[QUOTE]Originally posted by Moneymaker:
[qb] Ik nam net contact op met de Abn amro en er werd mij verteld dat de belastingdienst er niet zo blij mee is als er een particuliere bankrekening voor zakelijke doeleinden wordt gebruikt. Ik hoor graag jullie mening. [/qb][/QUOTE]KLETSKOEK DUS!!
Ik gebruik al jaren dezelfde bankrekening (postbank) voor mijn zakelijk bankverkeer.
Ik wou het nummer om laten zetten naar zakelijk omdat ik het al een 2 tal jaren gebruikte en het bij elke klant bekend was, maar dat kon helaas niet meer.

Het enigste nadeel wat ik eraan heb is dat ik de klant moet laten weten dat de tenaamstelling een prive persoon is en niet de bedrijfsnaam.
Op mijn facturen staat dit 2x vermeld zowel in de header naast het rekeningnummer en in de footer. Diegene die daar nog overheen kijkt (en die zijn er, geloof me ) moet toch nog een nieuwe bril aanschaffen.

Soms kan dat wel eens nadelige gevolgen hebben (bij nieuwe klanten bijv.) maar als je eenmaal in die molen zit gaat het altijd wel goed. Ook bij de sponsors gaat dat goed, zij hebben namelijk vaak in hun formulier een extra veld waarop je de tenaamstelling van je rekeningnummer kunt invoeren.