Vorige topic
Volgende topic
Print Onderwerp
arbeidsongeschiktheid en bijverdienen ??? #97829
11-07-2003 11:27
11-07-2003 11:27
Geregistreerd: May 2003
Berichten: 17
Nederland
webmaster Offline OP
webmaster  Offline OP
Geregistreerd: May 2003
Berichten: 17
Nederland
hallo mensen,


ik heb een vraag,


ik verdien een centje bij met sites en dergelijke maar ben van 80 tot 100 afgekeurdt vanaf 5 augustus zal ik weer minder dan 15 % geschikt zijn wat betekent dat ik mijn eigen kost moet gaan verdienen (heb bezwaar aangetekent, nog geen bericht van gehad), ik zat altijd rond de 800 euro (p/m)wat ik bijverdiende met sites en klusjes.


maar nu? hoe gaat het verder ?


ik weet het dus niet, moet ik me aanmelden bij kvk en bel dienst ???

wat voor trammelant kan ik met die mensen krijgen als ik dat doe.?


uitkerende instantie weet niets van bijverdienste dus hoe nu verder ?wat is haalbaar, hoeveel wordt mij in rekening gebracht als ik dus rond deze verdiensten zit per maand en wat hou ik netto over ?


en als ik voor 50 % wordt goed gekeurt wat voor situatie krijg ik dan ?


kortom ik weet het allemaal niet meer, ik wil die lui ook direct nog niet bellen zolang ik nog niets meer weet over mijn situatie omtrend bezwaar en of ik dus vanaf 5 augustus weer actief bezig moet zijn.


want dan maak ik slapende honden wakker bij de instanties en dat wil ik dus niet dus graag even jullie advies .


alvast bedankt


webmaster

Re: arbeidsongeschiktheid en bijverdienen ??? #97830
11-07-2003 12:08
11-07-2003 12:08
Geregistreerd: Apr 2002
Berichten: 3,615
Deventer
Bluebird Offline
Rijp voor www.Jellinek.nl
Bluebird  Offline
Rijp voor www.Jellinek.nl
*
Geregistreerd: Apr 2002
Berichten: 3,615
Deventer
Als je daadwerkelijk wordt afgekeurd zou je een uitkering ontvangen. Als je je dan bij de kvk gaat inschrijven enz. om bij te verdienen door middel van werk dat niet belastend is voor je lichaam, dan moet je je uitkering stop zetten om problemen te voorkomen.
Ik zou als ik jou was eerst afwachten wat de uitkomst van je bezwaar is. En dan verder kijken met het hoe af wat.


fuck you, fuck them, fuck your mother, fuck your sister, fuck your father, fuck come on...
Re: arbeidsongeschiktheid en bijverdienen ??? #97831
11-07-2003 12:34
11-07-2003 12:34
Geregistreerd: Dec 2001
Berichten: 4,519
uitgeest
M
M@rianne Offline
AWM Babe nr.1
M@rianne  Offline
AWM Babe nr.1
*
M
Geregistreerd: Dec 2001
Berichten: 4,519
uitgeest
je krijgt van het GAK 1 x p/j een formulier waarop je moet invullen wat je bijverdiensten zijn, vul je daar niets op in terwijl je wel bijverdient loop je grote kans dat je je uitkering kwijt raakt (voorgoed)
In de WAO heb je recht om 80% van je uitkering bij te verdienen zonder dat dit consequenties heeft voor de hoogte van je uitkering.
Uiteraard kunnen ze dan wel gaan herkeuren omdat blijkt dat je in staat bent in je onderhoud te voorzien.
De belastingdienst geeft alle gegevens door aan het GAK dus de kans dat ze je bijverdienste gaan ontdekken en het verzwijgen ervan is vrij groot.

Re: arbeidsongeschiktheid en bijverdienen ??? #97832
11-07-2003 13:05
11-07-2003 13:05
Geregistreerd: Dec 2001
Berichten: 2,759
rotterdam
siri Offline
Rijp voor www.Jellinek.nl
siri  Offline
Rijp voor www.Jellinek.nl
***
Geregistreerd: Dec 2001
Berichten: 2,759
rotterdam
heel simpel, als je niet arbeidsongeschikt bent, dan ben je dus geschikt om arbeid te verrichten, zoals je zelf al aangeeft, want je verdient met je sites.

dus helaas pindakaas, als je in je eigen levensbehoefte kan voorzien heb je geen recht op een uitkering, en dus vervalt deze, en dat scheelt mij weer belasting.

je hoeft je niet persee in te laten schrijven bij de kvk, maar kan ook als partikulier blijven werken.
1 keer per jaar je belasting opgeven, en maandelijks een bedrag afstaan volstaat ook.
vergeet je niet partikulier te verzekeren (als dat nog kan, want je hebt immers wat).


