[QUOTE]Originally posted by Acronym:
[qb] [QUOTE]Originally posted by SexxxWm:
[qb]Nee komt niet meer ik ben te klein om tijd aan te verspillen in de ogen van de belastingdienst hoera!

[/qb][/QUOTE]Voor de belasting ben je nooit te klein, ik ken iemand die trad op in cafeetjes enzo.. een artiest dus. alleen op zaterdagen werkte hij, en verdiende zo'n 250 euro p avond.
Nu heeft de belastingsdienst de FIOD op precies te zijn, op straat een flyer gezien, dat hij ging op treden daar en daar...
Nu, zijn ze bij hem langs geweest bij zijn optreden, (zicht bewijs) en nu kan hij gaan dokken.
Fijn he?
De staat pakt je altijd, ook voor een duppie!
ik zou het maar gaan aangeven, anders pleeg je ook nog fraude.
Het kan wel als je alleen dingen afschrijft, dwz: Van je winst en de niet afgestaane BTW kun je investeren in je zaak.
Dat mag voledeg tot een termijn van 3 jaar.
Daarna zegt de belasting; NU WILLEN WE WINST ZIEN ...
Ik weet niet of je het zo speelt?
Succes!
:toppie: [/qb][/QUOTE]Je hebt wel gelijk, de belastingdienst wil ook liever winst zien maar we hebben in de ned. belastingwetgeving 2 dingen die ook meespelen:
1. DE BELASTINGDIENST MAG ZICH NIET BEMOEIEN MET JE BEDRIJFSVOERING!!! (check je Kluwer belastingwetten maar)
2. DE KLEINE-ONDERNEMINGSREGELING KAN GEWOON VOOR ONBEP.TIJD GEBRUIK WORDEN
Zoals het heet, het is voor kleine ondernemingen niet bedoeld om starters te motiveren. Dan heb je gelijk dat het voor een aantal jaren is: investeringsaftrek en andere fiscale faciliteiten voor starters.