Vorige topic
Volgende topic
Print Onderwerp
Te weinig voor een eigen bedrijf. #97780
25-06-2003 00:46
25-06-2003 00:46
Geregistreerd: Jun 2003
Berichten: 2
Nederlands
rzoggel Offline OP
rzoggel  Offline OP
Geregistreerd: Jun 2003
Berichten: 2
Nederlands
Hoi,

Ik ben bezig met het hosten van bedrijfen, en andere internet acticiteiten.
Op dit moment verdien ik daar 600euro per jaar mee. Deze verdiensten lijken mij nog te weinig om een bedrijf te beginnen. Echter als ik een factuur stuur naar een bedrijf die bij mij host vraagt deze om een BTW nummer en een KVK nummer.

Wat moet ik doen, mag ik wel facturen sturen?
Hoe kan dit bedrijf zijn kosten aftrekken ook al ben ik geen bedrijf?

Re: Te weinig voor een eigen bedrijf. #97781
25-06-2003 01:06
25-06-2003 01:06
Geregistreerd: Mar 2003
Berichten: 901
bananenbar
Willy met een gegrilde kippebout Offline
Willy met een gegrilde kippebout  Offline
Geregistreerd: Mar 2003
Berichten: 901
bananenbar
Tuurlijk mag je facturen versturen, maar zolang je zelf geen KVK nummer heb heb je geen poot om op te staan.
Enige wat je kan doen is je verdienste en kosten aangeven bij de B.D. en daar een deel van overhouden.
De B.T.W. moet je bijvoorbeeld gewoon afdragen, wat bedrijven niet hoeven te doen.
Toch 19% winst extra.

Re: Te weinig voor een eigen bedrijf. #97782
25-06-2003 16:37
25-06-2003 16:37
Geregistreerd: Feb 2003
Berichten: 742
NL
A
Andre Offline
Imitatie Wildgirl
Andre  Offline
Imitatie Wildgirl
*
A
Geregistreerd: Feb 2003
Berichten: 742
NL
[QUOTE] De B.T.W. moet je bijvoorbeeld gewoon afdragen, wat bedrijven niet hoeven te doen.
Toch 19% winst extra. [/QUOTE]Bedrijven moeten dit wel afdragen waarschijnlijk en jij niet. Bedoel je dit misschien Willy?

Re: Te weinig voor een eigen bedrijf. #97783
25-06-2003 16:46
25-06-2003 16:46
Geregistreerd: Dec 2001
Berichten: 1,533
rotterdam
B
BeeTle Offline
Rijp voor www.Jellinek.nl
BeeTle  Offline
Rijp voor www.Jellinek.nl
*
B
Geregistreerd: Dec 2001
Berichten: 1,533
rotterdam
hhmmmzzz 19% winst, als je geen btw kunt aftrekken dan mag je dit ook niet in rekening brengen.......


Remote Access 2.02+
Re: Te weinig voor een eigen bedrijf. #97784
25-06-2003 21:45
25-06-2003 21:45
Geregistreerd: Jul 2002
Berichten: 200
Zaanstad
Raytjuh Offline
Raytjuh  Offline
Geregistreerd: Jul 2002
Berichten: 200
Zaanstad
[QUOTE]Originally posted by BeeTle:
[qb] hhmmmzzz 19% winst, als je geen btw kunt aftrekken dan mag je dit ook niet in rekening brengen....... [/qb][/QUOTE]Juistem dat wordt een factuur ZONDER btw :toppie:


grtzzz Ray
(traden kan altijd 163708986)
Re: Te weinig voor een eigen bedrijf. #97785
26-06-2003 23:05
26-06-2003 23:05
Geregistreerd: Dec 2002
Berichten: 1,303
ergens
Xbiz Offline
Xbiz  Offline
*
Geregistreerd: Dec 2002
Berichten: 1,303
ergens
Nou ik wil hier even op reageren, pak het aub niet persoonlijk op maar ik heb hier een mening over.

Je profileert je eigen als een bedrijf en je biedt diensten aan. Maar je staat niet ingeschreven bij de kvk en je betaald geen belasting.

Daardoor kun je de prijzen heel laag houden tegenover de concurentie. Dit is natuurlijk oneerlijke concurentie en ik noem dat broodroof.

Wat mij betreft mogen ze deze mannetjes keihard aanpakken en een flinke som voorschot laten betalen.

Als je voor jezelf wilt beginnen ok, maar doe het dan zoals het hoort, ik ben niet vies van concurentie maar ik baal ervan dat er steeds meer van dit soort broodrovers bijkomen in de markt.

Een citaat van jou website

"ERDesign is een bedrijf die zich bezig houdt met alles op het gebied van internet.
Wij maken het mogelijk om voor relatief lage kosten een complete internet oplossing voor u te realiseren."

Het zou wat anders zijn als er zou staan

" Hoi ik ben remco en in ijn vrije tijd bouw ik websites, en tegen een redelijke vergoeding kan ik ook uw website maken. Eventueel kan ik ook uw website hosten."

