Ook weleen SENA ontvangen. Volgens mij moet je reageren op die brief! Als je thuis werkt kun je invullen dat je geen muziek draait. Ook kun je invullen dat je alleen eigen kopien maakt als je een kopieer apparaat hebt. Een gedeelte van de opbrengsten komt bij de artiest, het grootste gedeelte gaat op aan kosten voor de organisatie en bestuurders.
En dan dit:"SENA is op aanwijzing van het Ministerie van Justitie, en met uitsluiting van ieder ander, belast met de uitvoering van de Wet op de naburige rechten. In de praktijk betekent dit onder andere dat SENA vergoedingen incasseert bij de "gebruikers" van muziek. "
en:"SENA richt haar aandacht volledig op het zo goed mogelijk behartigen van de belangen van de platenproducenten en uitvoerend kunstenaars"
Waarom houdt onze justitie zich bezig met het helpen van commerciele bedrijven bij het innen van hun rekeningen???!!!
Ik moet bij betaalproblemen ook gewoon een deurwaarder inhuren en via allerlei juridische hobbels mijn geld zien te halen. Waarom helpt de overheid kleine ondernemers niet?