb][/QUOTE]schalks, wegenbelasting verminderen (niet ontduiken, wat een woord toch!) is helemaal niet lastiger. want over het houden van en rijden met een voertuig ingeschreven in een ander land van de EU heeft Europa al een tijdje geleden een uitspraak gedaan (tegen Belgie). er rijden hier honderden autos rond met Luxemburg- of UK-kentekens en een leasingfirma maakt daar zelfs reklame voor. je moet wel een economische binding hebben aan Luxemburg of UK, dwz. een firma moet daar ingeschreven zijn. er zijn nog tal andere mogelijkheden. zo mag je (en dat verteld jouw verzekeringsagent jou niet) bv. je wagen, ingeschreven in NL, zonder meer laten verzekeren door bv. een Spaanse verzekeringsmij aan de zeer lage Spaanse tarieven. er zijn daar wel nadelen aan verbonden, vooral als je een brokkenrijder zou zijn. want je moet alles zelf afhandelen. maar als je praktisch nooit een ongeval hebt (ik rij al 30 jaar zonder) kan het best voordelig zijn.
tenslotte nog dit: niemand hoeft bang te zijn voor de belastingdienst (tenminste als hij niet echt fraudeert). ik heb tot nu toe de beste tips altijd van de belastingdienst zelf gekregen. maar je moet ze ook erop durven aanspreken.