[QUOTE]Originally posted by Ted Maton:
[qb] Als een onderneming wordt ingeschreven bij de KvK geven deze dat door aan de belastingdienst, je ontvangt dan meestal na een tot twee maanden een zg. startersformulier van de belastingdienst waar je op moet aangeven hoeveel omzet en BTW afdracht je denkt te kunnen behalen.Aan de hand hiervan wordt bepaalt ofdat je een aangifte BTW ontvangt en of dat je per maand, kwartaal of per jaar aangifte terzake de BTW moet doen.
Dit formulier is waarschijlijk tijdens je bezoek aan de belastingdienst door desbetreffende ambtenaar opgemaakt.
Aan de hand van de gegevens welke de belastingdienst ontvangt (b.v. je aangiftes BTW of de jaaraangifte IB kan dit tijdvak worden omgezet b.v. van jaar naar kwartaal.)
Starters kunnen soms gebruik maken van de K.O.R, waardoor ze geen BTW schuldig zijn maar dit voordeel dan weer wel bij het inkomen oftewel winst wordt geteld.
Over het algemeen worden de bedrijven welke via internet hun inkomsten genereren onder de zg. communicatie en E-commerce opgenomen bij de belastingdienst.
Overigens kan het voorkomen dat je als starter in
aanvang meer kosten dan omzet maakt, mogelijk valt er dan nog een teruggave BTW te behalen. [/qb][/QUOTE]OK Ted dit is duidelijk, maar wat gebeurd er als ik zeg maar werkenloos ben en een uitkering geniet en ik verdien 1000 euro bij met deze bizz?
Wat gebeurd er als ik werkloos ben en geen uitkering geniet en 1000euro bij verdien.
Ik heb het idee dat er veel jongens/meisjes zijn die hier zomaar wat bij verdienen zonder dat ook maar ergens op te geven, dat terwijl ze of een uitkering hebben of studie financiering.
Is het niet zo dat als je behoorlijk wat aan het bijverdienen bent dat je de belastingdienst moet vragen of je het als bijverdiensten op kan geven of dat je een bedrijf bent geworden en dus een administratie voeren.
Is het niet zo dat ook al verdien je alleen wat bij dat je dat moet administreren.
Ik weet het niet hoor maar ik vraag jou eens te reageren op dit verhaal.
Volgens mij is er een hoop oneerlijke concurentie hier. Doordat velen de belasting ontduiken om het zo maar eens te noemen.
YayoH