Vorige topic
Volgende topic
Print Onderwerp
Voor de sponsor proggies die het nu nog niet weten... #99592
31-03-2006 20:30
31-03-2006 20:30
Geregistreerd: Mar 2004
Berichten: 3,534
Belgie
Kylian Offline OP
Rijp voor www.Jellinek.nl
Kylian  Offline OP
Rijp voor www.Jellinek.nl
*
Geregistreerd: Mar 2004
Berichten: 3,534
Belgie
De meeste weten het wel en daar zijn geen probs mee, maar... ik heb me vanmiddag aangemeld bij een NL dienst... heb gevraagd of ze de BTW verleggen... ze betalen de BTW gewoon uit...

Raadpleeg aub een goede boekhouder! want het gaat hier over intracommunautaire diensten! Als Belgisch bedrijf kan ik deze facturen niet aanvaarden en dus ook jullie materiaal niet promoten! Een dienst leveren aan een bedrijf dat NIET in je eigen land gevestigd is en waarvoor men een factuur wil uitschrijven, daar moet op vermeld staan dat de BTW door jullie word verlegd! Dit is regel!

Mijn dank aan alle NL bedrijven die deze regel toepassen, mijn trieste zorgen aan alle NL bedrijven die deze maatregelen niet toepassen!

Nogmaals, doe je zaken met een BE bedrijf.. dienen jullie dat aan te geven als een intracommunautaire transactie of dienst en is het niet wettelijk om de BTW aan dat bedrijf uit te betalen...

mvg kylian

Re: Voor de sponsor proggies die het nu nog niet weten... #99593
01-04-2006 12:46
01-04-2006 12:46
Geregistreerd: Dec 2003
Berichten: 3,767
@work
A
awm_rich Offline
Rijp voor www.Jellinek.nl
awm_rich  Offline
Rijp voor www.Jellinek.nl
*
A
Geregistreerd: Dec 2003
Berichten: 3,767
@work
Haha, zo kunnen we nog wel even door blijven gaan...

De regels om digitale facturen aan te leven leest/kent ook niemand. Datums op de facturen lopen gemakkelijk EEN JAAR achter (en als je ze er attent op maakt, gaan ze bijdehand doen).

Re: Voor de sponsor proggies die het nu nog niet weten... #99594
01-04-2006 19:09
01-04-2006 19:09
Geregistreerd: Mar 2004
Berichten: 3,534
Belgie
Kylian Offline OP
Rijp voor www.Jellinek.nl
Kylian  Offline OP
Rijp voor www.Jellinek.nl
*
Geregistreerd: Mar 2004
Berichten: 3,534
Belgie
Tot nu toe heb ik in feite geen enkele slechte ervaringen wat facturen betreft, alleen als ik me ergens aanmeld wil ik er zeker van zijn dat de sponsors buiten Belgi? de btw verleggen, dus niet uitbetalen en als intracommunautaire diensten aangeven. Maar toch zijn er die zeggen dat ze gewoon de btw uitbetalen. Tja, hierdoor kan ik in probs komen, dus sorry, maar die sponsors kan en wil ik niet promoten. Als Belgisch bedrijf kan ik die uitbetaalde BTW niet aangeven, want dat word niet aanvaard... En als ik dit zou doen zou ik wel eens de btw controle over de mat kunnen krijgen... Niet dat ik iets te verbergen heb, maar die mannen vinden altijd wel iets. Ook moeten de sponsors buiten Belgi? begrijpen dat de btw diensten binnen europa samen werken, dus als zij de btw uitbetalen aan een bedrijf buiten hun eigen land ze ook wel eens ernstige probs zouden kunnen krijgen. Zij moeten de btw die ze zogenaamd aan mij verschuldigd zijn zelf aan de btw dienst binnen hun land aangeven, ze moeten die ingeven als btw ontvangsten en uitgaven, dus infeite nihil. Nu betalen ze die uit, dat geld gaat naar een ander land, en ze vorderen dit terug binnen eigen land... begrijp je? En jullie sponsors die het nog niet hadden begrepen

Re: Voor de sponsor proggies die het nu nog niet weten... #99595
02-04-2006 16:55
02-04-2006 16:55
Geregistreerd: Dec 2003
Berichten: 3,767
@work
A
awm_rich Offline
Rijp voor www.Jellinek.nl
awm_rich  Offline
Rijp voor www.Jellinek.nl
*
A
Geregistreerd: Dec 2003
Berichten: 3,767
@work

