Hoi Jo-M@RSje,

Ik had het over Rich. Die geeft aan dat het verzwijgen voor de baas en enkele financi?le redenen die ik aandroeg om je niet in te schrijven, maatschappelijk en sociaal onverantwoord zijn.

Dankzij zijn eerlijkheid heeft hij al eens 12.500 kunnen afdragen aan een ex-werkgever doordat hij een baan had. Iets wat hij door eerder te informeren gewoon zelf had kunnen houden en uitgeven. En nu adviseert hij mensen hetzelfde te doen?? En dan is hij verontwaardigd omdat hij niet had misdaan, quote: "Ik heb niets misdaan, alleen een bedrijfje opgezet."

Je kan wel met je baas overleggen als de verhoudingen goed zijn. Maar bedenk wel dat een werkgever niet zit te wachten op iemand die tot diep in de nacht voor zichzelf werkt en geen verdere carriere binnen het bedrijf ambieert. Je krijgt dan de kut-klusjes en je kan carriere in de meeste gevallen wel vergeten. Als het dan niets wordt met je onderneming zit je vast.

En wat gaat het je baas aan wat je in je vrije tijd doet? En dan ook nog adult business. Dat is meestal vragen om problemen.