Vorige topic
Volgende topic
Print Onderwerp
Pagina 1 van 2 1 2
Nieuwe zorgverzekering per 01-01-2006 !! #99094
16-07-2005 11:31
16-07-2005 11:31
Geregistreerd: Aug 2003
Berichten: 363
Best
T
Ted Maton Offline OP
Sponsor gallerie expert
Ted Maton  Offline OP
Sponsor gallerie expert
*****
T
Geregistreerd: Aug 2003
Berichten: 363
Best
Wij kunnen een conclusie hier alvast aan verbinden, wij zijn hier niet goedkoper mee uit !!Per 01-01-2006 gaat eenieder van 18 jaar of ouder ca 1100,00 euro per jaar betalen voor
deze verzekering.

Ben je ondernemer dan mag je aan de belastingdienst ook nog eens een zg. inkomensafhankelijk bijdrage gaan betalen van 6,25 % met een vermoedelijk maximum premiebedrag van 30.000 euro per jaar (betekent dus maximaal te betalen bedrag rond de 1875,00 euro per jaar aan de BD)
De ziekenfondsverklaringen voor ondernemers bestaan per 01-01-2006 niet meer.
Men neemt als uitgangspunt ofdat er winst uit onderneming wordt genoten of belastbaar resultaat uit overige werkzaamheden (bijverdiensten dus).
Dat betekent voor deze laatste groep dat deze dus nu altijd ook een bedrage van 6,75% aan de BD moeten gaan betalen, voorheen was dit afhankelijk van het feit ofdat men wel of niet een verklaring ziekenfonds zelfstandige van de BD had ontvangen.
Het feit dat je belastbaar resultaat als bijverdiensten geniet is per 01-01-2006 dus voldoende voor de BD om hier een aanslag inkomensafhankelijke bijdrage op te leggen.

Helemaal van de zotte is dat mensen welke partneralimentatie genieten hier ook de bedoelde 6,75% over mogen gaan betalen aan de BD.

Hoewel is aangekondigd dat voor belastbaar resultaat uit overige werkzaamheden en partneralimentatie een overgangsmaatregel is voorzien zijn cijfers hieromtrent nog niet bekend.

Gezien de vele "in en outs" is het voor mij onmogelijk om de juiste cijfermatige gevolgen aan te geven.

Lees de folder die je in de bus hebt gekregen goed door of kijk anders op de site van de belastingdienst.

O,ja, voor degene die gebruik kunnen maken van de zg. zorgtoeslag, deze is niet van toepassing op de inkomensafhankelijke bedragen.

Resume:Door de invoering van deze wet is voor velen onder ons een verhoging van de uitgavens te verwachten, kortom, nog meer koopkrachtdaling terwijl onze economie juist het tegenovergestelde nodig heeft.

Tja, er ziet maar een ding op, meer omzet en meer winst zien te maken, anders weer minder netto te besteden....

grz.

Ted Maton

Re: Nieuwe zorgverzekering per 01-01-2006 !! #99095
16-07-2005 18:37
16-07-2005 18:37
Geregistreerd: Dec 2001
Berichten: 1,599
Zwerver
K
Kezman Offline
Rijp voor www.Jellinek.nl
Kezman  Offline
Rijp voor www.Jellinek.nl
*
K
Geregistreerd: Dec 2001
Berichten: 1,599
Zwerver
het beleid van dit kabinet is te vergelijken met een terroristische aanslag op de bevolking van nederland !!
het is alleen nog maar betalen en betalen...en dan vinden ze het gek dat niemand meer een cent uitgeeft...iedereen is doodsbang


Let's go crazy

Let's get nuts

He's coming

He's coming

Coming



Take me away!
Re: Nieuwe zorgverzekering per 01-01-2006 !! #99096
16-07-2005 19:53
16-07-2005 19:53
Geregistreerd: Dec 2001
Berichten: 854
M
Mart Offline
Mart  Offline
*****
M
Geregistreerd: Dec 2001
Berichten: 854
Ted,

Ik heb mijn inkomsten uit mijn bedrijf ,en mijn vrouw heeft geen inkomsten.

Hoe zit het nu met die 6,25% moet ik deze betalen alleen voor mezelf of ook nog eens 6,25% voor mijn vrouw ?

Alvast bedankt voor je reactie.

Mart


Dont shoot me,ik heb niet zoveel ervaring als jullie
Re: Nieuwe zorgverzekering per 01-01-2006 !! #99097
16-07-2005 20:18
16-07-2005 20:18
Geregistreerd: Aug 2003
Berichten: 363
Best
T
Ted Maton Offline OP
Sponsor gallerie expert
Ted Maton  Offline OP
Sponsor gallerie expert
*****
T
Geregistreerd: Aug 2003
Berichten: 363
Best
[QUOTE]Originally posted by Mart:
[qb] Ted,

Ik heb mijn inkomsten uit mijn bedrijf ,en mijn vrouw heeft geen inkomsten.

Hoe zit het nu met die 6,25% moet ik deze betalen alleen voor mezelf of ook nog eens 6,25% voor mijn vrouw ?

Alvast bedankt voor je reactie.

Mart [/qb][/QUOTE]Beste Mart, de bedoelde 6,25% is alleen voor ondernemers en overige resultaatgenieters per 01-01-2006 van toepassing.
Dus alleen voor jou als ondernemer, te betalen over de winst uit je onderneming.
Daarnaast moeten jullie beiden betalen voor de nieuwe basisverzekering, hetgeen je op ca 1100,00 euro per jaar per persoon komt te staan.
Hiervoor krijg je alleen het zg. basispakket, heb je nu bij het ziekenfonds meer dan het basispakket dan moet je dit bij de nieuwe basisverzekering nog eens extra bijbetalen, helaas zijn deze tarieven nog niet bekend.

