Quote:
en toch snap ik alle heisa niet. De regels zijn nu eenmaal wie een hoop geld verdiend betaald een hoop aan de belasting simpel. En als je in de box van 40% oid valt, dan heb je aardig verdiend. Misschien denk ik er wel heel makkelijk over, maar als ik hier lees wat men aan de belasting opgeeft denk ik je moet wel realistisch blijven. Maar goed. Ik trek me weer terug want ik zal in een hoop ogen wel onzin uitkramen.
Zal ik even over xMissy heen gaan ;0 Je hebt een idee, dit idee zet je in de markt. Vervolgens krijgt de overheid meteen 19% van de inkomsten van jouw idee. Je kan het ook zo zien dat je jouw idee te duur moet verkopen door deze BTW, dus minder klanten. De banken en KPN pakken ook hun graantje mee met hun %.
Vervolgens verdien je geld en moet je nog een keer tot wel 52% belasting betalen over de winst. Als je dan gaat sparen moet je daar ook weer 1,2% over betalen. Daarnaast betaal je natuurlijk BPM, zorgverzekering, Accijns, vliegtax, wegenbelasting, OZB, rioolbelasting, parkeerbelasting, reclamebelasting, toeristenbelasting als je een hotel neemt in eigen land, en weet niet wat. De belastingdruk is dus meer dan max 52% we worden genivileerd tot het salaris SP-er Moarijnissen. Als je een pensioen hebt zie je die niet terug op je 65ste. Die wordt namelijk verdeeld onder mensen die niet hebben gespaard. Ze zijn knettergek!
Laatst bewerkt door _Schalks_; 25-02-2008 19:00.