[QUOTE]Originally posted by maartjemadeleine:
[qb] Misschien dat ik dan de uitzondering op de regel ben maar ik ga er niet op achteruit. Ik heb het losjes berekend en ik draai quitte of ga er iets op vooruit.

Kan dat komen omdat ik ook in loondienst ben en daardoor minder premie betaal? Mijn loondienst salaris is ongeveer ? 50,- boven een uitkering dus belachelijk laag.

Groetjes,

Maartje [/qb][/QUOTE]Beste Maartje, onze ervaring op het moment is inderdaad dat mensen met een laag inkomen veelal wel in aanmerking komen voor de zorgtoeslag.

Betekent dus veelal : te betalen 1100,00
Zorgtoeslag te ontv.: ca -/- 432,00
Per saldo te betalen 668,00

Daarnaast iets hoger loon per 01-01-2006 door het wegvallen van premies, hetgeen je afhankelijk van de situatie ca 10,00 tot 30,00 euro extra per maand kan opleveren.

In een dergelijke situatie lijkt het inderdaad ofdat alles bij het oude blijft,indien je echter nog aanvullend wilt verzekeren dan dien je dit apart te betalen,overigens ben je een van de weinigen die in deze situatie verkeert, de meeste tweeverdieners bijvoorbeeld vallen net buiten de boot voor de tegemoetkoming zorgtoeslag.

Heb je er overigens wel rekening gehouden met het feit dat je over 2006 je complete inkomen, dus ook het inkomen wat je verwerft met je internetactiviteiten naast je looninkomsten dient mee te nemen in de berekening.

Je bent per 01-01-2006 natuurlijk over je bijverdiensten of ondernemersinkomen naast de normale basisverzekering de zg. inkomstenafhankelijke bijdrage van 4,4 %verschuldig, af te dragen aan de belastingdienst.

Grz.

Ted Maton