Grz.

Ted.

Re: Nieuwe zorgverzekering per 01-01-2006 !! #99098
16-07-2005 20:32
16-07-2005 20:32
Geregistreerd: Dec 2001
Berichten: 1,984
Zuid-Amerika
_
_Schalks_ Offline
webster meeting
_Schalks_  Offline
webster meeting
***
_
Geregistreerd: Dec 2001
Berichten: 1,984
Zuid-Amerika
Ted,

Bedankt dat je jouw licht hierover laat schijnen. Ik was ook al op zoek gegaan naar forums over het onderwerp.

De offiele website is: http://www.denieuwezorgverzekering.nl

Ze zijn helemaal zot geworden. Mensen met een gezin gaan er misschien op voorruit. Maar wij zeker niet. Bij mij komt het er waarschijnlijk op neer dat ik 1800 - 2000 per jaar meer kwijt ben!!
Maar misschien krijg ik dan nog max 500 terug. Dan ben ik 'slechts' 1300 euro duurder uit. En dat terwijl wij juist de groep zijn die het minst van de zorg gebruik maken.

Ik verwacht dat het kabinet hierover gaat struikelen. Dit moeten we toch niet meer pikken. Ik heb al begrepen dat tijdens de onderhandelingen de partijen steken hebben laten vallen. Zo wist men helemaal niet dat ambtenaren aparte verzekeringen hadden (naast particulier/ziekenfons). Hebben ze later weer allemaal bij moeten voegen en herberekenen.

Ik ben beniuwd wat voor gevolgen heeft voor mensen met veel personeel. Verzekeringen geven aan dat ze alles automatisch laten doorlopen en met een goede polis zullen komen.

Nederland is het slechste jongetje van de klas, maar gaat aleen maat beroerder presteren.

Re: Nieuwe zorgverzekering per 01-01-2006 !! #99099
16-07-2005 23:11
16-07-2005 23:11
Geregistreerd: Apr 2004
Berichten: 61
Delft
ReNeGaDe Offline
ReNeGaDe  Offline
Geregistreerd: Apr 2004
Berichten: 61
Delft
Wou ff een pluim geven aan Ted die hier altijd nuttige info en tips plaatst. Het is dat ik al jaren een accountant heb en daar erg tevreden over ben. Maar als ik net was begonnen of een nieuwe accountant nodig heb dan wist ik wel wie ik zou benaderen. Nu stop ik met slijmen ;-)

Re: Nieuwe zorgverzekering per 01-01-2006 !! #99100
17-07-2005 11:28
17-07-2005 11:28
Geregistreerd: Aug 2003
Berichten: 363
Best
T
Ted Maton Offline OP
Sponsor gallerie expert
Ted Maton  Offline OP
Sponsor gallerie expert
*****
T
Geregistreerd: Aug 2003
Berichten: 363
Best
[QUOTE]Originally posted by _Schalks_:
[qb] Ted,

Bedankt dat je jouw licht hierover laat schijnen. Ik was ook al op zoek gegaan naar forums over het onderwerp.

De offiele website is: http://www.denieuwezorgverzekering.nl

Ze zijn helemaal zot geworden. Mensen met een gezin gaan er misschien op voorruit. Maar wij zeker niet. Bij mij komt het er waarschijnlijk op neer dat ik 1800 - 2000 per jaar meer kwijt ben!!
Maar misschien krijg ik dan nog max 500 terug. Dan ben ik 'slechts' 1300 euro duurder uit. En dat terwijl wij juist de groep zijn die het minst van de zorg gebruik maken.

Ik verwacht dat het kabinet hierover gaat struikelen. Dit moeten we toch niet meer pikken. Ik heb al begrepen dat tijdens de onderhandelingen de partijen steken hebben laten vallen. Zo wist men helemaal niet dat ambtenaren aparte verzekeringen hadden (naast particulier/ziekenfons). Hebben ze later weer allemaal bij moeten voegen en herberekenen.

Ik ben beniuwd wat voor gevolgen heeft voor mensen met veel personeel. Verzekeringen geven aan dat ze alles automatisch laten doorlopen en met een goede polis zullen komen.

Nederland is het slechste jongetje van de klas, maar gaat aleen maat beroerder presteren. [/qb][/QUOTE]Ik verwacht hier ook inderdaad over dat er na de zomerreces en voor prinsjedag (3e dinsdag in september) bij de heren in Den Haag een belletje gaat rinkelen en dat wijziging een grove aanslag op de koopkracht van velen gaat betekenen.
Onze economie heeft inpulsen nodig en deze nieuwe zorgverzekering zorgt alleen maar voor het aanjagen van de neerwaarste spiraal waar onze economie zich momenteel in bevindt.
Het ergste is nog dat de meeste mensen nog niet weten wat de invoering van deze nieuwe zorgverzekering aan extra kosten met zich meebrengt.Immers voor deze 1100,00 euro per jaar krijg je alleen maar een basispakket,dus je moet al meer betalen voor een pakket met minder voorzieningen, ben dan ook heel benieuwd wat het extra bijverzekeren gaat kosten voor de extra's die een aantal nu wel in het ziekenfondspakket heeft bijverzekerd, denk niet dat wij daar erg vrolijk van gaan worden.
Wij zijn al beland in de situatie dat om een gewoon middelmatig gezin draaiende te houden beiden partners moeten verdienen.
Wat doe je vandaag de dag nog als alleenverdiener met een middeninkomen en opgroeiende kinderen.
Je mag blij zijn dat je al je rekeningen nog kunt betalen.Een verlaging van de lasten en belastingen is dringend nodig, anders wordt 2006 een nog slechter jaar voor velen dan de twee jaren hiervoor.
Ook sommigen werkgevers worden de dupe van het nieuwe zorgstelsel, immers een aantal gaan opdraaien voor de 6,75% (werkgeversgedeelte) van de werknemers welke ze nu in dienst hebben en die hun particulieren ziektenkostenverzekering geheel zelf betalen, het gaat hier met name om kleinere bedrijven die in tegenstelling tot grotere bedrijven geen collectieve verzekering voor werknemers boven de ziekenfondsgrens hebben afgesloten, stond trouwens nog een interresant stuk over in De Telegraaf van afgelopen zaterdag.