Niets is zo Subjectief als een Mening.
Re: arbeidsongeschiktheid en bijverdienen ??? #97833
21-07-2003 22:36
21-07-2003 22:36
Geregistreerd: May 2003
Berichten: 132
Den Haag
MarcieBee Offline
MarcieBee  Offline
Geregistreerd: May 2003
Berichten: 132
Den Haag
Tegenwoordig worden de gegevens van de diverse uitkeringsinstanties en de Belastingdienst digitaal gematched. Ik ben zelf bijstandsconsulent voor daklozen en woonwagenbewonders en je wil niet weten hoeveel mensen bij mij tegen de lamp zijn gelopen op die manier.

...waren altijd wel leuke dingen: mijnheer, hoe zit het met het solliciteren? Ach mijnheer, dat lukt niet, ben zo Zwak Ziek&Misselijk dat ik echt niet kan werken. Goh, das inderdaad lastig dan, maar hoe verklaart u het dan dat ik hier loonbewijzen heb van uitzendbureau X waarop staat dat u tigduizend euro heeft verdiend de afgelopen jaren?

Maar om terug te komen op je vraag: je hebt een uitkering. Je bent nu afgekeurd, dus je zal vast wel recht hebben op die uitkering. Bij die uitkering hoort de verplichting dat je inkomsten opgeeft. Doe je dat niet, dan pleeg je fraude, simpel zat.
In feite geef je zelf al aan dat je kan werken, je kan immers ook je sites onderhouden, dus zou je ook (aangepast?) werk kunnen doen toch?

Ik zou gewoon open kaart spelen. Waarom? Omdat je kan verzoeken om een REA-keuring. Dan wordt je aangemerkt als arbeidsgehandicapte en kan je cursussen volgen voor niets die normaal tigduizend euro kosten. Denk aan MCSE, Webdesign, de hele teringzooi. Eventueel middenstands? Blijf je daarentegen de boel flessen en loop je tegen de lamp, dan krijg je helemaal niets meer en kan je die leuke extraatjes ook vergeten.

Hoop dat je hier wat aan hebt. Wil je meer weten, contact me dan maar ff op icq. Heb veel te maken met WAO enzo.

BELANGRIJK!!!
Als je wordt afgeschat (dwz dat je minder dan 15% arbeidsongeschikt wordt en dus je WAO verliest) heb je recht op WW!!!!! Aanvragen dus!!!!!


Meer ideeen dan tijd...
Re: arbeidsongeschiktheid en bijverdienen ??? #97834
22-07-2003 06:42
22-07-2003 06:42
Geregistreerd: Dec 2001
Berichten: 1,533
rotterdam
B
BeeTle Offline
Rijp voor www.Jellinek.nl
BeeTle  Offline
Rijp voor www.Jellinek.nl
*
B
Geregistreerd: Dec 2001
Berichten: 1,533
rotterdam
[QUOTE]Originally posted by webmaster:
[qb] hallo mensen,
uitkerende instantie weet niets van bijverdienste dus hoe nu verder ?wat is haalbaar, hoeveel wordt mij in rekening gebracht als ik dus rond deze verdiensten zit per maand en wat hou ik netto over ?
[/qb][/QUOTE]hmmmzzz hoezo weet de uitkerende instantie niets?
loopt dit dan naast elkaar, neem aan dat je nu je inkomsten dus opgeeft als bijverdiensten,

Daarnaast wat je zelf zegt, als je 800 euro p/m verdient met je sites, dan ben je dus niet arbeids ongeschikt, en kun je wel degelijk werken, dus niet echt fair om dan nog eens bezwaar aan te tekenen,


Remote Access 2.02+
Re: arbeidsongeschiktheid en bijverdienen ??? #97835
23-07-2003 10:58
23-07-2003 10:58
Geregistreerd: Dec 2001
Berichten: 2,132
Utrecht
M
Manie Offline
Rijp voor www.Jellinek.nl
Manie  Offline
Rijp voor www.Jellinek.nl
*
M
Geregistreerd: Dec 2001
Berichten: 2,132
Utrecht
Webmasters,
Wat heb je precies dat je 'arbeids ongeschikt' bent als ik vragen mag?


Aangeroepen in 0.021 seconden waarvan 13.000 seconden totaal zijn gebruikt voor het aanroepen van 0.0051 queries. 3.0935