Eerst even vorstellen. Ik ben Freek Sturmans een adult webmaster sinds 1996. Vooral de internationale markt is mijn gebied.

Het is nogal een lang verhaal maar ik begin maar.
Mijn Servers staan in Amerika. Ik heb daar een aantal paysites lopen die door ccbill uitbetaald worden.

Momenteel heb ik met de belastingdienst een regeling dat ik maar voor 1% van mijn omzet 19% BTW plichtig ben omdat ik een aantal jaren geleden kon aantonen dat maar 1 % van mijn leden uit Nederland kwam en dat mijn diensten geleverd werden in Amerika.

Nu wil ik mijn servers naar Nederland halen. Wat heeft dit voor een invloed op de 19% BTW regeling ?
Ben ik dan alleen BTW plichtig over de leden binnen de EU of moet ik ook BTW afdragen van de personen die lid worden van buiten de EU ?

Tevens promoot ik verschillende grote Amerikaanse websites. Waar ik dan elke maand een check van krijg omdat ik hen een aantal leden heb bezorgd. Dit is dus een comissie, zover als ik weet ben ik hier geen BTW over verschuldigd omdat zij die dienen af te dragen. Correct ?

Ik hoop dat iemand mij hier spoedig een antwoord op kan geven. want ik tast momenteel in het duister.

Freek Sturmans