Den Haag ontwaak, anders kunnen wij Nederland BV beter omdopen in "De Titanic"

Grz.

Ted.

PS:Naast de door jou genoemde site is er ook nog wat over de nieuwe zorgverzekering te lezen op de site van de Belastingdienst.Op deze site wordt ook verwezen naar de door jou aangegeven site.
Na doorlezen van beiden weet men wat er op ons afkomt voorzover het bekend is en eventuele aanvullingen en reparatiewetgeving voorbehouden.

Re: Nieuwe zorgverzekering per 01-01-2006 !! #99101
17-07-2005 13:50
17-07-2005 13:50
Geregistreerd: Dec 2001
Berichten: 1,984
Zuid-Amerika
_
_Schalks_ Offline
webster meeting
_Schalks_  Offline
webster meeting
***
_
Geregistreerd: Dec 2001
Berichten: 1,984
Zuid-Amerika
Hoi Ted,

Ook een pluim van mij voor alle uitgebreide antwoorden.

Ik heb het stukje in De Telegraaf gelezen, bedankt voor de tip. Daar wordt je niet vrolijker van. Als je personeel hebt wat particulier verzekerd is kun je voor al die werknemers waarschijnlijk 1875 euro per jaar bijbetalen. Dit zou je natuurlijk kunnen opvangen door 1 op de 10 werknemers te ontslaan. Er zijn al kleine ondernemers en beroepbeoefenaars die failliesementen verwachten. En nu pas beginnen beroepsorganisaties de gevolgen te beseffen en zich zorgen te maken.

Die zorgtoeslag kan ik vergeten. Dan wordt er opeens gekeken naar het gezinsinkomen, wat te hoog is (volgens dit kabinet). Dus betaal ik volgend jaar 1800 euro meer dan dit jaar.

Een oplossing zou in de zelfstandigenaftrek kunnen liggen. Misschien druk zetten op het kabinet dat ze die verhogen naar 30.000 euro? Voor 1800 euro wil ik wel naar Den Haag met wat tomaten.

Blijkbaar moeten we niet onze servers naar het buitenland verhuizen, maar ons zelf. Dat waren wij trouwens toch al van plan.

Re: Nieuwe zorgverzekering per 01-01-2006 !! #99102
17-07-2005 15:50
17-07-2005 15:50
Geregistreerd: Aug 2003
Berichten: 363
Best
T
Ted Maton Offline OP
Sponsor gallerie expert
Ted Maton  Offline OP
Sponsor gallerie expert
*****
T
Geregistreerd: Aug 2003
Berichten: 363
Best
[QUOTE]Originally posted by _Schalks_:
[qb] Hoi Ted,

Ook een pluim van mij voor alle uitgebreide antwoorden.

Ik heb het stukje in De Telegraaf gelezen, bedankt voor de tip. Daar wordt je niet vrolijker van. Als je personeel hebt wat particulier verzekerd is kun je voor al die werknemers waarschijnlijk 1875 euro per jaar bijbetalen. Dit zou je natuurlijk kunnen opvangen door 1 op de 10 werknemers te ontslaan. Er zijn al kleine ondernemers en beroepbeoefenaars die failliesementen verwachten. En nu pas beginnen beroepsorganisaties de gevolgen te beseffen en zich zorgen te maken.

Die zorgtoeslag kan ik vergeten. Dan wordt er opeens gekeken naar het gezinsinkomen, wat te hoog is (volgens dit kabinet). Dus betaal ik volgend jaar 1800 euro meer dan dit jaar.

Een oplossing zou in de zelfstandigenaftrek kunnen liggen. Misschien druk zetten op het kabinet dat ze die verhogen naar 30.000 euro? Voor 1800 euro wil ik wel naar Den Haag met wat tomaten.

Blijkbaar moeten we niet onze servers naar het buitenland verhuizen, maar ons zelf. Dat waren wij trouwens toch al van plan. [/qb][/QUOTE]Kan je frustatie goed begrijpen, overigens als je met Adult via internet je geld verdiend is het verhuizen naar het buitenland een optie die zeer zeker uit te voeren is.
Een aantal clienten van mij heeft vorig jaar al vaarwel tegen Nederland gezegd en zitten nu lekker in Spanje, Portugal en zelf Thailand hun centjes te verdienen, goed weer, goedkoper wonen en minder belastingdruk.

Als ik zelf in de schoenen van een aantal van de webmasters stond zou ik de optie tot het verlaten van dit land van melk en honing zeer zeker overwegen.

Je moet natuurlijk wel een inkomen verwerven waarvan je in het buitenland kan leven, dat is natuurlijk in Nederland ook het geval als ondernemer.
Als je het in Nederland redt met al zijn kosten dan moet dat toch in een aantal andere landen zeer zeker lukken.
Blijft natuurlijk verder nog een beslissing op persoonlijk en emotioneel vlak, maar wat voor toekomst is er nog in een land met torenhoge kosten, slechte gezondsheidszorg en waar de boeven worden beschermt en de slachtoffers worden bestraft.

