[QUOTE]Originally posted by YaYoh:
[qb] [QUOTE]Originally posted by siri:
[qb] he YaYoh
als ik jou een email stuur, en jy beweerd dat het niet zo is, en ik kan aantonen dat ik hem wel degelijk naar jou heb verstuurd, moet jy bewijzen dat je hem niet heb gelezen.
Daar is namelijk al eens een zaak over geweest.
Dat ging over een aanbieding in een webstore.
Deze store beweerde ze geen email hadden ontvangen van de klant.Deklant kon aantonen, dat hy deze mail had verstuurd naar het juiste adres, en de zaak moest gewoon leveren, omdat hy zijn mail had moeten lezen.
Vraag maar aan je deurwaarder wat er gebeurd als je aanmaningen ongelezen weggooid :-) [/qb][/QUOTE]Ja mijn deurwaarder, die breekt een paar vingers dan. Maar deurwaarders maken de zaak niet uit. En reclame is weer wat anders als een contract. [/qb][/QUOTE]FUCK DE EDIT TIJD IS VEEL TE KORT ....
Maar dit terzijde , ik heb er het volgende over gevonden:
Uit het bovenstaande kan het volgende worden geconcludeerd:
? Bedrijven die via e-mail met klanten communiceren, lopen een behoorlijk financieel risico indien zij hun e-mail-proces niet voldoende hebben geborgd, om nog maar te zwijgen over de stroom van negatieve publiciteit die dergelijke geschillen met zich mee brengen. Daarom is het verstandig voor ondernemingen om een e-mail-managementbeleid op te stellen. Een onderdeel hiervan dient betrekking te hebben op veilige en betrouwbare e-mailcommunicatie.
? Verklaringen die per e-mail worden gegeven zijn in het algemeen rechtsgeldig.
? Een e-mail wordt als bewijsmiddel toegelaten in een gerechtelijke procedure. Belangrijk is de vraag hoe betrouwbaar de e-mail is.
? Een schriftelijke handtekening wordt gezien als een betrouwbaar bewijsmiddel, maar zal in een elektronische verklaring die geschiedt per e-mail ontbreken. Gebruik alternatieven om de betrouwbaarheid, en daarmee de bewijswaarde, van de e-mail te vergroten.
? Alternatieven ter vergroting van de bewijswaarde dienen te worden ge?mplementeerd vanuit een organisatorische, juridische en technische invalshoek. Het enkel nemen van technische maatregelen heeft weinig nut voor de bewijskracht van een e-mail.
? Bedrijven met een rechtspersoonlijkheid hebben de plicht om e-mailbe-richten met de klant te bewaren, indien rechten en plichten uit het bericht kunnen worden ontleend. De inrichting van het elektronisch archief dient wederom te geschieden vanuit een organisatorische, juridische en technische invalshoek.
? Een schriftelijke handtekening wordt gezien als een betrouwbaar bewijsmiddel, maar zal in een elektronische verklaring die geschiedt per e-mail ontbreken. Gebruik alternatieven om de betrouwbaarheid, en daarmee de bewijswaarde, van de e-mail te vergroten.
? Alternatieven ter vergroting van de bewijswaarde dienen te worden ge?mplementeerd vanuit een organisatorische, juridische en technische invalshoek. Het enkel nemen van technische maatregelen heeft weinig nut voor de bewijskracht van een e-mail.
? Bedrijven met een rechtspersoonlijkheid hebben de plicht om e-mailbe-richten met de klant te bewaren, indien rechten en plichten uit het bericht kunnen worden ontleend. De inrichting van het elektronisch archief dient wederom te geschieden vanuit een organisatorische, juridische en technische invalshoek.
Siri je hebt gelijk maar het is moeilijk hard te maken in hoger beroep denk ik.