Eerst zal ik melden dat ik een gruwelijke hekel heb aan de IBG omdat ze vanaf het begin dat ik begon te studeren me lastigvielen met stompzinnige invulformulieren, nota's van 50 cent en dergelijke.

In 2002 dacht ik er eindelijk vanaf te zijn maar nee, men was vergeten mijn studiefinanciering op tijd stop te zetten, ik had dat niet direct door en genoot van het extra geld. Natuurlijk moet het terugbetaald worden, geen probleem.

Ik heb dus netjes tot juli 2005 de acceptgiro's betaald. Ik ben toen verhuisd waarna ze me tot september kwijt waren.(zelf een adreswijziging doorgeven is uit den boze want het zal maar een fout adres zijn!) In september stuurden ze een laatste factuur en het bericht dat ik alles had afbetaald.

Ik was helemaal blij dat ik van ze af was. Helaas loopt het nu anders: ik kreeg vandaag een aanmaning van 88 euro. Het gaat over twee termijnen en administratiekosten voor de aanmaning.

Ik heb mijn administratie nagekekenen en zie dat ik 31 euro niet betaald heb. Ik heb er nooit een acceptgiro voor gekregen. 31 euro wil ik dus best betalen maar de rest niet. Ik wilde even opzoeken hoe ik bij IBG een bezwaarschrift aan moet tekenen maar in hun voorwaarden staat dat ik geen bezwaar mag maken, behalve als het expliciet in de brief vermeld staat. Dat is niet het geval, sterker nog ze melden dat ik moet betalen voor 10-03 omdat ze anders een deurwaarder sturen. Ook als ik bezwaar zou aantekenen, wat dus niet mag van IBG.

Weet iemand hoe sterk ik sta als ik hier tegenin ga?
Voor mij is het vooral een principekwestie.
Zij hebben hun administratie niet op orde en verwachten van mij dat ik zonder blikken of blozen dubbel ga betalen. Daarnaast vraag ik me af of het zin heeft een schadevergoeding te eisen, al was het maar voor de kosten van het telefoontje morgenochtend en de postzegel voor op mijn bezwaarschrift.

Groetjes

Een boze Maartje