[QUOTE]Originally posted by awm_rich:
[qb] Stuur een aangetekende brief, waarin je hem sommeerd de uitbetaling binnen 14 dagen te voldoen. Zorg dat je een kopie achterhoudt en het bewijs van de aangetekende brief bewaard.
Neem -als je niets hoort- na 7-10 dagen contact op met een advocaat, om de zaken te bespreken en zwart op wit te laten zetten.
Indien hij niet voldoet aan je schrijven, kan de advocaat direct aan de slag...
Ik heb een zelfde situatie gehad, binnen 4 weken was ze zaak rond en heb ik het dubbele ontvangen van wat hij me schuldig was... [/qb][/QUOTE]ik weet niet hoe dit in NL zit, maar hier in BE heb je als lid van een vakbond gewoon de mogelijkheid dit door te geven aan de juridische dienst van de vakbond en die regelen alles, advokaat enz. mijn vriendin had zo'n geval dat haar uren niet korrekt waren berekend, ook kreeg ze te weinig uurloon in verhouding tot haar functie. het ging om een bedrag van 1100 euro. de vakbond spande naar falen van een minnelijke schikking een rechtszaak aan, zij kreeg alles betaald zonder enige kosten. het is wel zo dat de vakbond een rechtszaak alleen dan voert als zij ook het gevoel hebben dat een re?le kans op halen bestaat.