Re: Voor de sponsor proggies die het nu nog niet weten... #99596
02-04-2006 18:03
02-04-2006 18:03
Geregistreerd: Mar 2004
Berichten: 3,534
Belgie
Kylian Offline OP
Rijp voor www.Jellinek.nl
Kylian  Offline OP
Rijp voor www.Jellinek.nl
*
Geregistreerd: Mar 2004
Berichten: 3,534
Belgie
[QUOTE]Originally posted by awm_rich:
[qb] Altijd handig om te weten:
- Zaken doen met het buitenland
- Factuur opmaken
- Electronisch factureren [/qb][/QUOTE] :toppie:

Re: Voor de sponsor proggies die het nu nog niet weten... #99597
05-04-2006 13:14
05-04-2006 13:14
Geregistreerd: Aug 2003
Berichten: 363
Best
T
Ted Maton Offline
Sponsor gallerie expert
Ted Maton  Offline
Sponsor gallerie expert
*****
T
Geregistreerd: Aug 2003
Berichten: 363
Best
[QUOTE]Originally posted by Kylian:
[qb] De meeste weten het wel en daar zijn geen probs mee, maar... ik heb me vanmiddag aangemeld bij een NL dienst... heb gevraagd of ze de BTW verleggen... ze betalen de BTW gewoon uit...

Raadpleeg aub een goede boekhouder! want het gaat hier over intracommunautaire diensten! Als Belgisch bedrijf kan ik deze facturen niet aanvaarden en dus ook jullie materiaal niet promoten! Een dienst leveren aan een bedrijf dat NIET in je eigen land gevestigd is en waarvoor men een factuur wil uitschrijven, daar moet op vermeld staan dat de BTW door jullie word verlegd! Dit is regel!

Mijn dank aan alle NL bedrijven die deze regel toepassen, mijn trieste zorgen aan alle NL bedrijven die deze maatregelen niet toepassen!

Nogmaals, doe je zaken met een BE bedrijf.. dienen jullie dat aan te geven als een intracommunautaire transactie of dienst en is het niet wettelijk om de BTW aan dat bedrijf uit te betalen...

mvg kylian [/qb][/QUOTE]Deze BTW perikelen blijven bestaan, in principe kan een promotor met een BTW-nummer verleggen.
(Of kiezen voor 0 % BTW binnen EU), beiden partijen dienen in dit geval wel te beschikken over een BTW-nummer, het is dus alleen mogelijk tussen ondernemers onderling.

grz.

Ted Maton

Re: Voor de sponsor proggies die het nu nog niet weten... #99598
07-04-2006 11:39
07-04-2006 11:39
Geregistreerd: Feb 2003
Berichten: 113
Katwijk
GothicMan Offline
GothicMan  Offline
Geregistreerd: Feb 2003
Berichten: 113
Katwijk
pff, dat heb ik ook steeds. heb mijn bedrijf verhuisd van nederland naar belgie (nazareth-eke) Iedere keer als ik iets koop in Nederland en vraag of ze willen factureren aan mijn Belgische bedrijf krijg ik een factuur met 19% btw. Terwijl ik dat vooraf uitleg. Viking doet dit bijvoorbeeld, ze snappen er werkelijk geen reet van. En wat ondernemers in Katwijk e.o. (drukkerij, computerleverancier...) waar in al lang zaken mee doe. Ik leg het uit en ze lijken het te begrijpen. Daarna krijg ik toch gewoon een factuur met 19% btw. Ga dus steeds meer in Belgie kopen en da's jammer. Doe met sommigen al zo'n 10 jaar zaken.


Ja natuurlijk, vanzelfsprekend, ok... jajaja. Waarom niet? Tuuuuuurlijk, jij wel! Ik zie een ster!
Re: Voor de sponsor proggies die het nu nog niet weten... #99599
08-04-2006 18:08
08-04-2006 18:08
Geregistreerd: Mar 2004
Berichten: 3,534
Belgie
Kylian Offline OP
Rijp voor www.Jellinek.nl
Kylian  Offline OP
Rijp voor www.Jellinek.nl
*
Geregistreerd: Mar 2004
Berichten: 3,534
Belgie
Normaal gezien zou hun boekhouder dit moeten weten, tenzij ze zelf hun boekhouding doen en dan maken ze er een zooitje van!
Tegenwoordig als ik me ergens inschrijf als promoter of ik ergens zaken wil doen buiten Belgi? vraag ik eerst of ze de btw wel verleggen, doen ze dat niet... jammer....


Aangeroepen in 0.034 seconden waarvan 13.000 seconden totaal zijn gebruikt voor het aanroepen van 0.0101 queries. 3.1030