wil toch nog eens antwoorden op de verschillende reakties. in het algemeen lijkt het mij als of iedereen een beetje bang is ervoor uit te komen dat hij/zij in de adult biz bezig is. dit is - sorry mensen - wel erg typisch voor belgie. die hypocritie zit zo diep en in alle bevolkingsgroepen. daarmee moet je om te beginnen maar ophouden. het is een biz als ieder ander, wees daar maar overtuigd van. ik persoonelijk haal de nodige informatie daar waar ze het het best weten: bij de eerstaanwezende inspekteur van de belastingen of direkt bij de gewestelijke direkteur van de belastingen. de verkregen informatie laat ik mij het liefst op papier zetten, dan mag de controlleur maar komen. hij zal nooit tegen een uitspraak van zijn eigen baas ingaan. omdat ik ook weet dat bv. offshore ltd door de europeese wetgeving gestaafd wordt (vrij verkeer van goederen en diensten) kan ik ook met de belastingsinspekteur hierover praten. hij weet zeker en vast dat zoiets ter vermindering van te betalende belastingen gebeurt maar moet zich daarbij neerleggen (en zal dit ook doen) omdat ook hij aan wetten gebonden is. zolang de politiek niet erin slaagt een eu-omspannende fiscale wetgeving te cre?ren zullen altijd (legale) achterpoortjes gebruikt kunnen worden.
een kas voor zelfstandigen is geen sociale instelling maar een bedrijf die ook op winst gericht is. die zullen je alleen maar de informatie verstrekken die voor HUN het voordeeligste zijn. dat is logisch, want zij willen je aan hun binden. zo raar het klinkt, objektieve advies krijg je in feite alleen maar bij de belastingsdienst. tenminste zolang je alles op legale manier wilt afhandelen.