Vorige topic
Volgende topic
Print Onderwerp
Sponsor laat je tekenen voor een factuur?? #98632
03-01-2005 00:24
03-01-2005 00:24
Geregistreerd: May 2002
Berichten: 930
Drunen
justme Offline OP
justme  Offline OP
*****
Geregistreerd: May 2002
Berichten: 930
Drunen
Hoi,
Alhoewel ik denk dat het hier thuis hoort, kan het zijn dat de moderators hem verplaatsen naar boekhouding.

Ik kreeg zojuist een mail van CamCash.
Inhoud alvolgt


Afgelopen vrijdag zijn de vergoedingen voor November 2004 betaald aan alle performers en partners die de online factuur hebben uitgeprint, ondertekend en naar ons terug hebben gestuurd.

[CODE] Iedereen die dit nog niet heeft gedaan: stuur je factuur voor de maand November 2004 aub zo snel mogelijk naar ons op! Je kan de online facturen vinden door in te loggen op http://partner.camcash.nl en dan te klikken op ?Facturen?.

Deze pagina kan je printen, ondertekenen en faxen naar nummer 035-6294819 of per post sturen naar Postbus 333, 4900 AH, Oosterhout. Je kan de ondertekende factuur natuurlijk ook scannen en mailen naar partner@camcash.nl

Zodra we deze ondertekende facturen ontvangen, maken we het geld meteen over.
[/CODE]Zijn er mensen die weten of dit gebruikelijk is dat je voor je eigen factuur moet tekenen?
Normaal gesproken wordt er toch een creditfactuur gestuurd?

Ik hoop dat iemnand hier een antwoord op weet.
groeten
Cor
@lias justme

Re: Sponsor laat je tekenen voor een factuur?? #98633
03-01-2005 01:01
03-01-2005 01:01
Geregistreerd: Mar 2003
Berichten: 3,005
Almere
Davey Offline
voorheen Sexhoekje
Davey  Offline
voorheen Sexhoekje
*
Geregistreerd: Mar 2003
Berichten: 3,005
Almere
Dit is ongebruikelijk. Ik zou hun programma dan niet promoten.
Ik had een tijd geleden ook een sponsor in Belgi? die verlangde van mij dat ik een factuur ging sturen voor wat ik verdient had. De ongekeerde wereld lijkt me.


Hier had uw advertentie kunnen staan, maar dat mag niet van Tom.
Re: Sponsor laat je tekenen voor een factuur?? #98634
03-01-2005 10:03
03-01-2005 10:03
Geregistreerd: Mar 2003
Berichten: 414
Belgium (Brabant)
svenke Offline
svenke  Offline
Geregistreerd: Mar 2003
Berichten: 414
Belgium (Brabant)
is niet echt omgekeerde wereld. in belgie kunnen ze namelijk moeilijk doen over creditfactuur ( bestaat hier namelijk niet ). nu moet ik namelijk zelf factuur maken voor elke creditfactuur dat ik krijg.


de geruchten over mijn dood zijn sterk overdreven
Re: Sponsor laat je tekenen voor een factuur?? #98635
03-01-2005 12:06
03-01-2005 12:06
Geregistreerd: Mar 2003
Berichten: 3,005
Almere
Davey Offline
voorheen Sexhoekje
Davey  Offline
voorheen Sexhoekje
*
Geregistreerd: Mar 2003
Berichten: 3,005
Almere
Oh ok, zo leer ik nog eens wat !
Maar die sponsor van justme zit in nederland.


