Mijn tip:

Je kan natuurlijk ook zelf een contract maken waarin je je afspraken met je partner vastlegt, dus niet bij de KVK.

Als je je niet inschrijft bij de KVK heb je het voordeel dat je baas niet hoeft te weten dat je een bedrijf hebt, dat is dan moeilijk te bewijzen voor hem. Het kan immers hobby zijn, dat is het in het begin waarschijnlijk ook.
Een btw nummer is makkelijk, maar in het begin niet noodzakelijk. Je inkomsten kun je invullen op je belastingpapieren., waarover je belasting betaald.

Als je je wel inschrijft weet iedereen dat jullie een bedrijf hebben en kan je alles professioneler aanpakken. Maar je baas kan er dan ook achterkomen en heeft bewijs van jouw nevenactiviteiten.

Maar misschien heb je geeneens een concurrentiebeding, of is deze te ?zwaar?. Als een baas onredelijke eisen stelt in het concurrentiebeding, is deze niet geldig. Ik denk dat je met je nieuwe carri?re switch een hele andere doelgroep wil bereiken. En dan heb je ook nog relatie-bedingen die je met je baas kunt afspreken als je hem op de hoogte steld.

Mijn tip zou zijn om het eerste jaar geen bedrijf te beginnen en onderling afspraken vast te leggen. Mocht je baas erachter komen en je ontslaan, dan kun je een uitkering aanvragen. (jij zegt dan dat het geen bedrijf is, maar een hobby en (nog) geen inkomsten hebt). Indien er dan iets mis gaat heb je wat om op terug te vallen. Daarna kun je kijken of je genoeg verdient om je bedrijf te starten, of dat je gaat weer solliciteren.

En als alles goed gaat kun op een gegeven moment zelf je ontslag indienen.