[QUOTE]Originally posted by Ted Maton:
[qb] Hum, het niet betalen door een "Sponser" zou je kunnen overdragen aan een incassoburo of deurwaarder.Dit brengt echter kosten met zich mee, maak dus eerst de afweging ofdat het opstarten van een dergelijke procedure zin heeft ten opzichte van het bedrag wat je tegoed hebt.
Dit omdat er achteraf blijkt dat zelfs al zou de vordering middels rechtswege invorderbaar is maar er sprake is van de z.g. kip zonder veren je toch voor een deel van de incassokosten opdraait.
Je hebt dan uiteindelijk wel een mooi vonnis wat je gelijk bevestigd maar nog steeds geen geld en wel kosten.
In Nederland zijn er incassodiensten die werken op basis van no cure no pay, mij zijn er geen bekend welke dit ook voor buitenlandse vorderingen doen maar surf eens rond misschien zijn er wel.
Mocht je er een vinden maak dan wel goede afspraken wat het je gaat kosten, een incasso in Nederland is al bewerkelijk laat staan in het buitenland, is het niet te moeite waard, tja, dan zit er niks anders op als af te boeken als niet in
te vorderen, hoe jammer dan ook.
Succes. [/qb][/QUOTE]Wah?
Ikke niet begrijp?
In elk werelddeel kun je je geld terug vragen, daar hebben ze wetten voor.
Tis alleen ff de vraag of de kosten de baten dekt als je verliest.
Ff voor Opa, mijn zwager is advocaat en afgestudeerd op o.a internet recht, nu werkt die spons op dit moment voor het rijk, zal ik eens vragen of ie voor een paar pegels je zaak wil bekijken?
Antwoord ff op icq.