Misschien een beetje zwartkijken, maar laten we eerlijk zijn, zo goed gaat het in Nederland niet, een ding zijn we heel goed in, de burgers laten betalen en steeds meer regels bedenken.

Grz.

Ted.

Re: Nieuwe zorgverzekering per 01-01-2006 !! #99103
17-07-2005 17:04
17-07-2005 17:04
Geregistreerd: Dec 2001
Berichten: 1,984
Zuid-Amerika
_
_Schalks_ Offline
webster meeting
_Schalks_  Offline
webster meeting
***
_
Geregistreerd: Dec 2001
Berichten: 1,984
Zuid-Amerika
[QUOTE]
Als ik zelf in de schoenen van een aantal van de webmasters stond zou ik de optie tot het verlaten van dit land van melk en honing zeer zeker overwegen. [/QB][/QUOTE]Hoi Ted,

Wij spelen al langer met deze plannen en hebben de knoop ook al doorgehakt. Onze ontwerper zit al 3 jaar in Brazilie. Er blijft er nog 1 van ons achter in dit koude kikkerlandje. Maar die zal vast niet achterblijven als het licht uit gaat.

Re: Nieuwe zorgverzekering per 01-01-2006 !! #99104
17-07-2005 17:28
17-07-2005 17:28
Geregistreerd: Aug 2003
Berichten: 363
Best
T
Ted Maton Offline OP
Sponsor gallerie expert
Ted Maton  Offline OP
Sponsor gallerie expert
*****
T
Geregistreerd: Aug 2003
Berichten: 363
Best
[QUOTE]Originally posted by _Schalks_:
[qb] [QUOTE]
Als ik zelf in de schoenen van een aantal van de webmasters stond zou ik de optie tot het verlaten van dit land van melk en honing zeer zeker overwegen. [/qb][/QUOTE]Hoi Ted,

Wij spelen al langer met deze plannen en hebben de knoop ook al doorgehakt. Onze ontwerper zit al 3 jaar in Brazilie. Er blijft er nog 1 van ons achter in dit koude kikkerlandje. Maar die zal vast niet achterblijven als het licht uit gaat. [/QB][/QUOTE]Tja, wat kan ik zeggen, weer een gemotiveerde belastingbetaler minder voor de schatkist.

Ik wens je vooraf al heel veel succes met de uitvoering van je plannen en natuurlijk veel voorspoed, geluk en gezondheid.

Ik verneem nog wel wanneer het D-Day is.

Hit your PC and make your money in the place you prefer....

Grz.

Ted.

Re: Nieuwe zorgverzekering per 01-01-2006 !! #99105
17-07-2005 20:54
17-07-2005 20:54
Geregistreerd: Dec 2001
Berichten: 1,928
Cura?ao
Jackazoid Offline
Rijp voor www.Jellinek.nl
Jackazoid  Offline
Rijp voor www.Jellinek.nl
***
Geregistreerd: Dec 2001
Berichten: 1,928
Cura?ao
Ted doe je ook administratief werk?
Zo ja. bel me even 036 5343500
mvg
jack


Jackazoid
Re: Nieuwe zorgverzekering per 01-01-2006 !! #99106
18-07-2005 11:56
18-07-2005 11:56
Geregistreerd: Aug 2003
Berichten: 363
Best
T
Ted Maton Offline OP
Sponsor gallerie expert
Ted Maton  Offline OP
Sponsor gallerie expert
*****
T
Geregistreerd: Aug 2003
Berichten: 363
Best
[QUOTE]Originally posted by Jackazoid:
[qb] Ted doe je ook administratief werk?
Zo ja. bel me even 036 5343500
mvg
jack [/qb][/QUOTE]Jack, wij kunnen de administratie in zijn geheel verzorgen, dus van het inboeken tot en met de jaarstukken en andere fiscale aangiftes.
Naast advieswerk verzorgen wij dus ook bedrijfsadministratie's.

Ik ga in de loop van de dag kontakt met je opnemen.

Grz.

Ted.

Re: Nieuwe zorgverzekering per 01-01-2006 !! #99107
03-08-2005 21:17
03-08-2005 21:17
Geregistreerd: Dec 2001
Berichten: 1,599
Zwerver
K
Kezman Offline
Rijp voor www.Jellinek.nl
Kezman  Offline
Rijp voor www.Jellinek.nl
*
K
Geregistreerd: Dec 2001
Berichten: 1,599
Zwerver
'Zelfstandige ondernemers dupe van nieuw zorgstelsel'

Uitgegeven: 3 augustus 2005 08:20

DEN HAAG - Zelfstandige ondernemers zonder personeel met een hoog inkomen krijgen in het nieuwe zorgstelsel met een explosieve stijging te maken van hun zorgpremie. Dat heeft de werkgeversorganisatie MKB-Nederland woensdag berekend.

Door de invoering van het nieuwe ziektekostenverzekeringsstelsel kan de premie voor deze groep volgens MKB verdubbelen tot 2900 euro per jaar.


Het zou naar schatting gaan om enkele tienduizenden personen. De ondernemers zouden in het nieuwe systeem dat volgend jaar ingaat een inkomensafhankelijke premie moeten betalen die kan oplopen tot 1875 euro. De premie komt bovenop de gemiddeld 1100 euro aan vaste, nominale premie.


