Quote:

Toegegeven, blijft een lastige materie. Het is maar hoe de inspectie er mee omgaat. Controle is er nog niet geweest, wel adviezen van een registeraccountant na overleg met de BD.

Probleem blijft dat nagenoeg niet na te gaan is hoeveel omzet gegenereerd wordt bij Nederlanders. In het geval van amsterdamrubber.com is dat overigens maar zeer beperkt. Bovendien heb ik ook nog een affiliate programma draaien waarbij 50% van de omzet terecht komt bij affiliates, dat geldt dus ook over "Nederlandse" omzet. Zelfs die verrekening zou moeten plaats vinden en zouden Nederlandse BTW-plichtige affiliates BTW moeten afdragen over "Nederlandse" omzet.

Compleet ondoorzichtig derhalve. De administratie zit bij CCBill. Zo ontvang ik per creditcard transactie van CCBill wel een bevestigingsmail, maar land van de klant wordt hierin niet genoemd. Rebilling zie ik al helemaal niet, dat is slechts terug te vinden in de Admin van CCBill. Wil je weten waar een member vandaan komt, dan moet je ook op memberniveau gaan zitten om deze info te zien. Bovendien verdwijnt de info van een member n? cancellation en expiration van het membership. Kortom, wat de "Nederlandse" omzet is, is alleen te achterhalen voor de actieve members op dit moment.

Bij een eventuele controle zal ik verwijzen naar de mogelijkheid voor Nederlandse bezoekers om in te bellen. Dat is ook typerend voor de Nederlandse markt. Uiteraard wordt hierover de BTW gewoon afgedragen.




Volgens mijn info betreft het toch echt al je EU members en niet alleen Nederlanders.