Vorige topic
Volgende topic
Print Onderwerp
Wat is nu de nieuwe zorgtoeslag? #99139
18-07-2005 17:46
18-07-2005 17:46
Geregistreerd: Aug 2003
Berichten: 363
Best
T
Ted Maton Offline OP
Sponsor gallerie expert
Ted Maton  Offline OP
Sponsor gallerie expert
*****
T
Geregistreerd: Aug 2003
Berichten: 363
Best
Zoals bekend gaat per 01-01-2006 de nieuwe basisverzekering in die de huidige particulieren en ziekenfondskostenverzekeringen gaat vervangen.
Eenieder die in Nederland woont en 18 jaar of ouder is gaat hiervoor ca 1100,00 euro per jaar betalen, daarvoor krijgt hij een basispakket aangeboden.Omdat dit voor veel mensen een verhoging van de ziektenkosten geeft is de belastingdienst belast met een eventuele tegemoetkoming hiervoor, die genoemd is de zg. zorgtoeslag.
Volgens de site van de belastingdienst zouden veel mensen welke momenteel ziekenfonds verzekerd zijn mogelijk in aanmerking komen voor de zorgtoeslag.Het is de bedoeling dat je in september een aanvraagformulier ontvangt van de
BD inzake deze bewuste zorgtoeslag.
Toekenning van de zorgtoeslag is afhankelijk van de gezinssamenstelling en (je raadt het al) het inkomen.
Maar let wel deze zorgtoeslag is alleen van toepassing voor de basisverzekering, de aanvullende verzekeringen spelen geen rol voor de hoogte van de zorgtoeslag.
Of dat wij hier nu zo blij mee moeten zijn is maar de vraag, immers je moet straks in aanvang 1100,00 euro gaan betalen indien je 18 jaar of ouder bent maar daar komt maar een basispakket voor terug.Velen hebben nu aanvullende verzekering en van deze krijgen wij in het najaar een automatisch een offerte van je huidige ziektenkostenverzekeraar wat het extra gaat kosten (naast de eerder genoemde 1100,00 euro per jaar)om op dezelfde wijze verzekerd te blijven dan over 2005 het geval is.
Ofdat dus een eventuele zorgtoeslag inderdaad voldoende is om deze nog niet exact aan te geven verhoging op te vangen daar heb ik zo mijn twijfels over.
Ben je daarnaast ondernemer of overige resultaatgenieter dan mag je daarnaast nog eens 6,75% over dit inkomen betalen als zijnde inkomensafhankelijke bijdrage, deze regeling vervangt de huidige verklaring ziekenfondsverzekerd zelfstandige, kun je wel eventueel zorgtoeslag krijgen voor het basispakket voor deze inkomensafhankelijke bijdrage is er geen zorgtoeslag mogelijk.
Bovendien zullen de overige resultaatgenieters nu ook gaan betalen, voorheen was dat afhankelijk van het feit ofdat deze wel of niet beschikten over een verklaring ziekenfondsverzekerd zelfstandige, per 01-01-2006 is het feit dat je of winst uit onderneming, of resultaat uit overige inkomsten geniet voldoende voor de belastingdienst om deze 6,75 % te heffen.

Het zal er weer op neer komen dat wij minder krijgen en meer voor mogen betalen.

Hoera, Hoera, wat een opsteker voor de koopkracht van de consument in Nederland.

Wil je het e.e.a. na lezen kijk dan ondermeer op de site van de belasingdienst.

Grz.

Ted Maton

Re: Wat is nu de nieuwe zorgtoeslag? #99140
18-07-2005 19:34
18-07-2005 19:34
Geregistreerd: Dec 2001
Berichten: 1,984
Zuid-Amerika
_
_Schalks_ Offline
webster meeting
_Schalks_  Offline
webster meeting
***
_
Geregistreerd: Dec 2001
Berichten: 1,984
Zuid-Amerika
Belangrijke aanvulling: Werkgevers zullen waarschijnlijk 1875 per werknemer per jaar meer kwijt zijn. Hierdoor is het niet onwaarschijnlijk dat de Horeca prijzen worden verhoogd!!!!

Ik ben eigenlijk op zoek naar een protest site, maar zover is men nog niet. Zullen we die zelf maar opzetten? Mijn laatste bijdrage om het tij in Nederland te laten keren.

Re: Wat is nu de nieuwe zorgtoeslag? #99141
18-07-2005 22:08
18-07-2005 22:08
Geregistreerd: Aug 2003
Berichten: 363
Best
T
Ted Maton Offline OP
Sponsor gallerie expert
Ted Maton  Offline OP
Sponsor gallerie expert
*****
T
Geregistreerd: Aug 2003
Berichten: 363
Best
[QUOTE]Originally posted by _Schalks_:
[qb] Belangrijke aanvulling: Werkgevers zullen waarschijnlijk 1875 per werknemer per jaar meer kwijt zijn. Hierdoor is het niet onwaarschijnlijk dat de Horeca prijzen worden verhoogd!!!!

