[QUOTE]Originally posted by _Schalks_:
[qb] Hoi Ted,

Ook een pluim van mij voor alle uitgebreide antwoorden.

Ik heb het stukje in De Telegraaf gelezen, bedankt voor de tip. Daar wordt je niet vrolijker van. Als je personeel hebt wat particulier verzekerd is kun je voor al die werknemers waarschijnlijk 1875 euro per jaar bijbetalen. Dit zou je natuurlijk kunnen opvangen door 1 op de 10 werknemers te ontslaan. Er zijn al kleine ondernemers en beroepbeoefenaars die failliesementen verwachten. En nu pas beginnen beroepsorganisaties de gevolgen te beseffen en zich zorgen te maken.

Die zorgtoeslag kan ik vergeten. Dan wordt er opeens gekeken naar het gezinsinkomen, wat te hoog is (volgens dit kabinet). Dus betaal ik volgend jaar 1800 euro meer dan dit jaar.

Een oplossing zou in de zelfstandigenaftrek kunnen liggen. Misschien druk zetten op het kabinet dat ze die verhogen naar 30.000 euro? Voor 1800 euro wil ik wel naar Den Haag met wat tomaten.

Blijkbaar moeten we niet onze servers naar het buitenland verhuizen, maar ons zelf. Dat waren wij trouwens toch al van plan. [/qb][/QUOTE]Kan je frustatie goed begrijpen, overigens als je met Adult via internet je geld verdiend is het verhuizen naar het buitenland een optie die zeer zeker uit te voeren is.
Een aantal clienten van mij heeft vorig jaar al vaarwel tegen Nederland gezegd en zitten nu lekker in Spanje, Portugal en zelf Thailand hun centjes te verdienen, goed weer, goedkoper wonen en minder belastingdruk.

Als ik zelf in de schoenen van een aantal van de webmasters stond zou ik de optie tot het verlaten van dit land van melk en honing zeer zeker overwegen.

Je moet natuurlijk wel een inkomen verwerven waarvan je in het buitenland kan leven, dat is natuurlijk in Nederland ook het geval als ondernemer.
Als je het in Nederland redt met al zijn kosten dan moet dat toch in een aantal andere landen zeer zeker lukken.
Blijft natuurlijk verder nog een beslissing op persoonlijk en emotioneel vlak, maar wat voor toekomst is er nog in een land met torenhoge kosten, slechte gezondsheidszorg en waar de boeven worden beschermt en de slachtoffers worden bestraft.

Misschien een beetje zwartkijken, maar laten we eerlijk zijn, zo goed gaat het in Nederland niet, een ding zijn we heel goed in, de burgers laten betalen en steeds meer regels bedenken.

Grz.

Ted.