Vorige topic
Volgende topic
Print Onderwerp
Hoe begin ik met SEO van A tot Z #205832
07-06-2018 20:58
07-06-2018 20:58
Geregistreerd: May 2007
Berichten: 140
E
eelco Offline OP
Dit is mijn startpagina
eelco  Offline OP
Dit is mijn startpagina
E
Geregistreerd: May 2007
Berichten: 140
In min. 500 woorden mijn kennis delen met andere adult webmasters, terwijl mijn eigen adult websites nou niet echt lekker ranken op eentje na dan. En laat de goed rankende nou het afgelopen jaar precies nul euro hebben opgeleverd. Ach ja.. zo'n 15 jaar geleden ben ik begonnen met websites te bouwen en SEO was destijds nog kinderlijk eenvoudig. Lekker je website vol spammen met keywords werkte als een trein. "Helaas" veranderde er snel erg veel... de concurrentie werd enorm, Google kwam met een hele dierentuin aan updates in de algoritmes, seks tubes sites schoten als paddenstoelen uit de grond en ik zal vast nog wel wat vergeten zijn. In ieder geval merkte ik en velen met mij, dat de inkomsten daalden. Waarom zou je als bezoeker op een 20-60 sec. seks filmpjes website betalen voor een volledige film, als er ineens geweldige alternatieven zijn? En was dit zelfde ook niet van toepassing met erotische webcam sites? Immers ook in dat genre waren (en zijn) er genoeg gratis mogelijkheden.

Even huilen en weer verder

Van een leuk inkomen met mijn bescheiden aantal adult sites tot praktisch niks hedendaags. Natuurlijk ging dit niet van de één op de andere dag, maar ik besloot wel verder te willen gaan met mijn hobby (en inmiddels 8 jaar als werk). Mijn adult sites heb ik laten verwaarlozen en ik ben begonnen met een netwerk van andere genre websites. Mobiel vriendelijk, SSL, snelle laadtijd, voldoen aan de richtlijnen van Google... zomaar wat kreten die enorm belangrijk zijn geblekenen nog steeds belangrijk zijn.

SEO en adult sites

Het artikel wordt nu meer een persoonlijk verhaal, dus snel terug naar de basis: hoe pak ik de SEO aan voor adult sites? Persoonlijk denk ik dat de vraagstelling verkeerd is en wel om het volgende:
Situatie schets: Ik heb een webcam website waarbij ik gebruik maak van een kant en klare plugin voor de weergave van de online dames. Leuk resultaat met zo'n zoek optie e.d., maar alles behalve uniek. Van dit soort websites zijn er al tig en je ziet ze zelden tot nooit goede rankings in Google behalen (even los gezien van de geen die adwords inschakelen). Wat zou ik met zo'n site moeten doen... in ieder geval starten met de basis SEO vriendelijk te maken: mobiel vriendelijk / ssl / zorgen voor een zeer korte laadtijd. Ik zou afscheid moeten nemen van de kant en klare plugin en bijvoorbeeld middels een aanpasbare feed de webcam dames moeten inladen (zodat Google deze kan "zien" als meer uniek). En dan is het wel zo slim om te zorgen voor veel unieke content erbij om nog meer onderscheidend te worden. Helaas ben ik er dan nog niet, want SEO start dan wel met website optimalisatie, het gaat verder met linkbuilding. En zijn er nog wel adult webmasters die aan link / artikel ruils doen?

Kosten / baten

Bovenstaande situatie schets is natuurlijk ook van toepassing op foto / filmpjes websites / ero dating / e.d. Het is naar mijn idee erg belangrijk om een afweging te maken van de kosten en baten. Heb je er veel tijd voor over om de SEO goed aan te pakken waarbij je geen garanties hebt op leuke inkomsten? Als het je hobby is en je wil veel leren van alle SEO aspecten, dan zou ik zeggen: "ga lekker je gang". Wil je er financieel afhankelijk van worden en je hebt nog geen basis, dan zou ik een ander genre kiezen om mee te starten.

Wees uniek

Laten we wel zo eerlijk wezen om te zeggen dat het met name voor de geen met geringe SEO kennis erg lastig gaat worden om een gemiddelde adult website te laten ranken. Maar hiermee wil ik niet zeggen dat er geen mogelijkheden zijn. De vraagstelling zou wat dat betreft eerder moeten zijn: "Hoe kan ik mij onderscheiden van de rest?". Dus niet starten met verdiepen in de SEO, maar een uniek concept bedenken op adult vlak. Het wiel hoeft dan zeker niet helemaal opnieuw worden uitgevonden, maar wel met unieke elementen. Wat zoekt men tegenwoordig en hoe kan je dat combineren met een werkend verdien model?

Disclaimer

SEO van A t/m Z is dit artikel niet geworden. Het is meer een persoonlijk verhaal met een vleugje SEO kennis. Wat voor mij feiten zijn, kunnen voor andere weer anders gelden. Vertrouw dus a.u.b. niet blind op mijn verhaal en doe wat je leuk vindt! En als je echt op zoek bent naar SEO kennis... stuur mij gerust een PM voor een link naar een goed algemeen boek op dat vlak.

Re: Hoe begin ik met SEO van A tot Z [Re: eelco] #206349
28-12-2020 23:15
28-12-2020 23:15
Geregistreerd: Nov 2016
Berichten: 15
L
LittleBit Offline
Je moet eerst kunnen delen voordat je kunt vermenigvuldigen.
LittleBit  Offline
Je moet eerst kunnen delen voordat je kunt vermenigvuldigen.
L
Geregistreerd: Nov 2016
Berichten: 15
Je sluit je interessante verhaal af met de uitnodiging om een PM te sturen maar je hebt blijkbaar de PM-mogelijkheid geblokkeerd :-(


Aangeroepen in 0.020 seconden waarvan 14.000 seconden totaal zijn gebruikt voor het aanroepen van 0.0051 queries. 3.0529