Het verhaal van _Schalks_ is goed bedoeld maar klopt niet. Ik woon en werk zelf op Cura?ao en hou kantoor in e-commerce park in Vredenberg. Het belasting tarief is 2% en er bestaat op Cura?ao geen DGA verplichting. Dit betekent dat je jezelf geen salaris hoeft te betalen, en dus enkel dividend. Om dividend belasting te verminderen wil je een vrijgestelde BV op Cur oprichten waar de werk BV (de e-zone NV) onder valt. Dan betaal je ook nog eens nauwelijks dividendbelasting. De regels zijn heel simpel. 1 Je moet kantoor houden en actief zijn in een E-zone kantoor. 2 Je mag niet met bedrijven concurreren op Cur (behalve uiteraard E-zone bedrijven). Uiteraard zijn er een aantal voorwaarden maar die stellen niet veel voor.
DUS Klaas. Mocht je op Cur willen wonen en werken adviseer ik je graag. Je weet me te vinden.

Voor de duidelijkheid naar andere webmaster. deze info heeft enkel te maken met het willen "wonen en werken" in een ander land. En niet te maken met het ontduiken van belastingen. Op Cur. zijn er legio mogelijkheden daarvoor, maar dat is weer een ander verhaal.