Ik ben eigenlijk op zoek naar een protest site, maar zover is men nog niet. Zullen we die zelf maar opzetten? Mijn laatste bijdrage om het tij in Nederland te laten keren. [/qb][/QUOTE]Mijn zegen heeft het, de verkiezingen zijn gelukkig niet zo ver weg meer.
Meestal worden er dan nog door de heren in Den Haag "toegiften" aan het volk gedaan in de romeinse trend van , geef het volk brood en spelen dan onstaat er geen oproer.

Misschien moet er maar een nieuwe Pim komen, was het niet altijd met hem eens maar hij vertolkte wel denk ik de gedachtengang van het grootste gedeelte van het volk, oftewel het gros van de belastingbetalers.

Voorlopig zijn de heren weer eens op reces, tja, het is ook vermoeiend elk keer weer nieuwe dingen bedenken om de de burgers van dit land nog meer koopkracht te ontnemen.
En dan hard roepen dat het aan onze schuld is dat de economie zo slecht draait, wij moeten gewoon meer uitgeven, zuuuuuuuuuuucccccccccht,
dan heeft een gemeente het toch makkelijker, kon je geld tekort op je begroting, dan verhoog je toch gewoon de gemeentelijke belastingen..

Grz.

Ted.

Re: Wat is nu de nieuwe zorgtoeslag? #99142
19-07-2005 22:24
19-07-2005 22:24
Geregistreerd: Dec 2003
Berichten: 3,767
@work
A
awm_rich Offline
Rijp voor www.Jellinek.nl
awm_rich  Offline
Rijp voor www.Jellinek.nl
*
A
Geregistreerd: Dec 2003
Berichten: 3,767
@work
[QUOTE]Originally posted by _Schalks_:
[qb] Belangrijke aanvulling: Werkgevers zullen waarschijnlijk 1875 per werknemer per jaar meer kwijt zijn. Hierdoor is het niet onwaarschijnlijk dat de Horeca prijzen worden verhoogd!!!!

Ik ben eigenlijk op zoek naar een protest site, maar zover is men nog niet. Zullen we die zelf maar opzetten? Mijn laatste bijdrage om het tij in Nederland te laten keren. [/qb][/QUOTE]Ik ben bereid om aan die site mee te werken hoor.
Als er genoeg 'medewerkers' zijn, doneer ik het gewenste domein wel!

Tenslotte zijn wij een van de weinigen in een beroep, wat iedereen kan aanspreken

Ik hoor hier graag meer over, het liefst positief natuurlijk.

Re: Wat is nu de nieuwe zorgtoeslag? #99143
19-07-2005 22:36
19-07-2005 22:36
Geregistreerd: Aug 2003
Berichten: 1,076
drenthe
showa Offline
showa  Offline
Geregistreerd: Aug 2003
Berichten: 1,076
drenthe
ach zou het zin hebben een website????
na de moord op theo schoten de protest site`s ook als paddenstoelen uit de grond
een tijdje bezoekers op de site`s, iedereen geeft commentaar maar na een tijdje berusten de "nederlanders" er weer in en de site`s bloeden weer dood.


De vis die men niet vangt, is altijd groot.
Re: Wat is nu de nieuwe zorgtoeslag? #99144
19-07-2005 23:51
19-07-2005 23:51
Geregistreerd: Dec 2003
Berichten: 3,767
@work
A
awm_rich Offline
Rijp voor www.Jellinek.nl
awm_rich  Offline
Rijp voor www.Jellinek.nl
*
A
Geregistreerd: Dec 2003
Berichten: 3,767
@work
Zit ook wat in...

Re: Wat is nu de nieuwe zorgtoeslag? #99145
20-07-2005 00:59
20-07-2005 00:59
Geregistreerd: Dec 2001
Berichten: 1,984
Zuid-Amerika
_
_Schalks_ Offline
webster meeting
_Schalks_  Offline
webster meeting
***
_
Geregistreerd: Dec 2001
Berichten: 1,984
Zuid-Amerika
Ik denk dat Showa gelijk heeft. Doet na mij de laatste het licht uit?

Re: Wat is nu de nieuwe zorgtoeslag? #99146
20-07-2005 03:44
20-07-2005 03:44
Geregistreerd: Apr 2002
Berichten: 1,556
Nederland
Meyer Offline
Meyer  Offline
*
Geregistreerd: Apr 2002
Berichten: 1,556
Nederland
[QUOTE]Originally posted by _Schalks_:
[qb]Doet na mij de laatste het licht uit? [/qb][/QUOTE]Done :bier:


Aangeroepen in 0.023 seconden waarvan 14.000 seconden totaal zijn gebruikt voor het aanroepen van 0.0063 queries. 3.1043