Let's go crazy

Let's get nuts

He's coming

He's coming

Coming



Take me away!
Re: Nieuwe zorgverzekering per 01-01-2006 !! #99108
04-08-2005 00:05
04-08-2005 00:05
Geregistreerd: Dec 2003
Berichten: 3,767
@work
A
awm_rich Offline
Rijp voor www.Jellinek.nl
awm_rich  Offline
Rijp voor www.Jellinek.nl
*
A
Geregistreerd: Dec 2003
Berichten: 3,767
@work
[QUOTE]Originally posted by Kezman:
[qb] 'Zelfstandige ondernemers dupe van nieuw zorgstelsel'

Uitgegeven: 3 augustus 2005 08:20

DEN HAAG - Zelfstandige ondernemers zonder personeel met een hoog inkomen krijgen in het nieuwe zorgstelsel met een explosieve stijging te maken van hun zorgpremie. Dat heeft de werkgeversorganisatie MKB-Nederland woensdag berekend.

Door de invoering van het nieuwe ziektekostenverzekeringsstelsel kan de premie voor deze groep volgens MKB verdubbelen tot 2900 euro per jaar.


Het zou naar schatting gaan om enkele tienduizenden personen. De ondernemers zouden in het nieuwe systeem dat volgend jaar ingaat een inkomensafhankelijke premie moeten betalen die kan oplopen tot 1875 euro. De premie komt bovenop de gemiddeld 1100 euro aan vaste, nominale premie. [/qb][/QUOTE]Belastingdienst.nl linkje

Re: Nieuwe zorgverzekering per 01-01-2006 !! #99109
04-08-2005 09:47
04-08-2005 09:47
Geregistreerd: Dec 2001
Berichten: 1,599
Zwerver
K
Kezman Offline
Rijp voor www.Jellinek.nl
Kezman  Offline
Rijp voor www.Jellinek.nl
*
K
Geregistreerd: Dec 2001
Berichten: 1,599
Zwerver
Belastingdienst.nl linkje

mmm dan zou MKB-Nederland er helemaal naast zitten


Let's go crazy

Let's get nuts

He's coming

He's coming

Coming



Take me away!
Re: Nieuwe zorgverzekering per 01-01-2006 !! #99110
04-08-2005 10:29
04-08-2005 10:29
Geregistreerd: Aug 2003
Berichten: 1,076
drenthe
showa Offline
showa  Offline
Geregistreerd: Aug 2003
Berichten: 1,076
drenthe
het wordt tijd om te emigreren.


De vis die men niet vangt, is altijd groot.
Re: Nieuwe zorgverzekering per 01-01-2006 !! #99112
04-08-2005 15:24
04-08-2005 15:24
Geregistreerd: Apr 2002
Berichten: 3,615
Deventer
Bluebird Offline
Rijp voor www.Jellinek.nl
Bluebird  Offline
Rijp voor www.Jellinek.nl
*
Geregistreerd: Apr 2002
Berichten: 3,615
Deventer
Er is ook sprake van een zorgtoeslag, wat is dit nu eigenlijk?
Dit is een financi?le tegemoetkoming van de Belastingdienst om de
zorgverzekering voor iedereen betaalbaar te houden.
Het is bedoelt voor volwassenen en niet voor kinderen onder de 18
jaar.
U komt ervoor in aanmerking wanneer:
- U alleenstaande bent met een toetsinkomen tot ? 25.000,- bruto
(u heeft dan maximaal recht op ? 420,- zorgtoeslag per jaar)
- U samen met anderen een huishouden vormt en uw
toetsinginkomen maximaal ? 40.000,- per jaar bedraagt.
(u heeft dan maximaal recht op ? 1200,- zorgtoeslag per jaar)


Al met al wordt iedereen er slechter van.


fuck you, fuck them, fuck your mother, fuck your sister, fuck your father, fuck come on...
Re: Nieuwe zorgverzekering per 01-01-2006 !! #99113
07-08-2005 17:53
07-08-2005 17:53
Geregistreerd: Sep 2003
Berichten: 140
Ergens
defcon Offline
defcon  Offline
Geregistreerd: Sep 2003
Berichten: 140
Ergens
De bedragen waar ze het nu over hebben is nog niet eens alles...

Als 2-verdiener kun je bukken.

I.p.v. ziekenfonds oid waar je normaliteit rond de 55-60 euro p.p.p.m.n.d. voor kwijt bent(basis + alle uitbreidingen) ga je als 2-verdiener naar om en nabij 2.000 per jaar(minimaal) p.p. oftewel ruim 2.5 keer zoveel.

M'n vriendin werkt op een assurantiekantoor en heeft al het nodige moeten door nemen, wordt je niet echt vrolijk van.

Re: Nieuwe zorgverzekering per 01-01-2006 !! #99114
08-08-2005 10:34
08-08-2005 10:34
Geregistreerd: Aug 2003
Berichten: 363
Best
T
Ted Maton Offline OP
Sponsor gallerie expert
Ted Maton  Offline OP
Sponsor gallerie expert
*****
T
Geregistreerd: Aug 2003
Berichten: 363
Best
[QUOTE]Originally posted by defcon:
[qb] De bedragen waar ze het nu over hebben is nog niet eens alles...

Als 2-verdiener kun je bukken.

I.p.v. ziekenfonds oid waar je normaliteit rond de 55-60 euro p.p.p.m.n.d. voor kwijt bent(basis + alle uitbreidingen) ga je als 2-verdiener naar om en nabij 2.000 per jaar(minimaal) p.p. oftewel ruim 2.5 keer zoveel.

