ik werk ook met een stichting, een vzw in Belgie dan. sorry, Ted, dat ik je tegenspreek maar een vzw (of stichting) mag wel degelijk winst maken. maar ze mag de winst niet uitkeren aan de leden maar moet alle winst terug investeren in haar doelstelling. dat met vergoeding aan de bestuursleden kan maar valt dan, zoals je zegt, onder de loonbelasting. aftrekbare kostenfaktoren zijn 2 tel.lijnen met pc's, hosting, onderhoud van pc's enz.
in mijn vzw is door de statuten vastgelegt, en hoort daardoor bij de doelstelling, dat de winst uitgekeerd wordt aan een 2de vzw die als doelstelling dierenbescherming en dierenopvang heeft. en in die 2de vzw zijn al mijn dieren ingebracht (ponys, honden enz.) alsook een auto, 1 tel.lijn met pc. verdere kostenfaktoren zijn ook diervoeding, stalonderhoud, kosten dierenarts, gedeelte van de water- en stromrekening enz. op die manier wordt de winst op een legale manier uitgekeerd en profiteer ik toch, want anders moest ik die kosten uit mijn eigen zak betalen.
er moet wel tussen de 2 vzw's een contractuele overeenkomst bestaan, en alle papieren van overdracht enz. moeten in orde zijn.