Vorige topic
Volgende topic
Print Onderwerp
Jaaropgave partnerprogramma's ? #99600
04-04-2006 20:46
04-04-2006 20:46
Geregistreerd: Apr 2003
Berichten: 2,933
Noordholland
J
johnan Offline OP
Rijp voor www.Jellinek.nl
johnan  Offline OP
Rijp voor www.Jellinek.nl
*
J
Geregistreerd: Apr 2003
Berichten: 2,933
Noordholland
Hoi,

Weet niet of ik in dit forumgedeelte goed zit, het kan zijn uiteraard omdat het om een jaaropgave gaat dat dit ook naar de boekhouding kan gaan maar omdat het ook een algemene vraag is voor alle partnerprogramma's die op dit forum komen misschien hoort hij dat thuis in dit gedeelte (Business Talk).

De vraag is aan de partner programma's is of het misschien niet mogelijk is om aan het begin van elkaar jaar een jaaropgave van het afgelopen jaar te maken voor degene die ingeschreven staan bij hun/haar progamma (vpscash, cashmaster, hobiz etc...) .

Ik denk zelf aan een uitdraai waarin alle maanden apart worden vermeld met als einde een totaalsom, en dat de maandfacturen dan misschien via de site van de partnerprogramma te downloaden is zoals nu al bij vele het geval is, dit scheelt hoop post (dus ook bomen, milieuvriendelijk).

Nu kan ik uiteraard aan elk partnerprogramma apart de vraag stellen of dit mogelijk is maar misschien zijn er meerdere promoters die dit misschien ook wel handig vinden om te krijgen (voor de belasting uiteraard) en worden de mappen die men heeft elk jaar ook niet zo dik meer.

Uiteraard zal ik de partnerprogramma's die niet reageren zelf via een email deze vraag nog voorleggen of het eventueel mogelijk is.

Groeten en alvast bedankt eventueel voor de reacties.

Johan

Re: Jaaropgave partnerprogramma's ? #99601
04-04-2006 20:50
04-04-2006 20:50
Geregistreerd: Aug 2002
Berichten: 2,949
nederland
V
Vochtige Kutjes Offline
Rijp voor www.Jellinek.nl
Vochtige Kutjes  Offline
Rijp voor www.Jellinek.nl
*
V
Geregistreerd: Aug 2002
Berichten: 2,949
nederland
Is niet handig. Misschien voor de kleine webmasters. Maar de grotere doen niet 1 x per jaar afrekenen met de belasting dienst.

Ik voer elke maand de facturen in mijn boekhoudpakket in en dan regelt de acoountant de rest met de belasting dienst om elk kwartaal btw af te dragen.

Re: Jaaropgave partnerprogramma's ? #99602
04-04-2006 23:52
04-04-2006 23:52
Geregistreerd: Mar 2004
Berichten: 3,534
Belgie
Kylian Offline
Rijp voor www.Jellinek.nl
Kylian  Offline
Rijp voor www.Jellinek.nl
*
Geregistreerd: Mar 2004
Berichten: 3,534
Belgie
Hier ook, elk kwartaal afrekenen.... met de btw dienst. Is trouwens een regel, als je zelfstandig bent. Hier in Belgi? toch.

Re: Jaaropgave partnerprogramma's ? #99603
05-04-2006 09:20
05-04-2006 09:20
Geregistreerd: Dec 2003
Berichten: 3,767
@work
A
awm_rich Offline
Rijp voor www.Jellinek.nl
awm_rich  Offline
Rijp voor www.Jellinek.nl
*
A
Geregistreerd: Dec 2003
Berichten: 3,767
@work
Als je een fatsoenlijke boekhouding draait, heb je geen jaaroverzichten nodig. Zodra een maand is afgeloten, en de (credit)facturen je om de oren vliegen, is het jouw taak om daar wat mee te doen en een overzicht op te stellen.
Ook wij doen kwartaalaangiften, dus het wachten op het einde van het jaar is geen optie.

Er zit een groot verschil tussen mensen die een paar minuutjes maken en bijverdienen als zij die er een serieuze onderneming aan overhouden.

Standpunt: nee, jaaroverzicht is overbodig!

