|
Re: Nieuwe zorgverzekering per 01-01-2006 !!
26-09-2005 18:02
26-09-2005 18:02
|
Ted Maton
OP
Sponsor gallerie expert
|
OP
Sponsor gallerie expert

Best
|
[QUOTE]Originally posted by maartjemadeleine: [qb] Hallo Ted,
Ik heb een schatting gemaakt, eigenlijk de inkomsten van 2004 genomen en mijn salaris van 2005 dat niet omhoog gaat genomen. Daar heb ik nog ? 500,- bijgedaan voor evt. verhoging van salaris. Dat is al heel ruim omdat ik tot nu toe aan internetzaken minder heb verdiend. Ik kwam op ongeveer 12800,- uit. Ik woon trouwens wel samen en vraag ook samen de zorgtoeslag aan. We krijgen met z'n tweeen ongeveer 680,- terug. En dan nog wat huurtoeslag. (we hebben dezelfde baas)
Is het trouwens verplicht om ook samen belastingaangifte te doen als je voor de belastingdienst partners bent? We hebben ons niet geregistreerd, we wonen wel samen. [/qb][/QUOTE]Je bent niet verplicht om fiscaal te kiezen voor partnerschap, overigens passen wij dit veelal wel toe omdat hier veelal een fiscaal voordeel te behalen bij het verwerken van de fiscale aangifte voor de IB aan het einde van jaar. Dit toepassen heet de zg. optimaliseering en tot en met 2004 kun je dan soms dan toch nog voor een client een fiscaal voordeel behalen wat soms op kan lopen tot een paar honderd euro. Dit heeft men name te maken dat er een aantal posten die hiervoor in aanmerking komen onderling worden verdeeld. Overigens is deze besparing ten aanzien van de aangiftes van 2005 aanzienlijk minder omdat (zoals gebruikelijk) oom fiscus een wijziging heeft doorgevoerd welke deze besparing beperkt.
Wat betreft de zorgtoeslag, de grens lig bij circa 40.720 euro per jaar, dus het ziet er inderdaad naaruit dat jullie bij de gelukkigen horen die zorgtoeslag krijgen. Overigens zul je straks nog wel apart de aanvullende verzekeringen moeten betalen (indien gewenst maar wel aan te bevelen), hiervoor kun je geen zorgtoeslag krijgen, daarnaast Maartje, zul je over de inkomsten via internetactiviteiten per 01-01-2006 4,4 % verschuldigd zijn conform de nieuwe regels van de belastingdienst, hiervoor stuurt de BD t.z.t. een aanslag.
grz..
Ted.
|
|
|
Re: Nieuwe zorgverzekering per 01-01-2006 !!
14-10-2005 19:07
14-10-2005 19:07
|
mrmister
|
Rotterdam
|
Misschien nog een tipje voor de lezers: Een aardige site met allemaal tips en informatie over de nieuwe zorgverzekering.
|
|
|
|
|
|