Bedankt voor de reacties,

De Abn Amro "beloont" hun medewerkers met een soort puntensysteem als deze nieuwe klanten aanbrengen of nieuwe producten verkopen aan bestaande klanten. Te weinig punten betekent ontslag!

De bank adviseur was van mening dat ik zo spoedig mogelijk contact moest opnemen met de kamer van koophandel en de belanstingdienst om vervolgens een zakelijke rekening te kunnen openen. Niet dus!

Ik was vandaag bij de bank, omdat ik een rekening erbij wilde openen voor een "tweede inkomsten stroom via internet" bij te houden. Dit is eigelijk niet echt noodzakelijk omdat ik nog een ongebruikte rekening bij een andere bank heb lopen. Die zal ik nu wel gaan gebruiken.

Wat ik me nu, alleen uit nieuwschierigheid, afvraag is, of het verboden is om een particuliere rekening te gebruiken voor een bedrijf dat bij de kvk geregistreerd staat? Voor alle duidelijkheid, zelf sta ik niet geregistreerd.

Ook wil graag weten van de webmasters met een zakelijke bankrekening bij andere banken of ze daar ook per transactie moeten betalen.