Sorry Yummie, maar de koffie die jy drinkt, is niet aftrekbaar van de belasting hoor.

Er is een simpele stelregel voor het aftrekken van belasting en die is: alles wat je nodig hebt, om aan inkomsten te komen, die weer belasting opbrengt, is aftrekbaar van de belasting.
Dus als je die kop koffie weggeeft aan iemand, waar je denk wat aan te kunnen verdienen, kan je die opvoeren als repre' , maar wat jy verbruikt, mag je gewoon van je eigen geld doen.
Anders kan je alles wel aftrekken, en zeggen, "ik moest kaviaar met oesters eten, in de limosine naar mijn werk, anders kon ik niet goed functioneren vandaag" ;-))

Een tip voor iedereen die twijfeld: gwoon partikulier blijven.

Download de belasting diskette en voer de inkomsten die je uit sites haalt op onder "extra inkomsten", en voer onder dezelfde noemer je onkosten op en klaar.

Niks btw nummers enzo, want je bent boekhoud plichtig als je een kvk nummer hebt (bedrijfje bent) en als partikulier volstaat het kunnen tonen van de bankafschriften, en de contant bonnen .

Het enige voordeel dat je hebt met een eigen bedrijf is dat je de btw over je aankopen in NL kan terug krijgen.
Maar die krijg je ook voor een gedeelte terug, als je die bij onkosten als partikuler opvoerd, dus de werkelijke winst is maar 10% btw.

Ik hoor hier veel mensen zeggen dat ze van alles laten aftrekken door hun boekhouder, maar die man kan ook niet toveren.
Ik ben bang dat die man alles aftrekt wat je aan kosten hebt gemaakt voor de bedrijfs voering, maar dat kan je zelf als partikulier ook, onder onkosten, dus je hebt h=geeneens eenboekhouder nodig.

Simpel optellen wat je hebt verdient, en wat je hebt uitgegeven voor je sites, invullen en klaar.


Niets is zo Subjectief als een Mening.