Ted,
Bedankt dat je jouw licht hierover laat schijnen. Ik was ook al op zoek gegaan naar forums over het onderwerp.
De offiele website is:
http://www.denieuwezorgverzekering.nl Ze zijn helemaal zot geworden. Mensen met een gezin gaan er misschien op voorruit. Maar wij zeker niet. Bij mij komt het er waarschijnlijk op neer dat ik 1800 - 2000 per jaar meer kwijt ben!!
Maar misschien krijg ik dan nog max 500 terug. Dan ben ik 'slechts' 1300 euro duurder uit. En dat terwijl wij juist de groep zijn die het minst van de zorg gebruik maken.
Ik verwacht dat het kabinet hierover gaat struikelen. Dit moeten we toch niet meer pikken. Ik heb al begrepen dat tijdens de onderhandelingen de partijen steken hebben laten vallen. Zo wist men helemaal niet dat ambtenaren aparte verzekeringen hadden (naast particulier/ziekenfons). Hebben ze later weer allemaal bij moeten voegen en herberekenen.
Ik ben beniuwd wat voor gevolgen heeft voor mensen met veel personeel. Verzekeringen geven aan dat ze alles automatisch laten doorlopen en met een goede polis zullen komen.
Nederland is het slechste jongetje van de klas, maar gaat aleen maat beroerder presteren.