Re: Wet geving belgie ivm bij verdienen via internet
[Re: greeny]
06-10-2007 10:28
06-10-2007 10:28
|
ARiS
|
Rotterdam
|
Wat is gevaarlijk, je moet het opgeven als 'Extra inkomsten' en dan moet je belasting betalen, is voor niemand leuk maar ja hoort erbij  Mochten je verdiensten boven een bepaald bedrag uitkomen, dan ben je zelfs verplicht een BTW nummer aan te vragen. Van je huis begrijp ik niet helemaal, je kan geen BTW nummer aanvragen omdat je een huis gekocht heb ? Ik weet niet welke notaris jij hebt maar die zegt dus: Je koopt nu een huis maar als je een BTW nummer aan vraagt dan gaat het percentage naar 10 ? Naar 10 wat ?
|
|
|
Re: Wet geving belgie ivm bij verdienen via intern
[Re: greeny]
06-10-2007 12:22
06-10-2007 12:22
|
ARiS
|
Rotterdam
|
ow sorry ik dacht op de Nederlandse markt! Ik begreep er al niet veel meer van  In Nederland moet je officieel al je extra verdiensten opgeven, echter is er wel een deel van je bijverdiensten vrij gesteld van belasting. Misschien kan je eens informatie inwinnen bij een accountant, fiscalist of boekhouder?
|
|
|
[Re: Ted Maton]
12-10-2007 22:26
12-10-2007 22:26
|
Kylian
Rijp voor www.Jellinek.nl
|

Belgie
|
Hoi, ben ook Belg en woon ook niet ver uit de buurt! Belgi? is klein zie je!  ??n advies, ga eens langs bij unizo http://www.unizo.be/Voor hoofd en bijberoepen, neem contact op en je weet meteen alles! Greetings Kylian
|
|
|
[Re: Kylian]
18-10-2007 10:36
18-10-2007 10:36
|
Ted Maton
Sponsor gallerie expert
|
Sponsor gallerie expert

Best
|
Quote:
Voor alle duidelijkheid, ik heb een boekhouder bij unizo, je hoeft heel je handel niet uit te leggen.... wie als Belg meer info wil, pm me ff en vraag maar raak!
Doe wat Ted Maton jullie voor advies geeft, ik weet dat sommige Belgen schrikken als ik meteen met Unizo aan kom draven, maar daar weten ze hier in Belgi? meer dan wie ook hoe ze jouw functie kunnen omschrijven.
Greetings
Kylian
Goed om te horen dat er in Belgie ook adviseurs zijn die niet onbekend zijn met de branche.
Dus een goed bericht voor onze zuiderburen, informeren dus bij deze organisatie is voor hun het advies...
Succes beste buren !!!
grz.
Ted Maton
|
|
|
[Re: Ted Maton]
18-10-2007 20:09
18-10-2007 20:09
|
Kylian
|

Belgie
|
Quote:
Quote:
Voor alle duidelijkheid, ik heb een boekhouder bij unizo, je hoeft heel je handel niet uit te leggen.... wie als Belg meer info wil, pm me ff en vraag maar raak!
Doe wat Ted Maton jullie voor advies geeft, ik weet dat sommige Belgen schrikken als ik meteen met Unizo aan kom draven, maar daar weten ze hier in Belgi? meer dan wie ook hoe ze jouw functie kunnen omschrijven.
Greetings
Kylian
Goed om te horen dat er in Belgie ook adviseurs zijn die niet onbekend zijn met de branche.
Dus een goed bericht voor onze zuiderburen, informeren dus bij deze organisatie is voor hun het advies...
Succes beste buren !!!
grz.
Ted Maton
Hoi Ted, zit nu al drie jaar als zelfstandige in het vak bij unizo... het is voor deze mensen allemaal geen taboe, alleen hebben ze zo klanten als ik niet al teveel en telkens ik op hun kantoor binnenkom beginnen die twee secretaressen die daar werken hun oogjes te blinken 
|
|
|
[Re: wizzard]
23-10-2007 20:06
23-10-2007 20:06
|
Kylian
|

Belgie
|
Quote:
Was waarschijnlijk een boekhouder van de zwarte markt in tessenderlo  Je hebt idd een diploma bedrijfsbeheer nodig (ook in zelfstandig bijberoep) en je dient wel degelijk belastingen te betalen + een btw nr aanvragen. Best toch nog even checken bij een andere boekhouder of beter nog ... een fiscalist, die zijn geslepener als het gaat over aftrekpostjes en dergelijke
Zit ook bij unizo op hetzelfde kantoor Ben vandaag mijn fakturen gaan binnensteken en heb weeral wat bijgeleerd! Die man is goud waard! 
|
|
|
|
|