@Ted Maton

In je post lees ik niet het onderscheid terug in type adult webmaster business, wat naar onze mening bepalend is.

Er zijn ruwweg twee typen adult webmaster businesses:
1) Affiliate-webmasters (wat de meeste webmasters zijn), waar de uitbetalende partij bijna altijd een bedrijf is.
2) Content/abonnement aanbiedende webmasters, waar de uitbetalende partij bijna altijd een particulier is.

Indien een affiliate-webmaster een service verleent aan een Amerikaans bedrijf, dan hoeft de affiliate-webmaster geen belasting af te dragen aan de Nederlandse Belastingdienst.

Als we deze tool van de Belastingdienst gebruiken, en zelf affiliate-webmaster zijn:
http://www.belastingdienst.nl/rekenhulpen/diensten_in_en_uit_het_buitenland/
Quote:
Gaat het om een dienst aan een ondernemer?

ja
Quote:
Ik ben:

de dienstverlener
Quote:
Levert u 1 van de volgende diensten?

diensten die te maken hebben met onroerende zaken
diensten die te maken hebben met het verlenen van toegang tot evenementen op het gebied van cultuur, kunst, sport, wetenschap, ontspanning of onderwijs
verhuur van een vervoermiddel voor korte periodes
personenvervoer
restaurant- of cateringdiensten

nee
Quote:
Ik lever een dienst aan een afnemer uit:

een niet-EU-land
(Indien we bijvoorbeeld te maken hebben met een Amerikaanse sponsor, waarvan we naam,adres,plaats en tax id gegevens hebben.)

Resultaat:
Quote:
De dienst is belast in het land van uw afnemer. De wetgeving van dat land geldt.
Wat moet u als Nederlandse dienstverlener doen?

U vraagt de belastingdienst van het land van uw afnemer of en hoe u aangifte moet doen.
U stuurt een factuur zonder Nederlandse btw.
U geeft deze dienst niet aan in uw btw-aangifte.
U geeft deze dienst niet op in de opgaaf intracommunautaire prestaties.

Laatst bewerkt door Swe; 31-01-2014 11:59.