[QUOTE]
dus voorlopig geef ik niks aan ofzo. maar ik ga toch ook richting die 8000 per jaar als alles zo blijft lopen hoe het nu gaat.
][/QUOTE]Ik heb met 2 boekhouders gebeld (1 willegkeurige maar heel grote firma & 1 boekhouder van mijn vader zijn zaak)

Beide hun mening was dat dat van die 8000 eur NIET klopt !
En beide waren van mening dat dit gaat uitkomen....

Indien het uitkomt bij de belasting, dan betaal je 300 % belasting op de ontdoken som en daarnaast nog een boete... (belgische wetgeving)

300 % wil dus zeggen dat je alles moet afgeven en hetzelde bedrag er nog eens 2 keer mag bij op leggen. (je pleegt eigenlijk fraude)
Hiernaast komt nog eens een boete.)

Dit is dus alleen voor de omzet belasting... want hiernaast heb je nog BTW ontdoken ook ... (dat stuk snap ik niet helemaal)
Ivm het BTW stuk weet ik wel dat ik op een factuur van cashvip.nl BTW verlegd staan heb. Dit mag wettelijk niet naar een particulier toe (want dit betekend dat ik de BTW moet inbrengen)

Had ook al gevraagd of de BTW wetgeving in NL anders is, maar dit is zo niet, er zijn eenduidige afspraken rond.

Nu woensdag moet ik naar de boekhouder toe... indien er mensen uit BE zijn met vragen, stel ze hier maar, dan neem ik ze mee.

Met vriendelijke groeten,

Deef

Ik wil niemand bang maken... maar ik heb eigenlijk zelf wat bang