Maar wat je nu doet kan niet vindt ik, maar dat is mijn mening. En nogmaals dit is niet persoonlijk bedoeld en puur mijn mening.

Je website ziet er trouwens netjes uit.


Als ik het niet meer weet kijk ik op www.xbiz.nl
Re: Te weinig voor een eigen bedrijf. #97786
27-06-2003 00:05
27-06-2003 00:05
Geregistreerd: Jul 2002
Berichten: 200
Zaanstad
Raytjuh Offline
Raytjuh  Offline
Geregistreerd: Jul 2002
Berichten: 200
Zaanstad
[QUOTE]Originally posted by YaYoh:
[qb] Nou ik wil hier even op reageren, pak het aub niet persoonlijk op maar ik heb hier een mening over.

Je profileert je eigen als een bedrijf en je biedt diensten aan. Maar je staat niet ingeschreven bij de kvk en je betaald geen belasting.

Daardoor kun je de prijzen heel laag houden tegenover de concurentie. Dit is natuurlijk oneerlijke concurentie en ik noem dat broodroof.

Wat mij betreft mogen ze deze mannetjes keihard aanpakken en een flinke som voorschot laten betalen.

Als je voor jezelf wilt beginnen ok, maar doe het dan zoals het hoort, ik ben niet vies van concurentie maar ik baal ervan dat er steeds meer van dit soort broodrovers bijkomen in de markt.

Een citaat van jou website

"ERDesign is een bedrijf die zich bezig houdt met alles op het gebied van internet.
Wij maken het mogelijk om voor relatief lage kosten een complete internet oplossing voor u te realiseren."

Het zou wat anders zijn als er zou staan

" Hoi ik ben remco en in ijn vrije tijd bouw ik websites, en tegen een redelijke vergoeding kan ik ook uw website maken. Eventueel kan ik ook uw website hosten."

Maar wat je nu doet kan niet vindt ik, maar dat is mijn mening. En nogmaals dit is niet persoonlijk bedoeld en puur mijn mening.

Je website ziet er trouwens netjes uit. [/qb][/QUOTE]Ik vind dat je hier deels gelijk in heb..

Je heb gelijk als je zegt je mag je niet als bedrijf profileren als je ook niet de kosten van een echt bedrijf wil betalen...

Je heb niet gelijk als je zegt dat je GEEN lage prijzen kan hanteren als je een bedrijf bent.
Ik ben een officiele B.V maar hanteer lagere prijzen dan amateurs. en ik betaal wel netjes me belasting


grtzzz Ray
(traden kan altijd 163708986)
Re: Te weinig voor een eigen bedrijf. #97787
27-06-2003 12:30
27-06-2003 12:30
Geregistreerd: Dec 2001
Berichten: 2,759
rotterdam
siri Offline
Rijp voor www.Jellinek.nl
siri  Offline
Rijp voor www.Jellinek.nl
***
Geregistreerd: Dec 2001
Berichten: 2,759
rotterdam
Ik vind het gewoon slap geneuzel.

Je kan best een eigen bedrijfje hebben, zonder inschrijving bij de kamer van koophandel.
Dat is slechts een controle middel voor bedrijven als ze zaken met elkaar willen doen, dat ze daar enige info kunnen vinden, en heeft verder niks met zakelijke handelingen of bekwaamheid te maken.

Ook is het gelul dat als je geen KVK nummer hebt, dat je dan geen belasting zou hoeven te betalen, of btw zou moeten afdragen, want dat zijn gewoon wetelijke bepalingen, waar niemand onderuit komt.
Dat je zelf geen BTW mag aftrekken, betekend nog niet dat je hem niet hoeft te innen, en in zijn geheel moet afdragen.

Het enige verschil tussen een bedrijf wat zich inschrijft bij de KVK, en iemand die dat niet doet, is dat je mischien wat minder profecioneel overkomt, en het daardoor zal afleggen tegen een wel inschreven en beter profilerend bedrijf.

Dat bedrijven niet kunnen meekomen met thuiswerkens heeft meer te maken met de overhead kosten, dan met het geleverde, dus probeer te snoeien in de OH en je kan de concurentie op prijs aangaan.


Niets is zo Subjectief als een Mening.
Re: Te weinig voor een eigen bedrijf. #97788
27-06-2003 19:30
27-06-2003 19:30
Geregistreerd: Dec 2001
Berichten: 2,132
Utrecht
M
Manie Offline
Rijp voor www.Jellinek.nl
Manie  Offline
Rijp voor www.Jellinek.nl
*
M
Geregistreerd: Dec 2001
Berichten: 2,132
Utrecht
KvK kost geen roggel, op mijn 17e al ingeschreven samen met mn pa, en dat bedrijf run ik nu nog...

Kost je wel gerekent 120 euro p/j ofzo?

