Vorige topic
Volgende topic
Print Onderwerp
Kabinet vreest druk van zzp'er op verzorgingsstaat #146904
02-04-2008 13:16
02-04-2008 13:16
Geregistreerd: Dec 2001
Berichten: 1,984
Zuid-Amerika
_
_Schalks_ Offline OP
webster meeting
_Schalks_  Offline OP
webster meeting
***
_
Geregistreerd: Dec 2001
Berichten: 1,984
Zuid-Amerika
Volgens mij duurt het niet meer lang of ze gaan ons uitpersen zoals werknemers, wij onttrekken ons aan de "solidariteit":

Kabinet vreest druk van zzp'er op verzorgingsstaat

Het kabinet maakt zich zorgen over de houdbaarheid van de verzorgingsstaat nu steeds meer Nederlanders kiezen voor het ondernemerschap. Dat blijkt uit een brief van de staatssecretarissen Heemskerk (EZ), De Jager (Financi?n) en Aboutaleb (SZW) aan de Tweede Kamer.

De bewindslieden wijzen op de forse groei van het aantal zelfstandigen in de afgelopen jaren. 'Dat kan in de toekomst ook gevolgen hebben voor de inrichting van onze verzorgingsstaat. Zo zou het draagvlak voor de verzorgingsstaat kunnen verminderen indien alle goede risico's onder werknemers zich aan de solidariteit onttrekken door de stap naar het ondernemerschap te zetten.'

Met 'goede risico's' worden de groepen bedoeld die geen of weinig gebruik maken van werknemersverzekeringen tegen bijvoorbeeld arbeidsongeschiktheid en werkloosheid. Het kabinet vreest dat deze voorzieningen te duur kunnen worden als gevolg van het snel toenemende aantal zelfstandigen.

'Dat betekent vanzelfsprekend niet dat dit kabinet de stap naar het ondernemerschap moet ontmoedigen,' voegen de staatssecretarissen daaraan toe. Wel vinden zij het nodig te 'bezien of de verzorgingsstaat toekomstbestendig is in het licht van een samenleving die steeds ondernemender wordt'.

Daartoe worden de motieven onderzocht achter de hoge vlucht van het zelfstandig ondernemerschap. 'We willen zicht krijgen op de beweegredenen van bedrijven om zzp'ers (zelfstandigen zonder personeel, red.) in te schakelen en ook waarom personen kiezen voor zzp-schap.' Het onderzoek moet v??r de zomer klaar zijn.

Ondertussen wordt ook onderzocht hoe het begrip zzp'er kan worden afgebakend. De Kamer had hier in een motie toe opgeroepen. Momenteel komt het begrip nauwelijks voor in de regelgeving, en als het wordt gebruikt, is het niet helder omschreven. Hierdoor stuit de behandeling van zzp'ers voor de inkomstenbelasting en sociale zekerheid op problemen.

Volgens het kabinet lijkt 'de beste manier om helderheid te cre?ren' de introductie van een nieuw, eenduidig begrip. 'Dat is echter meteen de meest moeilijke oplossingsrichting,' schrijven de bewindslieden. Een andere denkbare oplossing is een 'stroomlijning van de huidige begripsbepalingen waardoor de toepassing van die begrippen op de zzp'er eenduidiger wordt'.

Bron: http://www.staatscourant.nl/staatscourant/nieuwsbericht.asp?ID=14399

Laatst bewerkt door _Schalks_; 02-04-2008 13:17.
Re: Kabinet vreest druk van zzp'er op verzorgingsstaat [Re: _Schalks_] #146905
02-04-2008 13:26
02-04-2008 13:26
Geregistreerd: Dec 2001
Berichten: 1,984
Zuid-Amerika
_
_Schalks_ Offline OP
webster meeting
_Schalks_  Offline OP
webster meeting
***
_
Geregistreerd: Dec 2001
Berichten: 1,984
Zuid-Amerika
De babyboomers gaan allemaal met pensioen en nu verwachtten ze dat wij die gaan onderhouden. Die generatie heeft goed genoeg voor zichzelf gezorgd met hun vervroegde pensioenen, huizen die in prijs zijn ge?xplodeerd doordat ze te weinig hebben gebouwd, zijn de oorzaak van het immigratie problemen en bijbehorende kosten, daarnaast moeten wij nu flink betalen voor de milieu problemen die ze hebben veroorzaakt. Ze hebben ook nog de hele gasbel in Slochteren aan zichzelf besteed zodat wij niets meer hebben (daarmee is de verzorgingsstaat opgebouwd). Wat is nou solidair?

