[QUOTE] Ik verbaasde mij over dit mailtje mij was hier niets over bekend ,ik dacht als ik mijn btw nummer geef aan een sponsor dan kan deze toch gewoon de btw overmaken ,of is dit iets nieuws wat van de belastingdienst moet. Ik hoop dat iemand mij hier iets meer over kan vertellen.ik heb hier namelijk ook niet zoveel koek van gegeten. [/QUOTE]Ook ik verbaasde me daarover, temeer omdat ik nog geen enkele minuut heb gemaakt bij hun.
Ik heb het even nagevraagd wat de VAR is.
Deze regeling schijnt al een jaar of 3 te bestaan en houd niet meer in dan hetvolgende.
Het is voor een bedrijf die in dit geval met promotors werkt die geen KvK en BTW nummer hebben wel verstandig om dit aan te vragen bij die desbetreffende promotor. Het kan namelijk zijn dat als de belastingdienst controle houd bij de sponsor en zij zien dat ze zoveel mensen aan het werk hebben ze daar loonbelasting over moeten betalen omdat ze dan als werknemer worden aangemerkt.
Het Var document geeft aan dat jij als promotor zelfstandig bent of niet. Je kunt het bij de belastingdienst aanvragen en zij bepalen dat dan.
Per Branche moet je er 1 aanvragen.
Dus ben je bijv. schoenverkoper en webdesigner heb je er 2 nodig.
Overigens is dit niet verplicht, enkel als iemand daar om vraagt.
Deze mail is als je een KVK nummer hebt en BTW dus overbodig geweest volgens ze zojuist hebben geschreven. Je moet wel die gegevens BTW en KvK al hebben afgegeven aan hun of alsnog doen.
greetz justme