|
Re: CCbill paysites..... BTW afdragen??????
[Re: olaf]
18-01-2007 10:45
18-01-2007 10:45
|
Ted Maton
Sponsor gallerie expert
|
Sponsor gallerie expert

Best
|
Quote:
Quote:
Ok? Ted, thanks voor de toelichting. Ik denk dat we hier mee kunnen leven.
Opmerkelijk is dat hier al jaren over wordt gediscussieerd, ook op de internationale forums, maar dat er ook in Nederland hierover nog steeds geen duidelijkheid of jurisprudentie bestaat. Ik heb ook nog nimmer gehoord van een paysite die ernstig in de problemen is gekomen door een controle of naheffing
Of je hoort het niet, hang je niet snel aan de grote klok dit soort dingen... daarnaast wordt de fiscus nu pas wakker eigenlijk.
Wij hebben al jaren contact met de fiscus, 1 ding kan ik vertellen. Iets op papier van hun krijgen over hoe het moet, bijna onmogelijk. Ik heb ze dit vorige week vrijdag gevraagd, morgen maar eens vragen of ze het antwoord weten.
Olaf
Beste Olaf, dat klopt inderdaad, een standpunt op papier zetten daar is de belastingdienst heel voorzichtig mee, zeer zeker als het een nieuwe ontwikkeling is of er nog (voor de belastingdienst dan) onduidelijke zaken zijn.
Wij hebben een soortgelijke ervaring van de VAR voor de camgirls, inmiddels zijn wij eindelijk zover, na de nodige gesprekken en bezwaarschriften dat er nu toch in een aantal gevallen een VAR-WOU voor de camgirls worden verstrekt. Daarnaast hebben wij een landelijke coordinator toegewezen gekregen bij de belastingdienst waar wij alle VAR-verklaringen welke volgens ons WUO moeten zijn en geen ROW met een bezwaarschrift en uitgebreid dossier aan doen toekomen. Dit om te voorkomen dat wij elke keer weer aan een andere inspecteur in het land weer het verhaal moeten toelichten en verdedigen. Het heeft ons flink wat tijd, bloed, zweet en tranen gekost om zo ver te komen, maar uiteindelijk blijkt het dus wel mogelijk te zijn om in een aantal gevallen een VAR-WUO te verkrijgen voor de canmgirls en werkt de belastingdienst nu ook mee om de zaak landelijk centraal op de rit te krijgen
Maar ik geef toe, verdiensten via internet blijft voor de belastingdienst een nieuw en moeilijk in te delen begrip.
grz.
Ted Maton
|
|
|
|
|
|