Vorige topic
Volgende topic
Print Onderwerp
Geannuleerde verkoop van site #199681
08-04-2014 19:29
08-04-2014 19:29
Geregistreerd: Mar 2014
Berichten: 6
S
sqlbabe Offline OP
Hoe word ik snel rijk?
sqlbabe  Offline OP
Hoe word ik snel rijk?
S
Geregistreerd: Mar 2014
Berichten: 6
Hoi iedereen,

Ik weet niet of mijn vraag in deze rubriek thuishoort, maar dit sluit er waarschijnlijk het beste bij aan.

Ik heb namelijk vorige maand een custom made website verkocht aan iemand die de koper in 4 maanden zou afbetalen. Omdat alles snel moest gaan, was er nog geen contract of verkoopsovereenkomst op papier gezet voor ik de site opgeleverd heb. De koper had netjes de eerste schijf betaald en ik had de gegevens gevraagd om het contract op te stellen.
Zo ver is het echter nooit kunnen komen, want na enkele dagen kreeg ik een scheldmail dat we haar belazerd en opgelicht hadden omdat ze geen bezoekers had op de site en eiste ze haar geld terug. Ik heb haar een nette mail teruggestuurd om te melden dat zij wel al 610 bezoekers had gehad en zelfs al een betalende klant, maar dat het wel de bedoeling is dat zij haar eigen site promoot en onder de aandacht brengt. Ondertussen had mijn partner waarmee ik samenwerk haar een onaardige mail teruggestuurd en begon de situatie danig te escaleren. Uit schrik voor rechtzaken en dergelijke en om haar te bedaren heb ik haar een mail teruggestuurd om te melden dat we haar om verder gedoe te vermijden het voorschot zouden terugbetalen en de site terugnemen.

Maar nu vraag ik me af, heeft zij daar recht op of niet?
We hebben namelijk geen officieel contract, enkel het mailverkeer van wat afgesproken is en ze heeft de site toch wel een week gebruikt.

Moeten wij haar terugbetalen en indien niet, kan zij verdere stappen ondernemen?

Ik zit hier namelijk echt mee in mijn maag, en weet niet goed wat gedaan ermee.

Heeft iemand ervaring hiermee?

Re: Geannuleerde verkoop van site [Re: sqlbabe] #199688
08-04-2014 21:32
08-04-2014 21:32
Geregistreerd: Sep 2012
Berichten: 639
west-vlaanderen
F
fuzzy Offline
Adultmarketing.be
fuzzy  Offline
Adultmarketing.be
*
F
Geregistreerd: Sep 2012
Berichten: 639
west-vlaanderen
Plaats dit hier eens
http://rechtenforum.nl/

Re: Geannuleerde verkoop van site [Re: fuzzy] #199695
08-04-2014 22:32
08-04-2014 22:32
Geregistreerd: Mar 2014
Berichten: 6
S
sqlbabe Offline OP
Hoe word ik snel rijk?
sqlbabe  Offline OP
Hoe word ik snel rijk?
S
Geregistreerd: Mar 2014
Berichten: 6
Dank je wel voor de tip, dat zal ik zeker doen.

Re: Geannuleerde verkoop van site [Re: sqlbabe] #200202
15-05-2014 14:23
15-05-2014 14:23
Geregistreerd: Jan 2014
Berichten: 496
J
Jvanderlinde Offline
Gestuurd door de STIC
Jvanderlinde  Offline
Gestuurd door de STIC
J
Geregistreerd: Jan 2014
Berichten: 496
Email correspondentie kan schriftelijk prima dienen als bewijsvoering. Als daarin een overeenkomst wordt gemaakt dan kan namelijk een aanbetaling dienen als bindende overeenkomst.

Dat koper achteraf zich bedenkt zonder echt inhoudelijke argumenten (zoals opgelicht etc) dat drukt de verkoop niet. Koper is gewoon geacht het geheel te voldoen en had zich ook beter op de koop moeten richten door info in te winnen.

Als jij van mening bent dat in de email gewoon met waarheid gesproken is over de website en verkoop dan is koper ook verplicht de koop in z'n geheel af te ronden. Sommeren dus te betalen, en zo niet zet je er een incasso op.

Zie bijv No cure no pay incasso, scheelt je kosten namelijk.

Zorg wel bij het voorbereiden van zo'n incasso dat je alle informatie die uitgewisseld is erbij instopt. Het blind incasseren schiet namelijk niet op.

Succes!

Re: Geannuleerde verkoop van site [Re: sqlbabe] #200209
15-05-2014 15:38
15-05-2014 15:38
Geregistreerd: Sep 2012
Berichten: 639
west-vlaanderen
F
fuzzy Offline
Adultmarketing.be
fuzzy  Offline
Adultmarketing.be
*
F
Geregistreerd: Sep 2012
Berichten: 639
west-vlaanderen
Ben je via dat forum goed geholpen?


Aangeroepen in 0.020 seconden waarvan 15.000 seconden totaal zijn gebruikt voor het aanroepen van 0.0047 queries. 3.0733