En als je webpagina's maakt maar dat er niet uithaalt ben je een domme ondernemer.

Waarom webpagina's maken voor 200 euro als je er 5000 euro voor vragen kan?

Oke, laat het simpel en statisch zijn, hoppa 1500 euro ex btw. Jij moet het zo zien: als je een maand over een site doet, incl feedback, onderhoud whatever, en je zou er normaal van moeten kunnen leven? Dan is 200 euro toch niet reeel?

(P.S. Ja ik weet het, die prijzen die ik noem zijn fictief, maar omdat ik las over je 600 euro per jaar denk ik dat ze eerder aan de hoge als aan de lage kant zijn)

Re: Te weinig voor een eigen bedrijf. #97789
27-06-2003 19:37
27-06-2003 19:37
Geregistreerd: Feb 2003
Berichten: 424
NL
Big Ron Offline
Big Ron  Offline
Geregistreerd: Feb 2003
Berichten: 424
NL
[QUOTE]Originally posted by Manie:
[qb]Kost je wel gerekent 120 euro p/j ofzo?
[/qb][/QUOTE]En verzekering dan? Je moet je toch particulier gaan verzekeren?

Re: Te weinig voor een eigen bedrijf. #97790
28-06-2003 00:12
28-06-2003 00:12
Geregistreerd: Dec 2001
Berichten: 2,132
Utrecht
M
Manie Offline
Rijp voor www.Jellinek.nl
Manie  Offline
Rijp voor www.Jellinek.nl
*
M
Geregistreerd: Dec 2001
Berichten: 2,132
Utrecht
als je eigen zaak hebt mag je JUIST ziekenfonds, dat is goedkoper...

Re: Te weinig voor een eigen bedrijf. #97791
28-06-2003 13:07
28-06-2003 13:07
Geregistreerd: Jun 2003
Berichten: 2
Nederlands
rzoggel Offline OP
rzoggel  Offline OP
Geregistreerd: Jun 2003
Berichten: 2
Nederlands
Nou, heb denk een flinke discussie op gang geholpen.
Laat mij effe reageren en het een en ander uit leggen.
YaYoh: ik citeer:
" Je profileert je eigen als een bedrijf en je biedt diensten aan. Maar je staat niet ingeschreven bij de kvk en je betaald geen belasting."
Het is zeker de bedoeling om in te schrijven bij de Kvk en als eigen bedrijf te beginnen, om dat alle begin moeilijk is en ik nog niet zoveel verdien vroeg ik hier advies daarover. Mijn prijzen zijn ook zonder BTW, dus die steel ik niet.
Verder bedankt voor je compliment over mijn site.


Manie: ik citeer:
"(P.S. Ja ik weet het, die prijzen die ik noem zijn fictief, maar omdat ik las over je 600 euro per jaar denk ik dat ze eerder aan de hoge als aan de lage kant zijn)"
Ik doe ook hosting, mijn totale hosting pakket is 150 euro per jaar, 4 klanten = dus 600 euro. Dat is een leuk begin, en niet te laag denk. Inderdaad een site maken voor 200 euro is zeker aan de lage kant.

Verder wilde ik me inschrijven, heb alleen het gevoel dat als je nog zo weinig verdient de kvk belasting het misschien anders willen van daar mijn vraag.

Bedankt voor jullie reacties.

Re: Te weinig voor een eigen bedrijf. #97792
30-06-2003 03:27
30-06-2003 03:27
Geregistreerd: May 2002
Berichten: 930
Drunen
justme Offline
justme  Offline
*****
Geregistreerd: May 2002
Berichten: 930
Drunen
[QUOTE]Originally posted by rzoggel:
[qb] Mijn prijzen zijn ook zonder BTW, dus die steel ik niet.
Verder bedankt voor je compliment over mijn site.
[/qb][/QUOTE]Tuurlijk steel je wel van iemand die wel btw betaald en er van moet leven, je betaald immers geen belasting !! Dat is broodroof !!!

Zei het niet persoonlijk bedoelt, maar ik vindt dat Yayoh 200% gelijk heeft.
Zo dat wou ik ffe kwijt

Greetz justme


Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd
Re: Te weinig voor een eigen bedrijf. #97794
01-07-2003 02:12
01-07-2003 02:12
Geregistreerd: May 2002
Berichten: 930
Drunen
justme Offline
justme  Offline
*****
Geregistreerd: May 2002
Berichten: 930
Drunen
[QUOTE]Originally posted by Adultwebmaster:
[qb] volgens mij is het strafbaar dat je de suggestie wekt een bedrijf te zijn..

Je mag danook geen btw in rekening brengen (op uitzonderingen daargelaten) op je diensten. [/qb][/QUOTE]Sterker nog, je mag helemaal geen btw rekenen Cornelis, ook geen uitzonderingen.

greetz justme


Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

Aangeroepen in 0.034 seconden waarvan 14.000 seconden totaal zijn gebruikt voor het aanroepen van 0.0076 queries. 3.1584