Ik heb ze vandaag gebeld en ze beweren dat ik 2 termijnen heb openstaan en dat ik maar moet bewijzen dat het er 1 is. Ook dat ze me nooit een acceptgiro hebben gestuurd voor die laatste en wel een brief waarin ze zeggen dat ik alles heb afbetaald heb ontvangen dat geloofde ze niet?
Wat er op de site staat klopte niet volgens de medewerker dus ik mag wel een bezwaar aantekenen. Wat ik dus ook zeker ga doen. Ik word altijd zo moe van die instantie. Bah!
Vervolgens heb ik met de ombudsman gebeld. Zij zeggen dat ik inderdaad geen bezwaar aan kan tekenen als het niet in de brief vermeld staat. Zij adviseren om die 31 euro te betalen en direct een klacht in te dienen om ze het bedrag te laten herzien. Maar verwezen me ook door naar het juridisch loket om na te gaan wat mijn verplichtingen zijn.
Het juridisch loket geeft aan dat als ik kan bewijzen dat ik wel betaald heb ik vooral niet meer dan dat moet betalen en schriftelijk direct een klacht in moet dienen met uitleg waarom ik hun factuur niet betaal. Mocht er een deurwaarder komen dan mag ik hem fijn de deur wijzen.
Oftewel, ik ga die 31 euro netjes betalen en stuur een klachtenbrief.
To be continued..
Groetjes
Maartje