[QUOTE]Originally posted by Kitty:
[qb] [QUOTE]Originally posted by Manie:
[qb] Dit is volgens mij voor textschrijvens en componisten. etc.

(Buma/Stemra gaat naar de platenmaatschappijen/artiesten) [/qb][/QUOTE]Juist andersom

BUMA doet de belangen van tekstdichters en componisten.

SENA de platenmaatschappijen en de artiesten, je kan zelf wel raden wie er het grootste belang bij hebben dat de SENA zoveel mogelijk incasseerd. [/qb][/QUOTE]Klopt, het kan zelfs voorkomen dat iemand van beiden organisaties (afhankelijk van wat binnen het bedrijf zich "afspeelt")rekeningen ontvangt.

Er is overigens nog een andere "kaper" op de kust, t.w. Gufa Nederland, deze firma "bewaakt" de rechten van door hun geproduceerde DVD's en videoopnames in de adultbranche.
Leuk als je dus b.v. een club hebt en je laat de clienten genieten van een filmpje op de kamer tijdens het "gezellig" samen zijn met een dame.
Zo heb ik het ooit eens aan de hand gehad dat een ondernemer in de erotiekbranche van alle drie de organisaties een vragenformulier mocht ontvangen in twee weken tijd, je zou wel haast denken dat men elkaar informatie toespeelt.

Inderdaad wordt het in dit land gewoon te gek, je staat als ondernemer aan allerlei absurde regels en heffingen bloot,zo zijn er zelfs gemeentes die zo ver gaan dat als je op je etalageraam middels plakletters je naam van het bedrijf vermeld je hiervoor rechten laten betalen.
Het is uiteindelijke gewoon zakkenvullerij met als bescherming voor de ontvanger een wettelijke vastgelegde regel of artikel.

Voor mij is het gewoon simpel, ik heb geen muziek of aanverwant op kantoor.
Het gaat zover dat je zelfs als je een simpele radio hebt staan in je werkruimte hiervoor moet betalen ook al stel je dat je hem niet gebruikt!!

Veel van de organisaties gebruiken het handelsregister van de KvK als informatiebron, zoals ook destijds met die maffe reprorechtenregeling is gegaan.

Administratieve en financiele lastenverlichting voor het bedrijfsleven ???, Den Haag wordt wakker of ga anders zelfs eens een tijd als ondernemer door het leven dan weet je tenminste uit ervaring met wat voor absurde heffingen en regels je dan te maken krijgt.

Het is geen wonder dat er steeds meer ondernemers hun bedrijf naar een ander land verplaatsen.

Grz.

Ted..