[QUOTE]Originally posted by BeeTle:
[qb] ik vind het niet eerlijk als het gaat om personen welke er nog een vaste baan naast heb, die moet 1875 EUR naast die 1100 EUR betalen (als die tenminste beetje serieuz bijverdiend)
en daarnaast moet de werkgever nog eens een keer betalen, dat is dan toch dubbel op??
als zelfstandige betaal je 1875+1100 EUR
als zelfstandige met daarnaast een andere baan wordt er betaald, 1875+1100+werkgeversdeel
ik vind dat dat werkgevers deel dan van die max 1875 EUR afgehaald moet worden [/qb][/QUOTE]Omdat je als zelfstandige of bijverdiener zelf verantwoordelijk bent voor de afdracht van het werkgeversdeel is hier de zg. inkomstenafhankelijke bijdrage voor van kracht per 01-01-2006, je betaalt volgens de laatste gegevens dus 4,4% over je ondernemersinkomen of bijverdiensten, af te rekenen met de belastingdienst.
Omdat je in dit geval voor eigen rekening werkt dien je dus zelf dit te betalen.
Heb je zowel inkomsten uit loondienst en daarnaast bijverdiensten is voor elk van de inkomstenbronnen de daarvoor gebruikelijke regeling van toepassing zoals al door je begrepen.
Als troost mag misschien dienen dat de premie van 4,4 % lager is dan wat voorheen gebruikelijk was, hoewel ik denk dat men mogelijkerwijs het bedrag waarover je premie moet gaan betalen ter zijner tijd wel zal oprekken, zoals gebruikelijk moeten de weggevertjes weer ergens anders mee worden gecompenseerd...
Grz.
Ted.