M'n vriendin werkt op een assurantiekantoor en heeft al het nodige moeten door nemen, wordt je niet echt vrolijk van. [/qb][/QUOTE]Het ziet er inderdaad helaas niet goed uit, de zorgtoeslag is uitsluitend bedoeld als tegemoetkoming voor de basisverzekering, en gezien de voorwaarden om in aanmerking te komen zal er voor velen slechts een gedeelte of misschien zelfs niets als compensatie voor de basisverzekering worden verstrekt, de aanvullende verzekeringen moeten nog eens los van de basisverzekering worden betaald, deze tarieven zo notabene bij de meeste verzekeraars nog niet of onvolledig bekend.Daarnaast moet je als ondernemer en/of bijverdiener (dit laatste is nieuw per 01-01-2006 )een inkomstenafhankelijke bijdrage gaan betalen aan de belastingdienst, deze vervangt de zf-premie welke de ondernemers momenteel betalen aan de belastingdienst.Genoot je tot en met 2005 bijverdiensten als b.v. webmaster of promoter en was er geen zelfstandigheidsverklaring zelfstandige verstrekt door de BD dan ontsprong je de dans en volgde er geen aanslag zf-premie zelfstandigen.
Per 01-01-2006 is deze "ontsnappingsmogelijkheid" voor de bijverdieners onder ons niet meer mogelijk omdat men dan uitgaat van het feit dat je bijverdiend, dit feit is voldoende om de inkomstenafhankelijke bijdrage te heffen voor de belastingdienst, zoals al eerder gesteld beloofd dit alles weer weinig goeds voor ons nettoinkomen en de koopkracht in zijn algemeen.

Om deze achteruitgang in netto-inkomen te compenseren zouden er loonsverhogingen moeten volgen van (afhankelijk van eenieders persoonlijke situatie)ca 4 tot 9%, wat wij natuurlijk kunnen vergeten.

Hup Holland, hup, laat de burger in zijn hempje staan.

Grz.

Ted Maton.

Re: Nieuwe zorgverzekering per 01-01-2006 !! #99115
13-09-2005 09:19
13-09-2005 09:19
Geregistreerd: Aug 2003
Berichten: 363
Best
T
Ted Maton Offline OP
Sponsor gallerie expert
Ted Maton  Offline OP
Sponsor gallerie expert
*****
T
Geregistreerd: Aug 2003
Berichten: 363
Best
[QUOTE]Originally posted by Ted Maton:
[qb] [QUOTE]Originally posted by defcon:
[qb] De bedragen waar ze het nu over hebben is nog niet eens alles...

Als 2-verdiener kun je bukken.

I.p.v. ziekenfonds oid waar je normaliteit rond de 55-60 euro p.p.p.m.n.d. voor kwijt bent(basis + alle uitbreidingen) ga je als 2-verdiener naar om en nabij 2.000 per jaar(minimaal) p.p. oftewel ruim 2.5 keer zoveel.

M'n vriendin werkt op een assurantiekantoor en heeft al het nodige moeten door nemen, wordt je niet echt vrolijk van. [/qb][/QUOTE]Het ziet er inderdaad helaas niet goed uit, de zorgtoeslag is uitsluitend bedoeld als tegemoetkoming voor de basisverzekering, en gezien de voorwaarden om in aanmerking te komen zal er voor velen slechts een gedeelte of misschien zelfs niets als compensatie voor de basisverzekering worden verstrekt, de aanvullende verzekeringen moeten nog eens los van de basisverzekering worden betaald, deze tarieven zo notabene bij de meeste verzekeraars nog niet of onvolledig bekend.Daarnaast moet je als ondernemer en/of bijverdiener (dit laatste is nieuw per 01-01-2006 )een inkomstenafhankelijke bijdrage gaan betalen aan de belastingdienst, deze vervangt de zf-premie welke de ondernemers momenteel betalen aan de belastingdienst.Genoot je tot en met 2005 bijverdiensten als b.v. webmaster of promoter en was er geen zelfstandigheidsverklaring zelfstandige verstrekt door de BD dan ontsprong je de dans en volgde er geen aanslag zf-premie zelfstandigen.
Per 01-01-2006 is deze "ontsnappingsmogelijkheid" voor de bijverdieners onder ons niet meer mogelijk omdat men dan uitgaat van het feit dat je bijverdiend, dit feit is voldoende om de inkomstenafhankelijke bijdrage te heffen voor de belastingdienst, zoals al eerder gesteld beloofd dit alles weer weinig goeds voor ons nettoinkomen en de koopkracht in zijn algemeen.

Om deze achteruitgang in netto-inkomen te compenseren zouden er loonsverhogingen moeten volgen van (afhankelijk van eenieders persoonlijke situatie)ca 4 tot 9%, wat wij natuurlijk kunnen vergeten.

Hup Holland, hup, laat de burger in zijn hempje staan.

Grz.

Ted Maton. [/qb][/QUOTE]Het is zover, de eerste formulieren terzake de zorgtoeslag zijn door de belastingdienst verzonden,en volgens de BD moet vrijwel iedereen die volgens hun hiervoor in aanmerking komt de komende weken ontvangen.
Het ziet er naar uit dat veel twee-verdieners en de zg. middeninkomens buiten de boot gaan vallen ten aanzien van deze tegemoetkoming.
Dit zal betekenen dat voor deze groep er veelal een extra stijging van de ziektenkosten van ca 50 euro per persoon per maand te verwachten is.
En dan praten wij nog niet over de kosten welke het aanvullende verzekeren met zich zal gaan meebrengen.
Duidelijk is dat de zg. koopkrachtverbeteringen waar het kabinet de mond van vol heeft voor deze groep al onvoldoende is om de stijging van de ziektenkosten per 01-01-2006 op te vangen.
Daarnaast dienen ook de werkgevers een hogere premie te betalen per 01-01-2006, het moge duidelijk zijn dat deze verhoging weer zal leiden tot hogere prijzen en dus ook uiteindelijk de consument deze zal moet gaan betalen.