[offtopic]
Wel zou het aangenaam zijn als de partnerprogramma's zich houden aan de stelregels voor factureren. Voor creditnota's gelden immers dezelfde regels. Bij de een krijg je een creditfactuur als email (wat bij eenieder anders kan zijn), bij de ander moet je downloaden, bij de ander moet je via de browser printen. Ik zeg: via de traditionele post of toemailen/downloadbaar stellen in PDF-formaat!
[/offtopic]

Re: Jaaropgave partnerprogramma's ? #99604
05-04-2006 13:21
05-04-2006 13:21
Geregistreerd: Aug 2003
Berichten: 363
Best
T
Ted Maton Offline
Sponsor gallerie expert
Ted Maton  Offline
Sponsor gallerie expert
*****
T
Geregistreerd: Aug 2003
Berichten: 363
Best
[QUOTE]Originally posted by awm_rich:
[qb] Als je een fatsoenlijke boekhouding draait, heb je geen jaaroverzichten nodig. Zodra een maand is afgeloten, en de (credit)facturen je om de oren vliegen, is het jouw taak om daar wat mee te doen en een overzicht op te stellen.
Ook wij doen kwartaalaangiften, dus het wachten op het einde van het jaar is geen optie.

Er zit een groot verschil tussen mensen die een paar minuutjes maken en bijverdienen als zij die er een serieuze onderneming aan overhouden.

Standpunt: nee, jaaroverzicht is overbodig!

[offtopic]
Wel zou het aangenaam zijn als de partnerprogramma's zich houden aan de stelregels voor factureren. Voor creditnota's gelden immers dezelfde regels. Bij de een krijg je een creditfactuur als email (wat bij eenieder anders kan zijn), bij de ander moet je downloaden, bij de ander moet je via de browser printen. Ik zeg: via de traditionele post of toemailen/downloadbaar stellen in PDF-formaat!
[/offtopic] [/qb][/QUOTE]Je dient inderdaad zelf je administratie op orde te houden, de creditfaktuur is de uitbetaling en dit dus verwerken in je administratie.
Wat betreft de fakturen is het inderdaad zo dat sommigen uitbetalende partijen niet conform de wet hier aan voldoen.

Wettelijk is het in Nederland nog altijd verplicht via de post een nota te sturen die aan de wettelijke eisen voldoet.(hoewel veel bedrijven a massa middels internet nota's verzenden bestaat nog steeds de wettelijke eis om een faktuur te verzenden via de ouderwetse manier, indien hier op praktische gronden soms toestemming van de BD wordt verkregen hiervan af te wijken, dan is er voor het bedrijf geen probleem)
Is er geen toestemming hiervoor dan zal men alsnog een faktuur moeten verzenden middels post.
Sommige uitbetalende (Nederlandse) partijen sturen helemaal geen nota maar volstaan met de betaling via de bank, dit is natuurlijk niet conform de wet en niet de bedoeling.
Er ontbreekt dan een faktuur waaruit ondermeer is op te maken ofdat er wel of geen BTW is toegepast.

Grz...

Ted.

Re: Jaaropgave partnerprogramma's ? #99605
05-04-2006 17:20
05-04-2006 17:20
Geregistreerd: Nov 2004
Berichten: 1,379
Nederland
Rusrink Offline
Rijp voor www.Jellinek.nl
Rusrink  Offline
Rijp voor www.Jellinek.nl
*
Geregistreerd: Nov 2004
Berichten: 1,379
Nederland
Ik vind het zelf ook erg irritant dat ik maandelijks allemaal sponsor proggies moet afgaan om me rekeningen uit te printen. Vooral bij de kleinere waarvan je soms vergeet dat je ze promoot en toch wel wat minuutjes meepakt vergeet ik nog wel is een rekening uit te printen.

Re: Jaaropgave partnerprogramma's ? #99606
05-04-2006 17:31
05-04-2006 17:31
Geregistreerd: Dec 2003
Berichten: 3,767
@work
A
awm_rich Offline
Rijp voor www.Jellinek.nl
awm_rich  Offline
Rijp voor www.Jellinek.nl
*
A
Geregistreerd: Dec 2003
Berichten: 3,767
@work
Wat ik zei, "via de traditionele post of toemailen/downloadbaar stellen in PDF-formaat!"
Downloaden vind ik nog geen probleem, maar laat even weten als er een factuur klaarstaat.

