Vorige topic
Volgende topic
Print Onderwerp
BTW vraagje #99398
28-11-2005 10:57
28-11-2005 10:57
Geregistreerd: Sep 2003
Berichten: 1,391
Nijmegen
V
vossie Offline OP
Rijp voor www.Jellinek.nl
vossie  Offline OP
Rijp voor www.Jellinek.nl
*
V
Geregistreerd: Sep 2003
Berichten: 1,391
Nijmegen
Ik heb een vraagje over het heffen en afdragen van BTW.
Ik ben bezig met een website waar betaalde toegang zal zijn, en dan gaat het niet over inbellen per minuut maar over maand bedragen voor toegang tot de site.
Nu is het me niet duidelijk hoe de btw regels zijn voor dit soort diensten.

Graag zou ik dus van iemand horen of ik dus BTW moet rekennen en afdragen over de bedragen die leden betalen om toegangt tot de site te krijgen en welk BTW tarief ik dan moet hanteren.

Indien ik dus BTW moet heffen en afdragen wil ik ook graag weten hoe dat met buitenlandse leden zit, dus b.v. uit Belgie - Duitsland en Amerika.

Wie kan me hier wat over vertellen?

Re: BTW vraagje #99399
28-11-2005 11:27
28-11-2005 11:27
Geregistreerd: Dec 2003
Berichten: 3,767
@work
A
awm_rich Offline
Rijp voor www.Jellinek.nl
awm_rich  Offline
Rijp voor www.Jellinek.nl
*
A
Geregistreerd: Dec 2003
Berichten: 3,767
@work
Ik denk dat je hier wel het meeste informatie kunt vinden.

Re: BTW vraagje #99400
28-11-2005 13:11
28-11-2005 13:11
Geregistreerd: Aug 2005
Berichten: 22
NL
Cyprus Offline
Cyprus  Offline
Geregistreerd: Aug 2005
Berichten: 22
NL
http://www.ejure.nl/dossier_id=226/f_dossier/dossier.html

Je kunt hier een PDF document downloaden over Electronic Commerce en Omzetbelasting. Ik hoop dat niemand het me kwalijk neemt, maar als je van belastingrecht geen kaas gegeten hebt roep dan deskundige hulp in voordat je problemen krijgt.
Een goed advocatenkantoor op dit gebied is SOLV advocaten in Amsterdam (www.solv.nl).

Re: BTW vraagje #99401
01-12-2005 18:54
01-12-2005 18:54
Geregistreerd: Aug 2003
Berichten: 363
Best
T
Ted Maton Offline
Sponsor gallerie expert
Ted Maton  Offline
Sponsor gallerie expert
*****
T
Geregistreerd: Aug 2003
Berichten: 363
Best
[QUOTE]Originally posted by vossie:
[qb] Ik heb een vraagje over het heffen en afdragen van BTW.
Ik ben bezig met een website waar betaalde toegang zal zijn, en dan gaat het niet over inbellen per minuut maar over maand bedragen voor toegang tot de site.
Nu is het me niet duidelijk hoe de btw regels zijn voor dit soort diensten.

Graag zou ik dus van iemand horen of ik dus BTW moet rekennen en afdragen over de bedragen die leden betalen om toegangt tot de site te krijgen en welk BTW tarief ik dan moet hanteren.

Indien ik dus BTW moet heffen en afdragen wil ik ook graag weten hoe dat met buitenlandse leden zit, dus b.v. uit Belgie - Duitsland en Amerika.

Wie kan me hier wat over vertellen? [/qb][/QUOTE]Dat is een aardige, van belang is voordat we moeilijk gaan doen ofdat je inderdaad al wel over een BTW-nummer beschikt (sommigen promoters zijn bijverdieners en hebben geen BTW-nummer tot beschikking of verstrekt gekregen van de BD)
Is er een BTW-nummer dan is ten aanzien van de EU-leveringen aan particulieren het volgende van kracht:de aanbieder is gevestigd binnen de EU, de afnemer is een particulier binnen de EU, de aanbieder is dan BTW verschuldigd.
Voor de USA is van toepassing, bij particulieren,alleen als de afnemer van de diensten geen ondernemer is en buiten de EU gevestigd en de aanbieder van de elektronische diensten is gevestigd binnen de EU, dan geld als plaats van dienst de de woon en vestigingsplaats van de afnemer, omdat deze buiten de EU is gelegen, is er geen omzetbelasting verschuldigd.

Overigens had je deze vraag ook aan je adviseur kunnen stellen, je bent al geruime tijd actief dus ik neem aan dat je inmiddels je zaken ook laat behartigen door iemand met kennis van zaken.


Bij dit soort aangelegenheden is het altijd raadzaam met je adviseur te overleggen omdat inzake de elektronische diensten er fiscaal in de BTW-wetgeving verwijzingen en artikelen zijn opgenomen.

Verder lijkt het mij wel duidelijk, omdat je afnemers vrijwel altijd particulieren naar ik aanneem zul je dus over deze members binnen EU BTW verschuldigd zijn en buiten de EU 0 %.

grz.

Ted Maton


Aangeroepen in 0.024 seconden waarvan 13.000 seconden totaal zijn gebruikt voor het aanroepen van 0.0096 queries. 3.0694