Ik wens je heel veel sterkte, wij zijn gelukkig weer operationeel, ook wij hadden te kampen met een "fijne storing" net voor de verhuizing.Bij het terugzetten van een backup gaf de harde schijf van de server de geest, vervolgens was ook het backupbestand beschadigd, en als klap op de vuurpijl gaf de "dualschijf"een zelfde foutmelding.
Verbazing alom bij de storingsmonteurs van Dell, "dit gebeurt vrijwel nooit", maar het was een feit.
Inmiddels dus de backupprocedure extra aangescherpt en nu
wordt er dus nog een tweede extra externe back-up gemaakt.
Uiteraard hadden wij gelukkig aparte weekback-ups, maar toch een week werk dus verloren gegaan, dus alles weer opnieuw invoeren maar dan.
Altijd leuk zoiets vlak voor een verhuizing, wat altijd al een "leuke klus"op zich is, en dan heb je natuurlijk het probleem ofdat zowel alle datalijnen, voor zowel ISDN en ADSL gelijk overgezet worden (In Nederland is het een bekend probleem dat dit veelal niet gelijktijdig kan waardoor je het risico loopt dat je wel over telefoonaansluiting beschikt maar geen internetverbindingen)
Gelukkig hebben wij het met KPN toch voor elkaar gekregen dat dit gelijktijdig zou gehschieden, maar op de dag zelf bleek dat er in de schakelkast van KPN ook nog iets fout zat.
Na 5 uur was het probleem toch opgelost en ik moet zeggen dat men daar de nodige inspanning voor geleverd heeft (het leek op een gegeven moment op het kantoor dat wij een storingscentrum voor KPN waren, want op een gegeven moment kwamen er drie monteurs aan te pas om deze normaal simpele verhuizing tot stand te brengen.
En natuurlijk duurde het verhuizen ook een aantal dagen meer dan was verwacht (Tja, papierloos kantoor is toch nog steeds voor mij een term die in de praktijk toch anders uitpakt, na het verhuizen van een kleine 500 ordners heb ik over deze term toch andere gedachten)
Maar aan alle ellende komt altijd een eind en ik heb zelfs al weer een beetje mijn "swing"op de nieuwe stek gevonden.
Ook de dames zijn dik tevreden met hun nieuwe werkplek, uiteraard krijg je weer van die leuke aanvraagjes en discussies over wat voor koffiezetapparaat en wat voor koffie maar dat hoort erbij..., ha, ha, misschien krijgen ze gewoon ranja met water in de toekomst.
Maar alle gekheid op een stokje, zal mij maar eens aanstaande vrijdag in dat lange vrije weekeinde over buigen zodat ik ze eens kan "verblijden"met een juiste keus.
Ik mag niet klagen over mijn steun en toeverlaten, en dat is als werkgever altijd belangrijk om niet te vergeten.
Enfin, succes en laat maar eens weten hoe jou ervaring zijn geweest zodra je weer "adem en energie"hebt.
grz...
Ted.