Stem dus niet links, stem niet rechts, maar stem recht door zee.

Tot zover de zendtijd voor politieke partijen.

Laatst bewerkt door _Schalks_; 02-04-2008 13:27.
Re: Kabinet vreest druk van zzp'er op verzorgingsstaat [Re: _Schalks_] #146906
09-04-2008 18:15
09-04-2008 18:15
Geregistreerd: Sep 2006
Berichten: 594
nederland
S
smurf666 Offline
Ik klik vanuit mijn admin
smurf666  Offline
Ik klik vanuit mijn admin
*
S
Geregistreerd: Sep 2006
Berichten: 594
nederland
Tja politiek :-(
Na ik voel me toch al amper een nederlander ondanks dat mijn familie hier al zeker meer dan 10 generaties zit.
Als ze zo doorgaan, peer ik hem wel naar het buiteland. (idee heb ik toch al een beetje, nu nog eve geld sparen om een huisje te bouwen daar).
Vanuit daar lekker een paar euro's verdienen in je strandstoel, en gaan met die banaan

Ben genoeg geplukt, tijd om eens te ontvangen
Daarnaast geven we dit land toch weg aan een paar gelovige, dus sorry, maar oppleuren met die zooi!
Nee ik ga wel lekker naar suriname toe dan, een maat van me heeft er ook al een zeer mooi huis gebouwd in onze eigen NL wijk

Hun zijn degene die te weinig in hun leven gewerkt hebben.
Dat lossen ze toch echt maar MOOI zelf op!
Maar nee, wij moeten maar langer doorwerken voor hun, en ook nog eens voor ze betalen.
Na sorry hoor, maar daar pas ik echt voor.
Dat volk (ja ik weet dat ik het over me ouders, opa en oma heb) moet zelf eens leren hun verantwoordelijkheden te dragen ipv alles maar voor hun kinderen achter te laten.
Net als de klimaatsproblemen.
Praat met een oudere, en je krijgt het antwoord: Ach (boeie) dat maken wij toch niet meer mee.
Mag ik eve hopen dat het het laatste word dat ze mee gaan maken..... dan zijn we in 1 klap van al dat gezeik af. Kom maarop met die vloedgolf dus.
Misschien dat we dan eens leren onze verantwoording te nemen voor onze kinderen.
Want tot op heden hebben we daar echt volop SCHIJT aan.
En dat is toch echt de reden waarom ik geen kinderen wil.
Lekkere toekomst bied je je kind, dat zal moeten gaan vechten om een brood straks omdat dat 50 euro kost aangezien wij weer zo nodig op granen moeten rijden.
En zo kennen we nog wel een uur doorgaan.
Nee ik zie het zeer zomber in voor jullie kids!
Verwacht in elk geval niet dat ze ook allemaal 80 gaan worden

Laatst bewerkt door smurf666; 09-04-2008 18:50.
Re: Kabinet vreest druk van zzp'er op verzorgingsstaat [Re: smurf666] #146907
14-04-2008 21:00
14-04-2008 21:00
Geregistreerd: Mar 2004
Berichten: 3,534
Belgie
Kylian Offline
Rijp voor www.Jellinek.nl
Kylian  Offline
Rijp voor www.Jellinek.nl
*
Geregistreerd: Mar 2004
Berichten: 3,534
Belgie
Hier in Belgi? hetzelfde, ze persen ons leeg! Bouwgronden die niet meteen bebouwd worden... jaarlijkse taks... Koop dan eens wat grond voor je kinderen later.... Kost mij tegen dat ze het bebouwen dubbel zoveel! Btw op bouwgrond, 21% btw inplaats van 10.... kut nieuwe regering... Kut Leterme.... t'is hier niet leefbaar meer!


Aangeroepen in 0.023 seconden waarvan 15.000 seconden totaal zijn gebruikt voor het aanroepen van 0.0058 queries. 3.0713