Re: Zelfstandigen betalen fors meer zorgpremie
22-03-2006 21:44
22-03-2006 21:44
|
Sjakie
Imitatie Wildgirl
|
Imitatie Wildgirl

Nederland
|
[QUOTE]Originally posted by awm_rich: [qb]Als je voor dit 'beroep' arbeidsongeschikt raakt, moet je toch wel tussen een behoorlijke schuifdeur gekomen zijn. [/qb][/QUOTE]Ik heb 3 weken geleden tijdens het snowboarden mijn pink gebroken.... en geloof me.... het is zwaar kut. Gelukkig ga ik overmorgen weer een weekje naar Les Deux Alpes om bij te komen  :drunk:
|
|
|
Re: Zelfstandigen betalen fors meer zorgpremie
25-03-2006 18:34
25-03-2006 18:34
|
Kylian
Rijp voor www.Jellinek.nl
|
Rijp voor www.Jellinek.nl

Belgie
|
[QUOTE]Originally posted by _Schalks_: [qb] Kezman je was dit stukje vergeten te plaatsen, hoort er ook bij:
============ Geen verzekering Een kwart van de kleine zelfstandigen met een gezondheidsprobleem krijgt geen verzekering tegen arbeidsongeschiktheid. De eenmansbedrijfjes worden geweigerd door verzekeraars. Dat heeft de vakcentrale FNV donderdag gezegd op basis van een onderzoek van TNO.
Negen van de tien ZZP'ers (Zelfstandigen Zonder Personeel) die een probleem met de gezondheid hebben, lopen momenteel rond zonder verzekering tegen arbeidsongeschiktheid. TNO ondervroeg ongeveer 150 zelfstandigen. In totaal heeft de helft van alle ZZP'ers geen arbeidsongeschiktheidsverzekering. ?Weigeringen, uitsluitingen en hoge premies maken voor de meeste zelfstandigen een goede verzekering onbereikbaar of onbetaalbaar?, stelt de FNV. ======== [/qb][/QUOTE]Hier in Belgi? is vanaf 2008 iedereen die zelfstandig is dus ook eenmansbedrijfjes, VERPLICHT een zorgenverzekering af te sluiten... dit voor kleine en grote risico's. Tot nu toe was dit niet verplicht.
Verzekeringsmaatschappijen mogen niemand weigeren, ook niet mensen die gezondheisproblemen hebben, wel mogen ze de prijs van de verzekering aanpassen... Dit niet naar keuze, onze regering wil zijn plan afronden tegen 2008 en er zullen risico factoren worden vastgelegd die dus de prijzen gaan bepalen.
|
|
|
|
|