Voorbeeld: DPM, die facturen komen in de body van de mail. Kan ik niets mee en dit is absoluut niet toegestaan door de BD!!! Ik moet de inhoud knippen-en-plakken in OO en dan uitprinten.

Ik heb zelf maar een lijstje gemaakt waar ik maandelijks langs moet struinen om de zooi binnen te halen. Dan de facturen controleren op minuten en omzet, de volledigheid qua bedrijfgegevens (klopt vaak niet) en dan proberen fatsoendelijk uit te printen...

Re: Jaaropgave partnerprogramma's ? #99607
05-04-2006 18:42
05-04-2006 18:42
Geregistreerd: Dec 2001
Berichten: 1,599
Zwerver
K
Kezman Offline
Rijp voor www.Jellinek.nl
Kezman  Offline
Rijp voor www.Jellinek.nl
*
K
Geregistreerd: Dec 2001
Berichten: 1,599
Zwerver
[QUOTE]Originally posted by awm_rich:
[qb]

Voorbeeld: DPM, die facturen komen in de body van de mail. Kan ik niets mee en dit is absoluut niet toegestaan door de BD!!! Ik moet de inhoud knippen-en-plakken in OO en dan uitprinten.
[/qb][/QUOTE]uh ik print die gewoon uit
moet ik nu m'n hele boekhouding nakijken ??

Re: Jaaropgave partnerprogramma's ? #99608
05-04-2006 19:37
05-04-2006 19:37
Geregistreerd: Dec 2003
Berichten: 3,767
@work
A
awm_rich Offline
Rijp voor www.Jellinek.nl
awm_rich  Offline
Rijp voor www.Jellinek.nl
*
A
Geregistreerd: Dec 2003
Berichten: 3,767
@work
Het is niet mogelijk "de authenticiteit van de herkomst en de integriteit van de inhoud te waarborgen", dus de facturen zijn niet geldig. Hoe jij er ook mee omgaat...

Wij hebben wat info gevraagd bij een creatieve boekhouder, over hoe je met dergelijke bedrijven omgaat. Heel simpel!!!
Je maakt zelf een factuur, waarop je hun voor de creditfactuur factureerd. Deze niet je voor hun print, zodat duidelijk wat je ermee bedoeld.

Even doordenken en je weet wat dat voor hun administratie betekend!

Meer info over electronisch factureren >>

Re: Jaaropgave partnerprogramma's ? #99609
06-04-2006 08:53
06-04-2006 08:53
Geregistreerd: Aug 2003
Berichten: 363
Best
T
Ted Maton Offline
Sponsor gallerie expert
Ted Maton  Offline
Sponsor gallerie expert
*****
T
Geregistreerd: Aug 2003
Berichten: 363
Best
[QUOTE]Originally posted by awm_rich:
[qb] Het is niet mogelijk "de authenticiteit van de herkomst en de integriteit van de inhoud te waarborgen", dus de facturen zijn niet geldig. Hoe jij er ook mee omgaat...

Wij hebben wat info gevraagd bij een creatieve boekhouder, over hoe je met dergelijke bedrijven omgaat. Heel simpel!!!
Je maakt zelf een factuur, waarop je hun voor de creditfactuur factureerd. Deze niet je voor hun print, zodat duidelijk wat je ermee bedoeld.

Even doordenken en je weet wat dat voor hun administratie betekend!

Meer info over electronisch factureren >> [/qb][/QUOTE]Je hebt je er weer goed in verdiept Rich, keurig, inderdaad is het maken van een dergelijke faktuur de manier om aan de fiscale faktuureisen te voldoen.
Is misschien wat meer werk maar je voldoet wel fiscaal aan de eisen gesteld aan de faktuur, met name als in dit soort gevallen de uitbetalende partij er niet aan voldoet.

grz...


Ted.


Aangeroepen in 0.032 seconden waarvan 13.000 seconden totaal zijn gebruikt voor het aanroepen van 0.0082 queries. 3.1249