Vorige topic
Volgende topic
Print Onderwerp
Nace codes opstarten venootschap belgie #99147
19-07-2005 20:43
19-07-2005 20:43
Geregistreerd: Dec 2004
Berichten: 298
Belgie
NBMedia Offline OP
Sponsor gallerie expert
NBMedia  Offline OP
Sponsor gallerie expert
*****
Geregistreerd: Dec 2004
Berichten: 298
Belgie
Hallo,

ik ben druk bezig mijn eigen VOF op te starten in Belgie.
Nu moet ik een nace code hebben bij de inschrijving. Iemand hier ervaring mee?

NACE Code klik hier

Ik verdien geld met het onderhouden van websites. Waaronder veel cam + sex en game sites.


Groeten,

NBMedia

Re: Nace codes opstarten venootschap belgie #99148
21-07-2005 22:56
21-07-2005 22:56
Geregistreerd: Aug 2003
Berichten: 363
Best
T
Ted Maton Offline
Sponsor gallerie expert
Ted Maton  Offline
Sponsor gallerie expert
*****
T
Geregistreerd: Aug 2003
Berichten: 363
Best
[QUOTE]Originally posted by NBMedia:
[qb] Hallo,

ik ben druk bezig mijn eigen VOF op te starten in Belgie.
Nu moet ik een nace code hebben bij de inschrijving. Iemand hier ervaring mee?

NACE Code klik hier

Ik verdien geld met het onderhouden van websites. Waaronder veel cam + sex en game sites.


Groeten,

NBMedia [/qb][/QUOTE]Het zegt me helaas niets, misschien dat sommigen Belgische lezers op het forum je verder kunnen helpen, of eventueel degene of instelling die het bedoelde nummer dient te verstrekken.
Dat lijkt mij het eerste aanspreekpunt.

Succes,

Ted Maton

Re: Nace codes opstarten venootschap belgie #99149
21-07-2005 23:09
21-07-2005 23:09
Geregistreerd: Mar 2004
Berichten: 3,534
Belgie
Kylian Offline
Rijp voor www.Jellinek.nl
Kylian  Offline
Rijp voor www.Jellinek.nl
*
Geregistreerd: Mar 2004
Berichten: 3,534
Belgie
Man, man, je kan beter zorgen dat je gewoon als zelfstandige begint in bijberoep of beroep, die VOF gaat je stukken van mensen kosten! En dan doe je nog niet eens wat je wil met je eigen verdiende centen!

Re: Nace codes opstarten venootschap belgie #99150
21-07-2005 23:17
21-07-2005 23:17
Geregistreerd: Dec 2004
Berichten: 298
Belgie
NBMedia Offline OP
Sponsor gallerie expert
NBMedia  Offline OP
Sponsor gallerie expert
*****
Geregistreerd: Dec 2004
Berichten: 298
Belgie
Kylian,

Bij http://www.startersservice.be/ vertelden ze me dat je bij de VOF juist minder belasting betaalde. 30% ipv de gewone loon belasting die boven de 40% ligt.

NBMedia

Re: Nace codes opstarten venootschap belgie #99151
22-07-2005 20:25
22-07-2005 20:25
Geregistreerd: Mar 2004
Berichten: 3,534
Belgie
Kylian Offline
Rijp voor www.Jellinek.nl
Kylian  Offline
Rijp voor www.Jellinek.nl
*
Geregistreerd: Mar 2004
Berichten: 3,534
Belgie
[QUOTE]Originally posted by NBMedia:
[qb] Kylian,

Bij http://www.startersservice.be/ vertelden ze me dat je bij de VOF juist minder belasting betaalde. 30% ipv de gewone loon belasting die boven de 40% ligt.

NBMedia [/qb][/QUOTE]Eigenaardig, want diezelfde groep vertelde mij destijds net het tegenovergestelde...

Re: Nace codes opstarten venootschap belgie #99152
22-07-2005 20:32
22-07-2005 20:32
Geregistreerd: Mar 2004
Berichten: 3,534
Belgie
Kylian Offline
Rijp voor www.Jellinek.nl
Kylian  Offline
Rijp voor www.Jellinek.nl
*
Geregistreerd: Mar 2004
Berichten: 3,534
Belgie
Wat zijn de voor- en nadelen als ik kies voor een vennootschap?
Eerst even de definitie van de vennootschap volgens het Wetboek van Vennootschappen:
Een vennootschap wordt opgericht door een contract op grond waarvan twee of meer personen overeenkomen iets in gemeenschap te brengen met als doel ??n of meer nauwkeurig omschreven activiteiten uit te oefenen en met het oogmerk aan de vennoten een rechtstreeks of onrechtstreeks vermogensvoordeel te bezorgen.

In de gevallen bepaald in dit wetboek, kan zij worden opgericht door een rechtshandeling uitgaande van ??n persoon die goederen bestemt tot ??n of meer nauwkeurig omschreven activiteiten.

In de gevallen bepaald in dit wetboek kan de vennootschapsakte bepalen dat de vennootschap niet is opgericht met het oogmerk aan de vennoten een rechtstreeks of onrechtstreeks vermogensvoordeel te bezorgen.'

De keuze voor een vennootschap brengt voor- en nadelen mee.

Voordelen

Rechtspersoonlijkheid: de vennootschap heeft eigen rechten en plichten.
Voor bepaalde vennootschapsvormen geldt een beperkte aansprakelijkheid.
Fiscaliteit: Het belastbaar resultaat wordt belast in het stelsel van de vennootschapsbelasting. Voor KMO's bestaat hier een zgn. 'verlaagd opklimmend' tarief. Het fiscaal voordeel van een vennootschap ligt echter niet zozeer in de lagere tarieven maar in de mogelijkheid te streven naar een optimale inkomstenmix. De inkomsten van vennootschap en individu kunnen zodanig worden georganiseerd dat in totaal zo weinig mogelijk belastingen worden betaald, en jarenlang een zo stabiel mogelijk inkomen wordt genoten
Alle afspraken tussen partners die samenwerken in de zaak staan duidelijk op papier.
De vennootschap biedt een aantal interessante mogelijkheden om v??r het overlijden een goede opvolgingsregeling uit te dokteren.
Nadelen

Formele besluitvorming en procedures.
Meer juridische en administratieve verplichtingen dus meer kosten. De oprichting is voor de meeste vennootschapsvormen door diverse wettelijke verplichtingen duurder dan het starten met een eenmanszaak.
Boekhoudkundige verplichtingen.

Zie ook op startersservice onder venootschap onder VOF

Re: Nace codes opstarten venootschap belgie #99153
23-07-2005 12:41
23-07-2005 12:41
Geregistreerd: Mar 2003
Berichten: 414
Belgium (Brabant)
svenke Offline
svenke  Offline
Geregistreerd: Mar 2003
Berichten: 414
Belgium (Brabant)
ga je het fulltime doen ? anders is zelfstandige in bijberoep misschien iets voor jou

volgens mij is de nace code niet echt belangrijk iets met website als omschrijving, pc winkel, ... allemaal goed als ik mij het goed herrinner


de geruchten over mijn dood zijn sterk overdreven

Aangeroepen in 0.022 seconden waarvan 13.000 seconden totaal zijn gebruikt voor het aanroepen van 0.006 queries. 3.0961