Vorige topic
Volgende topic
Print Onderwerp
Arbeidsongeschiktheids verzekering !!!! #97677
27-03-2003 16:09
27-03-2003 16:09
Geregistreerd: Dec 2002
Berichten: 1,303
ergens
Xbiz Offline OP
Xbiz  Offline OP
*
Geregistreerd: Dec 2002
Berichten: 1,303
ergens
Wie van de zelfstandig ondernemers hier heeft een arbeidsongeschiktheids verzekering?

En wie betaald er pensioenpremies?

En dan wil ik graag weten waarom je het juist wel doet of waarom niet.


Als ik het niet meer weet kijk ik op www.xbiz.nl
Re: Arbeidsongeschiktheids verzekering !!!! #97678
27-03-2003 16:55
27-03-2003 16:55
Geregistreerd: Jan 2003
Berichten: 399
Rotterdam
Zeus Offline
Zeus  Offline
Geregistreerd: Jan 2003
Berichten: 399
Rotterdam
Voor mijn pensioen heb ik nog niets geregeld...

Ik heb wel een Arbeidsongeschiktheidsverzekering (wat een woord )

Kost best veel geld maar is wel belangrijk omdat de standaard WAZ uitkering van de belastingdienst een aantal nadelen heeft:

- Is erg laag (+/- 10.000,- tot 12.000,- euro per jaar)
- Betaald pas na 1 jaar uit, eerste jaar zit je dus zonder uitkering
- Keurt anders/zwaarder

Indien je dus bijvoorbeeld van de trap valt en niet meer kan werken, meer dan 70 of 80% dan betaald de WAZ premie pas na een jaar uit... bij een Arbeidsongeschiktheidsverzekering kan je allerlei mogelijkheden kiezen bijvoorbeeld: wanneer ze moeten uitkeren (1 maand na ziekte of bijv. 3 maanden na ziekte), vaste premie of geindexeerde premie e.d. dat scheelt allemaal in de kosten.

Dan is er nog iets met de WAZ uitkering, de "Belastingdienst" keurt anders dan bijvoorbeeld een verzekeringsmaatschappij, het kan dus zijn dat je voor de WAZ uitkering maar 80% wordt afgekeurd terwijl je voor de verz.maatschappij voor 60% wordt afgekeurd in dat geval keert de WAZ niet uit... dan kan je ook nog bij de verzekering de WAZ premie afdekken zodat de verz.maatschappij de WAZ premie uitbetaald omdat de "Belastingdienst" dit niet doet...

Ik weet niet of ik helemaal duidelijk ben... ben een beetje stoned maar dit is de strekking van het verhaal

Greetz Ronald

Re: Arbeidsongeschiktheids verzekering !!!! #97679
27-03-2003 23:02
27-03-2003 23:02
Geregistreerd: Dec 2002
Berichten: 1,303
ergens
Xbiz Offline OP
Xbiz  Offline OP
*
Geregistreerd: Dec 2002
Berichten: 1,303
ergens
[QUOTE]Originally posted by Zeus:
[qb] Voor mijn pensioen heb ik nog niets geregeld...

Ik heb wel een Arbeidsongeschiktheidsverzekering (wat een woord )

Kost best veel geld maar is wel belangrijk omdat de standaard WAZ uitkering van de belastingdienst een aantal nadelen heeft:

- Is erg laag (+/- 10.000,- tot 12.000,- euro per jaar)
- Betaald pas na 1 jaar uit, eerste jaar zit je dus zonder uitkering
- Keurt anders/zwaarder

Indien je dus bijvoorbeeld van de trap valt en niet meer kan werken, meer dan 70 of 80% dan betaald de WAZ premie pas na een jaar uit... bij een Arbeidsongeschiktheidsverzekering kan je allerlei mogelijkheden kiezen bijvoorbeeld: wanneer ze moeten uitkeren (1 maand na ziekte of bijv. 3 maanden na ziekte), vaste premie of geindexeerde premie e.d. dat scheelt allemaal in de kosten.

Dan is er nog iets met de WAZ uitkering, de "Belastingdienst" keurt anders dan bijvoorbeeld een verzekeringsmaatschappij, het kan dus zijn dat je voor de WAZ uitkering maar 80% wordt afgekeurd terwijl je voor de verz.maatschappij voor 60% wordt afgekeurd in dat geval keert de WAZ niet uit... dan kan je ook nog bij de verzekering de WAZ premie afdekken zodat de verz.maatschappij de WAZ premie uitbetaald omdat de "Belastingdienst" dit niet doet...

Ik weet niet of ik helemaal duidelijk ben... ben een beetje stoned maar dit is de strekking van het verhaal

Greetz Ronald [/qb][/QUOTE]Ben je als junk wel te verzekeren dan?


Als ik het niet meer weet kijk ik op www.xbiz.nl
Re: Arbeidsongeschiktheids verzekering !!!! #97680
28-03-2003 01:50
28-03-2003 01:50
Geregistreerd: Jan 2003
Berichten: 399
Rotterdam
Zeus Offline
Zeus  Offline
Geregistreerd: Jan 2003
Berichten: 399
Rotterdam
Ze zeiden van wel.... lol


Aangeroepen in 0.020 seconden waarvan 14.000 seconden totaal zijn gebruikt voor het aanroepen van 0.0055 queries. 3.0670