er is tevens nog een verschil tussen fysieke goederen leveren en digitale diensten in dit hele verband.

ook kan een Nederlander in Canada bestellen met een NL creditcard want hij werkt daar bijvoorbeeld een jaar (in welk land zit de klant dan?).

de btw binnen de EU zou per land eigenlijk ook apart afgedragen moeten worden maar dat is veel te kostbaar en te ingewikkeld.

Internet brengt het probleem met zich mee voor de fiscus dat ze het eigenlijk zelf niet zo goed weten. Alle grenzen zijn vervaagd en transacties moeilijk controleerbaar.

Ik heb het mijn accountant een keer laten uitzoeken en overleggen met de fiscus. Geintje koste 1500 euro maar van het resultaat wordt je niet blij; nog gecompliceerder dan verwacht. Dus ik draag lekker over alles btw af in NL en laat ze er lekker blij mee zijn want ik kan geen boekhouding en btw aangifte opzetten voor 54 europese landen apart per maand naast de BUITEN de EU boekhouding en dan weer gesplits in DIGITALE diensten en GOEDEREN waarbij elke jaar ook weer eens de wetgeving veranderd.
Ik vind het wel best zo. Heeft de regering ook weer centjes om mijn oma pensioen uit te betalen


as long as sex sells I'll be here