Hier had uw advertentie kunnen staan, maar dat mag niet van Tom.
Re: Sponsor laat je tekenen voor een factuur?? #98636
03-01-2005 20:08
03-01-2005 20:08
Geregistreerd: Aug 2003
Berichten: 363
Best
T
Ted Maton Offline
Sponsor gallerie expert
Ted Maton  Offline
Sponsor gallerie expert
*****
T
Geregistreerd: Aug 2003
Berichten: 363
Best
Het opmaken van een faktuur heeft men name te maken met een fiscaal verhaal, normaal maakt de partij welke de prestatie levert (in dit geval dus jullie)een nota op die betaald wordt door de opdrachtgever (in dit geval dus een provider etc)
Het is inderdaad in de adultbranche gebruikelijk dat er creditnotas worden opgemaakt door de uitbetalende partij maar dat is in tegenstelling tot alle andere sectoren de omgekeerde wereld.
Veelal komt dit voort uit het feit dat de uitbetalende partij beschikking heeft over statistieken waaruit de gemaakt omzet direkt blijkt.Deze manier van uitbetalen heeft bij diversen inspecties van de BD echter problemen opgeleverd, men neemt het standpunt in dat een ondernemer een faktuur dient uit te reiken en niet de uitbetalende partij een creditnota.
Een aantal providers is daarom overgegaan tot het opmaken van een faktuur welke te gebruiken is in de boekhouding van de ontvangende partij, als je accoord tekent voor een dergelijke nota geef je alleen maar aan dat hij accoord is voor het opgestelde bedrag en is er aan de faktuurplicht voldaan.Helaas is er nog geen sprake van een landelijke beleid door de BD op dit gebied, met als gevolg dat er een allegaartje in je administratie onstaat, creditfakturen door providers en zg. verzonden fakturen door de ontvangende partij. Het ziet er naar uit dat het nog wel enige tijd zal duren voordat hier eenzelfde lijn wordt uitgezet door de BD welke landelijk dient te worden gevolgd.(zijn niet zo snel die jongens en dit is veelal nog abracadabra voor ze)Bij zg. startersbezoeken merken wij veelal dat de inspecteurs het systeem van creditnotas niet goed begrijpen hetgeen ergens wel logisch want een creditnota wordt normaal alleen maar uitgereikt bij b.v. een prijsverschil of manco levering van goederen.
Buitenlandse providers kunnen fiscaal in hun land verplicht zijn om alleen uit te betalen na ontvangst van een faktuur van degene waar ze aan uit betalen, vandaar dat deze om een nota vragen.
Tja, leuker kunnen wij het niet maken zullen wij maar stellen, overigens is het de verwachting dat het aantal providers dat om een faktuur van de ontvangende partij gaat vragen zal stijgen omdat de BD extra aandacht voor de branche heeft en waarschijnlijk meer en meer zal gaan verzoeken om de bedoelde notas, dit probleem ligt dus niet bij de providers maar bij de BD die dit eist.

Grz.

Ted Maton

Re: Sponsor laat je tekenen voor een factuur?? #98637
04-01-2005 00:16
04-01-2005 00:16

A
Anoniem
Niet geregistreerd
Anoniem
Niet geregistreerd
A


*** offtopic ***

Ziet er lekker profie uit, met de teksten gejat van camZ.nl

http://performer.camcash.nl ->

Maken van je eigen filmpjes.
Maken van fotoboeken.
Ontvang en beantwoord sms berichten.
Ontvang en beantwoord email berichten.
Bekijk en print je facturen online
Duidelijke online handleiding.
Realtime online support

http://performer.camz.nl ->

Maken van je eigen filmpjes.
Maken van fotoboeken.
Instellen van je eigen rooster.
Geluid verzenden.
Bekijken van je gastenboek.
Ontvang en beantwoord sms berichten.
Bekijk en print je facturen online
Duidelijke online handleiding.
Je eigen camZ.nl email adres.

en let vooral op het plaatje bij hun admin panel, dat hebben ze nog niet..dus maar ff zolang een andere afbeelding.

Re: Sponsor laat je tekenen voor een factuur?? #98638
04-01-2005 01:22
04-01-2005 01:22
Geregistreerd: Dec 2004
Berichten: 843
Nederland
Moneymaker Offline
Moneymaker  Offline
Geregistreerd: Dec 2004
Berichten: 843
Nederland
Als Camcash toch al bezig is met jattem, dan zou ik zelf een factuur opsturen met veel meer minuten erop!


Aangeroepen in 0.024 seconden waarvan 13.000 seconden totaal zijn gebruikt voor het aanroepen van 0.0064 queries. 3.0953