Jammer dat er geen postief nieuws terzake deze nieuwe verzekering is te melden, maar de stelling dat men gecompenseerd wordt voor de verhoogde kosten van de zorgverzekering gaat zeer zeker voor een groot aantal mensen niet op.

grz.

Ted Maton

Re: Nieuwe zorgverzekering per 01-01-2006 !! #99116
13-09-2005 21:45
13-09-2005 21:45
Geregistreerd: Dec 2001
Berichten: 2,132
Utrecht
M
Manie Offline
Rijp voor www.Jellinek.nl
Manie  Offline
Rijp voor www.Jellinek.nl
*
M
Geregistreerd: Dec 2001
Berichten: 2,132
Utrecht
Even voor de leek, maar:...

Ik heb nu een ziekenfondspremie van 65? per maand.
Klopt dat dat dat dus komt te vervallen en maximaal maximaal 1875,00 euro per jaar wordt (te betalen aan de BD?)

Re: Nieuwe zorgverzekering per 01-01-2006 !! #99117
14-09-2005 09:12
14-09-2005 09:12
Geregistreerd: Aug 2003
Berichten: 363
Best
T
Ted Maton Offline OP
Sponsor gallerie expert
Ted Maton  Offline OP
Sponsor gallerie expert
*****
T
Geregistreerd: Aug 2003
Berichten: 363
Best
[QUOTE]Originally posted by Manie:
[qb] Even voor de leek, maar:...

Ik heb nu een ziekenfondspremie van 65? per maand.
Klopt dat dat dat dus komt te vervallen en maximaal maximaal 1875,00 euro per jaar wordt (te betalen aan de BD?) [/qb][/QUOTE]Voor de ondernemers en per 01-01-2006 ook voor de "bijverdieners" onder ons is het volgende van toepassing voor 2006.

1:Je betaald net als eenieder in loondienst de kosten van de zg. basisverzekering (ca 1100,00 euro per persoon per jaar)
2:Je dient de kosten voor eventueel aanvullende verzekering nog eens seperaat te betalen(de kosten hiervan zullen pas de komende maanden bekend worden gemaakt door je verzekeringsmaatschappij)
3:Daarnaast dien je nog eens 4,4% te betalen als zijnde zg. inkomstenafhankelijke bijdrage over het inkomen uit onderneming of bijverdiensten, dit dien je te betalen aan de belastingdienst en vervangt de huidige aanslagen inzake de ziekenfondsheffingen via de belastingdienst die bij een aantal ondernemers wel bekend zijn.
4:Zorgtoeslag kun je verkrijgen voor uitsluitend de kosten van de basisverzekering en toekenning is afhankelijk van de inkomsten van jezelf en een eventuele partner.

Grz.

Ted Maton

Re: Nieuwe zorgverzekering per 01-01-2006 !! #99118
25-09-2005 14:41
25-09-2005 14:41
Geregistreerd: Dec 2001
Berichten: 1,533
rotterdam
B
BeeTle Offline
Rijp voor www.Jellinek.nl
BeeTle  Offline
Rijp voor www.Jellinek.nl
*
B
Geregistreerd: Dec 2001
Berichten: 1,533
rotterdam
ik vind het niet eerlijk als het gaat om personen welke er nog een vaste baan naast heb, die moet 1875 EUR naast die 1100 EUR betalen (als die tenminste beetje serieuz bijverdiend)
en daarnaast moet de werkgever nog eens een keer betalen, dat is dan toch dubbel op??

als zelfstandige betaal je 1875+1100 EUR
als zelfstandige met daarnaast een andere baan wordt er betaald, 1875+1100+werkgeversdeel

ik vind dat dat werkgevers deel dan van die max 1875 EUR afgehaald moet worden


Remote Access 2.02+
Re: Nieuwe zorgverzekering per 01-01-2006 !! #99119
25-09-2005 16:20
25-09-2005 16:20
Geregistreerd: Apr 2004
Berichten: 332
Netherlands
maartjemadeleine Offline
maartjemadeleine  Offline
Geregistreerd: Apr 2004
Berichten: 332
Netherlands
Misschien dat ik dan de uitzondering op de regel ben maar ik ga er niet op achteruit. Ik heb het losjes berekend en ik draai quitte of ga er iets op vooruit.

Kan dat komen omdat ik ook in loondienst ben en daardoor minder premie betaal? Mijn loondienst salaris is ongeveer ? 50,- boven een uitkering dus belachelijk laag.

Groetjes,

Maartje

Re: Nieuwe zorgverzekering per 01-01-2006 !! #99120
26-09-2005 09:05
26-09-2005 09:05
Geregistreerd: Aug 2003
Berichten: 363
Best
T
Ted Maton Offline OP
Sponsor gallerie expert
Ted Maton  Offline OP
Sponsor gallerie expert
*****
T
Geregistreerd: Aug 2003
Berichten: 363
Best
[QUOTE]Originally posted by BeeTle:
[qb] ik vind het niet eerlijk als het gaat om personen welke er nog een vaste baan naast heb, die moet 1875 EUR naast die 1100 EUR betalen (als die tenminste beetje serieuz bijverdiend)
en daarnaast moet de werkgever nog eens een keer betalen, dat is dan toch dubbel op??

als zelfstandige betaal je 1875+1100 EUR
als zelfstandige met daarnaast een andere baan wordt er betaald, 1875+1100+werkgeversdeel

ik vind dat dat werkgevers deel dan van die max 1875 EUR afgehaald moet worden [/qb][/QUOTE]Omdat je als zelfstandige of bijverdiener zelf verantwoordelijk bent voor de afdracht van het werkgeversdeel is hier de zg. inkomstenafhankelijke bijdrage voor van kracht per 01-01-2006, je betaalt volgens de laatste gegevens dus 4,4% over je ondernemersinkomen of bijverdiensten, af te rekenen met de belastingdienst.
Omdat je in dit geval voor eigen rekening werkt dien je dus zelf dit te betalen.
Heb je zowel inkomsten uit loondienst en daarnaast bijverdiensten is voor elk van de inkomstenbronnen de daarvoor gebruikelijke regeling van toepassing zoals al door je begrepen.

