[QUOTE]Originally posted by _Schalks_:
[qb] Ted,
Bedankt dat je jouw licht hierover laat schijnen. Ik was ook al op zoek gegaan naar forums over het onderwerp.
De offiele website is:
http://www.denieuwezorgverzekering.nl Ze zijn helemaal zot geworden. Mensen met een gezin gaan er misschien op voorruit. Maar wij zeker niet. Bij mij komt het er waarschijnlijk op neer dat ik 1800 - 2000 per jaar meer kwijt ben!!
Maar misschien krijg ik dan nog max 500 terug. Dan ben ik 'slechts' 1300 euro duurder uit. En dat terwijl wij juist de groep zijn die het minst van de zorg gebruik maken.
Ik verwacht dat het kabinet hierover gaat struikelen. Dit moeten we toch niet meer pikken. Ik heb al begrepen dat tijdens de onderhandelingen de partijen steken hebben laten vallen. Zo wist men helemaal niet dat ambtenaren aparte verzekeringen hadden (naast particulier/ziekenfons). Hebben ze later weer allemaal bij moeten voegen en herberekenen.
Ik ben beniuwd wat voor gevolgen heeft voor mensen met veel personeel. Verzekeringen geven aan dat ze alles automatisch laten doorlopen en met een goede polis zullen komen.
Nederland is het slechste jongetje van de klas, maar gaat aleen maat beroerder presteren. [/qb][/QUOTE]Ik verwacht hier ook inderdaad over dat er na de zomerreces en voor prinsjedag (3e dinsdag in september) bij de heren in Den Haag een belletje gaat rinkelen en dat wijziging een grove aanslag op de koopkracht van velen gaat betekenen.
Onze economie heeft inpulsen nodig en deze nieuwe zorgverzekering zorgt alleen maar voor het aanjagen van de neerwaarste spiraal waar onze economie zich momenteel in bevindt.
Het ergste is nog dat de meeste mensen nog niet weten wat de invoering van deze nieuwe zorgverzekering aan extra kosten met zich meebrengt.Immers voor deze 1100,00 euro per jaar krijg je alleen maar een basispakket,dus je moet al meer betalen voor een pakket met minder voorzieningen, ben dan ook heel benieuwd wat het extra bijverzekeren gaat kosten voor de extra's die een aantal nu wel in het ziekenfondspakket heeft bijverzekerd, denk niet dat wij daar erg vrolijk van gaan worden.
Wij zijn al beland in de situatie dat om een gewoon middelmatig gezin draaiende te houden beiden partners moeten verdienen.
Wat doe je vandaag de dag nog als alleenverdiener met een middeninkomen en opgroeiende kinderen.
Je mag blij zijn dat je al je rekeningen nog kunt betalen.Een verlaging van de lasten en belastingen is dringend nodig, anders wordt 2006 een nog slechter jaar voor velen dan de twee jaren hiervoor.
Ook sommigen werkgevers worden de dupe van het nieuwe zorgstelsel, immers een aantal gaan opdraaien voor de 6,75% (werkgeversgedeelte) van de werknemers welke ze nu in dienst hebben en die hun particulieren ziektenkostenverzekering geheel zelf betalen, het gaat hier met name om kleinere bedrijven die in tegenstelling tot grotere bedrijven geen collectieve verzekering voor werknemers boven de ziekenfondsgrens hebben afgesloten, stond trouwens nog een interresant stuk over in De Telegraaf van afgelopen zaterdag.
Den Haag ontwaak, anders kunnen wij Nederland BV beter omdopen in "De Titanic"
Grz.
Ted.
PS:Naast de door jou genoemde site is er ook nog wat over de nieuwe zorgverzekering te lezen op de site van de Belastingdienst.Op deze site wordt ook verwezen naar de door jou aangegeven site.
Na doorlezen van beiden weet men wat er op ons afkomt voorzover het bekend is en eventuele aanvullingen en reparatiewetgeving voorbehouden.