Als troost mag misschien dienen dat de premie van 4,4 % lager is dan wat voorheen gebruikelijk was, hoewel ik denk dat men mogelijkerwijs het bedrag waarover je premie moet gaan betalen ter zijner tijd wel zal oprekken, zoals gebruikelijk moeten de weggevertjes weer ergens anders mee worden gecompenseerd...

Grz.

Ted.

Re: Nieuwe zorgverzekering per 01-01-2006 !! #99121
26-09-2005 09:16
26-09-2005 09:16
Geregistreerd: Aug 2003
Berichten: 363
Best
T
Ted Maton Offline OP
Sponsor gallerie expert
Ted Maton  Offline OP
Sponsor gallerie expert
*****
T
Geregistreerd: Aug 2003
Berichten: 363
Best
[QUOTE]Originally posted by maartjemadeleine:
[qb] Misschien dat ik dan de uitzondering op de regel ben maar ik ga er niet op achteruit. Ik heb het losjes berekend en ik draai quitte of ga er iets op vooruit.

Kan dat komen omdat ik ook in loondienst ben en daardoor minder premie betaal? Mijn loondienst salaris is ongeveer ? 50,- boven een uitkering dus belachelijk laag.

Groetjes,

Maartje [/qb][/QUOTE]Beste Maartje, onze ervaring op het moment is inderdaad dat mensen met een laag inkomen veelal wel in aanmerking komen voor de zorgtoeslag.

Betekent dus veelal : te betalen 1100,00
Zorgtoeslag te ontv.: ca -/- 432,00
Per saldo te betalen 668,00

Daarnaast iets hoger loon per 01-01-2006 door het wegvallen van premies, hetgeen je afhankelijk van de situatie ca 10,00 tot 30,00 euro extra per maand kan opleveren.

In een dergelijke situatie lijkt het inderdaad ofdat alles bij het oude blijft,indien je echter nog aanvullend wilt verzekeren dan dien je dit apart te betalen,overigens ben je een van de weinigen die in deze situatie verkeert, de meeste tweeverdieners bijvoorbeeld vallen net buiten de boot voor de tegemoetkoming zorgtoeslag.

Heb je er overigens wel rekening gehouden met het feit dat je over 2006 je complete inkomen, dus ook het inkomen wat je verwerft met je internetactiviteiten naast je looninkomsten dient mee te nemen in de berekening.

Je bent per 01-01-2006 natuurlijk over je bijverdiensten of ondernemersinkomen naast de normale basisverzekering de zg. inkomstenafhankelijke bijdrage van 4,4 %verschuldig, af te dragen aan de belastingdienst.

Grz.

Ted Maton

Re: Nieuwe zorgverzekering per 01-01-2006 !! #99122
26-09-2005 11:19
26-09-2005 11:19
Geregistreerd: Apr 2004
Berichten: 332
Netherlands
maartjemadeleine Offline
maartjemadeleine  Offline
Geregistreerd: Apr 2004
Berichten: 332
Netherlands
Hallo Ted,

Ik heb een schatting gemaakt, eigenlijk de inkomsten van 2004 genomen en mijn salaris van 2005 dat niet omhoog gaat genomen. Daar heb ik nog ? 500,- bijgedaan voor evt. verhoging van salaris. Dat is al heel ruim omdat ik tot nu toe aan internetzaken minder heb verdiend. Ik kwam op ongeveer 12800,- uit. Ik woon trouwens wel samen en vraag ook samen de zorgtoeslag aan. We krijgen met z'n tweeen ongeveer 680,- terug. En dan nog wat huurtoeslag. (we hebben dezelfde baas)

Is het trouwens verplicht om ook samen belastingaangifte te doen als je voor de belastingdienst partners bent? We hebben ons niet geregistreerd, we wonen wel samen.

Re: Nieuwe zorgverzekering per 01-01-2006 !! #99123
26-09-2005 11:22
26-09-2005 11:22
Geregistreerd: Dec 2001
Berichten: 3,473
Tja!
D
daking Offline
Rijp voor www.Jellinek.nl
daking  Offline
Rijp voor www.Jellinek.nl
*
D
Geregistreerd: Dec 2001
Berichten: 3,473
Tja!
Als ik me niet vergis ben ja na een half jaar samenwonend financieel partner volgens de belastingdienst.

Re: Nieuwe zorgverzekering per 01-01-2006 !! #99124
26-09-2005 13:53
26-09-2005 13:53
Geregistreerd: Dec 2001
Berichten: 1,984
Zuid-Amerika
_
_Schalks_ Offline
webster meeting
_Schalks_  Offline
webster meeting
***
_
Geregistreerd: Dec 2001
Berichten: 1,984
Zuid-Amerika
Ook een vraagje over financieel partner. Heeft het zin om zorgtoeslag aan te vragen als er al 1 van ons al meer dan 40.000 verdient?

Pagina 1 van 2 1 2

Aangeroepen in 0.038 seconden waarvan 14.000 seconden totaal zijn gebruikt voor het aanroepen van 0.0079 queries. 3.3525